کد خبر: 884465
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

شیک پوشی سارق هم نتوانست به داد سارق سابقه دار برسد

جانشين يگان انتظامي مترو تهران با اشاره به دستگیری یک زن جیب بر حرفه ای، گفت: متهم که ظاهر مرتبی داشت، در سکوی ایستگاه های مترو به بهانه سوار شدن، جیب سایر مسافران را خالی می کرد.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "موسی عباسی" گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به ایستگاه پلیس، در خصوص جیب بری در قسمت واگن خانم ها، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی خانم این یگان قرار گرفت.

وی با اشاره به افزایش گشت های انتظامی در مناطق آسیب پذیر و ارائه آموزش های لازم به آنان، ادامه داد: ماموران خانم هنگام گشت زنی در ساعت های ابتدايي کار مترو، بر روي سكوي ايستگاه مترو امام خميني(ره) متوجه رفتار مشکوک خانمی شيك پوشي شدند كه همزمان با توقف قطار و هجوم مسافران براي سوار شدن ، به مسافران نزدیک و دست خود را داخل جيب آنان می کرد.

سرهنگ عباسی با بیان تحت نظر کردن متهم، عنوان داشت: بعد از مدتی مراقبت و تعقیب رفتار متهم، ماموران انتظامی متهم را هنگام سرقت مشاهده که بلافاصله دستگير و برای بررسي بيشتر به اتاق پليس منتقل کردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بازرسی صورت گرفته از كيف دستي همراه وي، تعداد 3 دستگاه گوشي تلفن هوشمند، مدارك هويتي متعلق به سایر افراد كشف شد.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهم از سارقان حرفه ای جیب بر بوده و با چهره های متفاوتی اقدام به سرقت می کند. همچنین وی در سال هاي 1390و 1394 به اتهام جيب بري دستگير و روانه زندان شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تکمیل پرونده و دریافت اظهارات مالباختگان، متهم برای سير مراحل قضايي به كلانتري 113 بازار معرفي شد.

سرهنگ عباسي در پایان از مسافران درخواست کرد: به صرف سوار شدن به قطار از اموال و اشياء خود غافل نشده و مراقب افرادي كه با چهره هاي كاملاَ موجه به آنها نزديك مي شوند، باشند.

**

بازداشت سارق داخل مغازه مورد دستبرد

رئیس کلانتری ۱۵۹بی سیم، با اشاره به دستگیری یک سارق مغازه در خیابان هفده شهریور جنوبی، گفت: این سارق نیمه شب گذشته در حالی که با تخریب در مغازه وارد شده و قصد سرقت داشت مشاهده و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "کیانوش عزیزی"، ، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: نیمه شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در خیابان هفده شهریور جنوبی بودند که چراغ روشن یک مغازه توجه آنها را جلب کرده و از آنجا که فعالیت مغازه پس از ساعت 12 شب بود، ماموران برای بررسی موضوع به سمت این فروشگاه تغییر مسیر دادند.

این مقام انتظامی افزود: در همان بررسی های اولیه مشخص شد که در فروشگاه از بیرون تخریب شده و به احتمال زیاد فردی که داخل مغازه در حال جستجو و جابجایی اموال است، سارق می باشد که بلافاصله با هماهنگی های انجام شده از سوی مرکز فوریت های پلیسی 110 مالک فروشگاه شناسایی شده و به محل فراخوانده شد و از سوی دیگر ماموران برای دستگیری فرد داخل فروشگاه اقدامات خود را آغاز کردند.

رئیس کلانتری ۱۵۹بی سیم، تصریح کرد: این متهم در حالی که از اطرافش بی خبر بود، از سوی پلیس دستگیر شده و به همراه اموالی که سعی داشت به سرقت ببرد، به بیرون از فروشگاه مذکور هدایت شد و پس از حضور مالک فروشگاه برای رسیدگی انتظامی هر دو تن به کلانتری منتقل شدند.

وی اظهار داشت: متهم در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفت که طی آن به جرم خود مبنی بر تخریب در فروشگاه و سرقت از آن اعتراف و همچنین اذعان داشت که علت انتخاب این مغازه برای سرقت، نداشتن کرکره و قفل ایمنی مناسب بوده است.

سرهنگ عزیزی، در پایان ضمن اعلام این مطلب که متهم پس از تکمیل پرونده با شکایت مالک فروشگاه به دادسرا منتقل شد، به کسبه و مغازه داران توصیه کرد: در صورت امکان نسبت به عیب یابی و تجهیز فروشگاه و یا محل کسب خود به دوربین مداربسته اقدام نمایند، چرا که این کار علاوه بر پیشگیری از وقوع جرم، در صورت بروز سرقت نیز امکان شناسایی چهره سارق را به پلیس می دهد.

**

سارق، خود را تسلیم و به 5 فقره سرقت اعتراف کرد

رئیس کلانتری ۱۴۸ انقلاب اسلامی، از دستگیری یک سارق لوازم خودرو در خیابان جمالزاده شمالی خبر داد و گفت: این متهم در بازجویی های انجام شده به پنج فقره سرقت اعتراف کرد.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "پیمان لطیفی"، گفت: نیمه شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در خیابان جمالزاده شمالی بودند که صدای آژیر دزدگیر یک خودرو و قطع سریع آن در یکی از کوچه های این محله، توجه آنها را جلب و برای بررسی موضوع به سمت صدا تغییر مسیر دادند.

این مقام انتظامی افزود: بررسی تک تک کوچه ها از سوی ماموران این امکان را به آنها داد که یک سارق را در حال خم کردن در سمت راننده یک خودرو مشاهده و برای دستگیری وی اقدام کنند.

وی ادامه داد: متهم که سرگرم خم کردن در خودرو برای سرقت بود، ناگهان خود را در محاصره ماموران پلیس دید و این امر چاره ای برای وی باقی نگذاشت تا خود را تسلیم کند.

رئیس کلانتری ۱۴۸ انقلاب اسلامی، عنوان داشت: به این ترتیب متهم به همراه تجهیزات مخصوص سرقت، و همچنین کوله پشتی همراهش به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی های انجام شده به سرقت لوازم پنج خودرو در این محله و همچنین تلاش برای سرقت از ششمین خودرو اعتراف کرد و در بازرسی از کوله همراهش نیز تعدادی ضبط و باند مسروقه که از خودروهای دیگر دزدیده بود، کشف شد.

سرهنگ لطیفی، در پایان تصریح کرد: متهم به همراه پرونده تکمیل شده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت و در نهایت اموال مسروقه، با شناسایی مالکانشان به آنها بازپس داده شد.

**

بازداشت سارقی با 3 فقره سابقه سرقت

رئیس کلانتری 126 تهرانپارس، با اشاره به دستگیری یک سارق خودرو در فلکه دوم تهرانپارس، گفت: این متهم در بازجویی های انجام شده به سرقت سه خودرو اعتراف کرد.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "علیرضا صادقی پور"، گفت: طی گزارشی هایی مبنی بر چند فقره سرقت خودرو در خیابان حجربن عدی و اطراف آن، تیمی از ماموران این کلانتری به بررسی موضوع پرداخته و تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده از سوی ماموران، مشخصات ظاهری سارق و خودروی های مسروقه به دست آمد و تیم های انتظامی به تعقیب و کنترل در مسیرهای احتمالی تردد این متهم پرداختند.

سرهنگ صادقی پور، عنوان داشت: این اقدامات ادامه داشت تا این که شب گذشته ماموران به نتیجه رسیده و موفق شدند سارق مذکور را در حال تردد با یک خودروی سواری مشاهده و به تعقیب وی بپردازند.

رئیس کلانتری 126 تهرانپارس، در همین زمان مشخصات خودرویی که متهم سوار آن بود از سوی مرکز کنترل پلیس پایتخت استعلام که طی آن مشخص شد این خودرو نیز مسروقه است و ساعاتی قبل متهم آن را به سرقت برده.

وی اظهار داشت: با مشخص شد این موضوع ماموران به متهم مذکور دستور توقف دادند و زمانی که وی سعی داشت با انجام حرکات مارپیچ از محل بگریزد، موفق شدند او را متوقف و بازداشت کنند.

سرهنگ صادقی پور تصریح کرد: به این ترتیب، متهم به همراه خودروی مسروقه مذکور به کلانتری منتقل شد و طی تحقیقات به جرم خود مبنی بر سرقت این خودرو و سه خودروی دیگر در این محدوده اعتراف کرد.

رئیس کلانتری 126 تهرانپارس، در پایان عنوان داشت: متهم پس از تکمیل پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و تلاش برای شناسایی خودروهای مسروقه دیگر و مالکانشان آغاز شد.

**

باند سارقان لوازم خودرو در شمال تهران متلاشی شد

رئیس کلانتری 164 قائم، با اشاره به انهدام یک باند سرقت لوازم خودرو در شمال تهران، گفت: اعضای این باند چهار نفره در بازجویی ها علاوه بر اعتراف به جرم خود به هشت فقره سرقت دیگر نیز اقرار کردند.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "حسین مافی"، گفت: با افزایش سرقت لوازم و قطعات داخلی خودرو در این محدوده، ماموران تجسس کلانتری را بر آن داشت تا موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

این مقام انتظامی افزود: از این رو مامورین با بکارگیری شیوه های نوین پلیسی طی یک سلسه اقدامات فنی و اطلاعاتی در نهایت موفق شدند محل اختفای چهار تن از اعضای این باند را در محدوده شمال تهران شناسایی کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: نتیجه تحقیقات مامورین به مقام قضایی منعکس و پس از هماهنگی و اخذ دستور قضایی، در یک عملیات منسجم و هماهنگ هر چهار سارق در مخفیگاهشان دستگیر و پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی قرار گرفتند.

رئیس کلانتری 164 قائم، با بیان اینکه در خلال بازجویی های انجام شده هر چهار متهم همدستی با هم و مشارکت در سرقت های را اعتراف کردند، بیان داشت: سارقان در اعترافات خود به ارتکاب هشت فقره سرقت لوازم داخلی خودرو در این محدوده اقرار کرده و پس از تکمیل پرونده در اختیار ماموران آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تا در این خصوص تحقیقات تکمیلی صورت گیرد.

**

شام تار زورگیران در جنت آباد

رئیس کلانتری 138 جنت آباد، با اعلام خبر اجراي طرح برخورد با زورگیران و سارقان در محله های غرب تهران، گفت: در این طرح پنج زورگیر دستگیر و ده ها قلم اموال مسروقه کشف شد.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "عباس واعظی"، گفت: در راستاي درخواست شهروندان مبنی بر دستگیری و برخورد با سارقان و زورگیران غرب تهران، تیم های اطلاعاتی این کلانتری اقدامات خود را بیش از گذشته پیگیری کردند و در نهایت پنج زورگیر طی دو عملیات شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته در این خصوص ماموران موفق شدند سه سارق را که با همدستی هم در محدوده جنت آباد شمالی اقدام به زورگیری از شهروندان می کردند، شناسایی و طی عملیاتی ضربتی هر سه تن در پاتوقشان دستگیر و به کلانتری منتقل شدند و تحت بازجویی های صورت گرفته به جرم خود اعتراف کردند.

رئیس کلانتری 138 جنت آباد، همچنین عنوان داشت: در یک عملیات ضربتی دیگر نیز، ماموران این کلانتری موفق شدند دو زورگیر دیگر را که با اقدامات مجرمانه خود موجب نارضایتی شهروندان شده بودند، شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ واعظی، در تشریح این موضوع، تصریح کرد: این متهمان نیز در یک خانه مجردی و به هنگام استعمال مواد مخدر دستگیر و در بازجویی های انجام شده به ده ها فقره سرقت و زورگیری از شهروندان اعتراف و پس از شناسایی از سوی شاکیان پرونده برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفتند.

وی در پایان اظهار داشت: در بازرسی های انجام شده از مخفیگاه این پنج متهم ده ها دستگاه گوشی تلفن همراه، وجه نقد و ... کشف که با شناسایی مالکانشان به آنها بازپس داده شد.

**

بازداشت 2 مالخر، به همراه 30 قطعه اموال مسروقه

رئیس کلانتری ۱۲۷ نارمک، از دستگیری دو مالخر اموال مسروقه در محدوده نارمک، خبر داد و گفت: هنگام بازداشت این متهمان 30 قطعه اموال مسروقه در مخفیگاهشان کشف شد.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "محمد مهدی ربیعی گفت: در راستای اجرای دستورات سلسله مراتب فرماندهی مبنی بر اجرای طرح رعد پنج و دستگیری مالخران اموال مسروقه، تحقیقات ماموران تجسس این کلانتری برای شناسایی متهمان آغاز که در نهایت به شناسایی دو مالخر سابقه دار اموال مسروقه در محدوده شرق تهران منجر شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این متهمان ضمن ارتباط با سارقان لوازم داخلی خودرو و منزل در محدوده های شمال و شرق تهران، اقدام به خرید اموال مسروقه می کنند و این اموال را به نام دست دوم به شهروندان می فرشند.

وی افزود: در ادامه مخفیگاه متهمان شناسایی شد و با کسب دستور مقام قضایی طی دو عملیات همزمان هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیر و به همراه اموال مسروقه ای که از محل کشف شده بود به کلانتری منتقل شدند.

سرهنگ ربیعی، عنوان داشت: هر دو متهم در بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر مالخری و فروش اموال مسروقه به عنوان دست دوم به شهروندان اعتراف کرده و پس از تکمیل پرونده به دادسرای ناحیه چهار رسالت منتقل شدند.

گفتنی است، در بازرسی از مخفیگاه این دو متهم 30 قطعه اموال مسروقه از جمله، رینگ و لاستیک، ضبط و باند، چراغ عقب و جلوی خودرو و همچنین تعدادی لوازم خانگی از جمله بخاری، دینام کولر، دوچرخه و تلویزیون کشف شد

**

سارق خودرو، با شنیدن صدای شلیک پلیس، خود را تسلیم کرد

رئیس کلانتری۱۴۰ باغ فیض، ضمن اعلام خبر دستگیری یک سارق حرفه ای خودرو در غرب تهران، گفت: این سارق که با خودروی مسروقه در حال فرار بود، با شلیک پلیس خود را تسلیم کرد.

سرهنگ "پرویز حسینی فر"، گفت: با مراجعه چند تن از شهروندان ساکن محدوده باغ فیض در خصوص سرقت خودروهایشان، تیمی از ماموران تجسس این کلانتری با هماهنگی های صورت گرفته از سوی مقام قضایی وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که تمامی سرقت ها از سوی یک سارق حرفه ای که به تازگی از زندان آزاد شده انجام می شود و در حال حاضر این سارق در یکی از خانه باغ های این محله به صورت پنهانی زندگی می کند و هر بار پس از سرقت یک خودرو، آن را به محدوده شرق تهران منتقل و پس از اوراق کردن، قطعات آن را به مالخران اموال مسروقه می فرشد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: به این ترتیب، مخفیگاه متهم تحت نظر قرار گرفت و شب گذشته این متهم با یک خودرو که تازه سرقت کرده بود، از آن خارج و سعی داشت به محدوده شرق تهران برود که از سوی ماموران تحت تعقیب قرار گرفت.

سرهنگ حسینی فر، تصریح کرد: متهم که متوجه حضور پلیس شده بود سعی کرد با افزودن بر سرعت خود از محل دور شود اما شلیک هوایی ماموران این اجازه را به وی نداد و وی با متوقف کردن خودرو، خود را تسلیم پلیس کرد.

رئیس کلانتری۱۴۰ باغ فیض، در پایان اظهار داشت: متهم به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو در این محدوده اعتراف و پس از تکمیل پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت، همچنین تلاش برای شناسایی همدستان این متهم با همکاری ماموران کلانتری 146 حکیمیه آغاز شد.

**

خیابان بن بست، به تلاش سارق برای فرار، خاتمه داد

رئیس کلانتری 109 بهارستان، ضمن اعلام خبر دستگیری یک سارق حرفه ای خودرو در مرکز تهران، گفت: این سارق که با خودروی مسروقه قصد رهایی از قانون را داشت، وارد خیابان بن بست شد و فرار وی نافرجام ماند.

سرهنگ "کیومرث حسنوند" گفت: صبح روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در خیابان صفامنش، بودند که به فردی که در حال تعویض لاستیک یک دستگاه خودروی سواری در کنار خودروهای پارک شده در کنار خیابان بود، مشکوک شدند و برای بررسی موضوع به سمت وی تغییر مسیر دادند.

وی با بیان اینکه متهم، پس از درخواست مدارک به بهانه اینکه مدارکش داخل خودرو است، سوار خودرو شده و از محل متواری می شود، گفت: ماموران انتظامی ضمن اعلام خبر به مرکز پلیس و درخواست گشت انتظامی کمکی، بلافاصله به تعقیب متهم پرداختند و در حین تعقیب و گریز، پلاک انتظامی خودروی فراری استعلام که در استعلام صورت گرفته مشخص شد که خودرو مسروقه بوده و دارای سابقه ثبت سرقت است.

این مقام مسئول ادامه داد: با حضور واحد گشت کمکی کلانتری در موقعیت جدید خودروی مسروقه، خودروی موصوف در خیابان مازندران مشاهده، ولی راننده فراری توجهی به فرمان ایست پلیس نکرد و با تغییر مسیر سعی کرد از چنگال قانون رهایی یابد.

سرهنگ حسنوند با اشاره به اینکه ماموران توانستند عرصه را برای سارق تنگ کننده تصریح کرد: راننده خودروی مسروقه، وارد خیابان بن بست شد و بناچار خودرو را رها و به صورت پای پیاده اقدام به فرار کرد، که ماموران بلافاصله سارق را دستگیر و به فرار وی خاتمه دادند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم به همراه خودروی مسروقه به کلانتری منتقل و ضمن تشکیل پرونده ای در این خصوص، در بازجویی صورت گرفته به بزه انتسابی اعتراف کرد.

رئیس کلانتری 109 بهارستان، افزود: با دعوت از مالباخته خودروی مسروقه و تکمیل پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

**

دستگیری سارق حرفه ای با اجرای طرح رعد

سرکلانتر ششم پلیس پایتخت، ضمن اعلام خبر دستگیری یک سارق در طرح رعد پنج، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این متهم ده ها قلم اموال مسروقه از جمله لوازم داخلی خودرو کشف شد.

سرهنگ "سیروس کتابعلی"گفت: در راستای اجرای طرح رعد و بر اساس تدابیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص شناسایی سارقان اموال مسروقه در محدوده سرکلانتری ششم پلیس پایتخت، ماموران زیر مجموعه این سرکلانتری اقدامات خود را آغاز کردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: طی بررسی های انجام شده در محدوده جنوب شرق تهران ماموران موفق به شناسایی یک سارق حرفه ای و مخفیگاه وی شده و با هماهنگی از سوی مقام قضایی برای دستگیری وی به محل اعزام شدند.

وی افزود: طی عملیاتی ضربتی این متهم در مخفیگاهش بازداشت و در بازرسی از منزل وی تعدادی اموال مسروقه از جمله، چهار حلقه رینگ و لاستیک خودرو، پنج جفت کمک فنر خودرو، سه دستگاه ضبط خودرو، دو عدد باند خودرو و همچنین بدنه اوراق شده یک دستگاه موتورسیکلت کشف شد.

سرهنگ کتابعلی، تصریح کرد: این متهم که سعی داشت از طریق در پشتی خانه متواری شود با تیزهوشی ماموران ناکام مانده و به همراه اموال مکشوفه به کلانتری محل منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر ده ها فقره سرقت لوازم داخلی خودرو و قطعات موتورسیکلت اعتراف و اقرار کرد.

سرکلانتر ششم پلیس پایتخت، در پایان با اشاره به این موضوع که متهم پس از تکمیل پرونده برای انجام تحقیقات به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد، گفت: تحقیقات برای شناسایی و دستگیری همدستانش این متهم همچنان ادامه دارد.

**

سارقان از چهارچوب درب هم چشم پوشی نکردند

رئیس کلانتری 170 کهریزک با اشاره به دستگیری سه سارق افاغنه که سعی می کردند با بریدن چارچوب درب، آهن الات آن را سرقت کنند، خبر داد و گفت: سارقان چهارچوب درب را برش و پس از سرقت قصد داشتند با یک دستگاه نیسان از محل متواری شوند.

سرهنگ "رضا شبی پور" ، گفت: ظهر روز گذشته یکی از شهروندان به کلانتری تماس و در تماس تلفنی که برای استمداد گرفته بود، بیان داشت: نگهداری ملک مسکونی به طور امانی در خیابان البرز به من سپرده شده ولی اکنون سه نفر که به نظر می رسد از اتباع افاغنه هستند به همراه یک دستگاه نیسان در حال بریدن چهارچوب در ورودی و سرقت آهن آلات آن می باشند.

وی با اشاره به اعزام ماموان گشت انتظامی به آدرس اعلامی و دستور کار قرار دادن دستگیری سارقان، گفت: ماموران انتظامی پس از حضور در آدرس اعلامی مشاهده کردند که خبر صحت دارد و سه نفر در حال بریدن چارچوب در هستند و تعدادی قطعات برش خورده پشت نیسانی که در همان نزدیکی پارک شده بود، است که بلافاصله ماموران هر سه متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر و یک دستگاه برش و یک دستگاه نیسان را که متعلق به یکی از سارقان بود، ضبط کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سارقان از اتباع افاغنه بودند، تصریح کرد: شاکی به واحد گشت انتظامی مراجعه و اظهار داشت: ملك موصوف به صورت امانت تحويل من شده و خودم ساکن 12 متری ولی عصر (عج) هستم. دقایقی پیش، آمده بودم که به ساختمان موصوف سر بزنم که سارقان را در حال بریدن چارچوب درب ورودی دیدم.

سرهنگ شبی پور با اشاره به وجود ابزار و آلات جرم از جمله دستگاه برش و چهار چوب برش خورده در پشت نیسان، جرم انتسابی متهمان محرز که هر سه متهم به همراه یک دستگاه نیسان، به کلانتری منتقل شدند.

رئیس کلانتری 170 کهریزک در پایان افزود: متهمان پس تکمیل پرونده برای سیر مراحلی قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

**

تردد خودروی مسروقه، باند 4 نفره سارقان لوازم داخل خودرو را لو داد

رئیس کلانتری 109 بهارستان، با اشاره به دستگیری 2 سارق حرفه ای و 2 مالخر لوازم داخل خودرو، گفت: یکی از سارقان در حال تردد با خودروی مسروقه، دستگیر شد.

سرهنگ "کیومرث حسنوند" بیان داشت: با توجه به شکایت تعدادی از شهروندان در خصوص سرقت لوازم داخل خودروشان، دستگیری و شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری 109 بهارستان قرار گرفت و با تشکیل پرونده ای با موضوع سرقت لوازم داخل خودرو، شناسایی آنان آغاز شد.

وی افزود: در تحقیقات میدانی صورت گرفته مشخص شد که سارق چند نفر بوده و سارقان پس از سرقت با یک دستگاه خودروی سواری از محل متواری می شوند.

همچنین وی در ادامه گفت: برای شناسایی سریع سارق یا سارقان تعداد گشت های انتظامی در طول شبانه روز افزایش که در همین اثنا ماموران هنگام گشت زنی در سطح حوزه، به راننده یک دستگاه خودروی سواری که در حال تردد بود مشکوک شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران برای رفع ظن، پلاک انتظامی خودرو را از مرکز پلیس، استعلام که در پاسخ دریافتی، مشخص شد که خودرو، مسروقه بوده و دارای سابقه ثبت سرقت است.

سرهنگ حسنوند با بیان دستور کار قرار دادن دستگیری راننده خودروی مسروقه، گفت: ماموران بعد از تعقیب و گریز کوتاهی، موفق به توقف خودروی مسروقه شدند و بلافاصله راننده وی بدون اینکه بتواند از محل فرار کند، دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

رئیس کلانتری با بیان اینکه در تحقیقات بعدی بدست آمد، متهم از جمله سارقان حرفه ای و به صورت باندی اقدام به سرقت و فروش اموال مسروقه می کند؛ ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته از خودروی متهم، تعدادی لوازم داخل خودرو کشف و متهم برای بازجویی به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ حسنوند بیان داشت: در بازجویی صورت گرفته متهم اقرار کرد که حاضر به معرفی همدستان خود که شامل دو مالخر و یک سارق است می باشد که نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و متعاقب آن تیمی برای دستگیری دیگر اعضای باند سارقان لوازم داخل خودرو و بازرسی از مخفیگاهشان اعزام که در یک عملیات ضربتی، دو مالخر و یک سارق دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه سارقان تعدادی تجهیزات دفاعی و لوازم داخلی خودرو از قبیل: شوکر، بی سیم، گاز اشک اور، زاپاس، خازن، ضبط خودرو، مانیتور، آمپلی فایر و غیره کشف و علاوه بر این یک قبضه سلاح گرم نیز کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: با انهدام باند سارقان، و تکمیل پرونده، اعضای باند سارقان لوازم داخل خودرو برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار