کد خبر: 884454
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:
در سال جاری حدود 47 هزار و 500 تن سیب درختی درجه یک که حدود 25 درصد تولیدات این محصول در استان را شامل می‌شود با قیمت 1200 تا 1500 تومان به فروش رسید.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی ، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ارتباط با آخرین وضعیت محصول سیب درختی  استان اظهار کرد: در سال جاری در حدود 47 هزار و 500 تن سیب درختی درجه یک که حدود 25 درصد تولیدات این محصول در استان را شامل می‌شود با قیمت 1200 تا 1500 تومان به فروش رسید.

مهندس اصغر محسن‌زاده کرمانی گفت:  60درصد محصول سیب استان درجه 2 بود که با قیمت 600 تا 800 تومان به فروش رسید و 15 درصد تولیدات نیز درجه سه است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با انجام برنامه‌ریزی مناسب محصول سیب به هیچ عنوان روی دست باغ‌داران سیب سمیرم نماند و همه آنها به فروش رفته است.

 مهندس کرمانی با اعلام اینکه موارد مربوط به خرید تضمینی در تاریخ اول شهریورماه توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی ابلاغ شد، عنوان کرد: برای خرید تضمینی باید محصول داری ویژگی‌هایی باشد، برای نمونه باید عاری از هرگونه آلودگی بوده و حداکثر ضایعات آن 20 درصد باشد و در یک کیلوگرم محصول حداکثر 15 عدد میوه موجود باشد و در بسته‌بندی‌های 20 کیلوگرمی عرضه شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: آمادگی کامل وجود داشت که با توجه به آمادگی سازمان تعاون روستایی، دولت به عرصه خرید تضمینی ورود پیدا کند اما با توجه به اینکه محصول سیب درختی با قیمت بالاتر از نرخ خرید تضمینی در بازار به فروش می‌رسید، این اتفاق رخ نداد.

وی خاطر نشان کرد : محصولات سیبی که درصد آلودگی و ضایعات آنها بیش از میزان تعیین شده بود با قیمت 190 تا 220 تومان به واحدهای صنایع تبدیلی مستقر در شهرستان‌های استان و حتی استان‌های ارومیه، مشهد، قم، یزد و شهرکرد ارسال می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد در ارتباط با با صادرات محصول سیب استان حدود 60هزار تن از سیب سمیرم توسط صادرکنندگان استان خریداری شده و در سردخانه‌های استان موجود است، بخشی از این محصولات در حال صادرات است و بقیه نیز به تدریج صادر خواهند شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار