کد خبر: 884426
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با اردوغان:
رئيس‌جمهور در يك گفت و گوي تلفني با رئيس‌جمهور تركيه گفته است كه مسئوليت همه بي‌ثباتي و ناامني‌ها در منطقه مستقيماً بر عهده رژيم صهيونيستي است. 
روساي جمهوري اسلامي ايران و تركيه در تماسي تلفني، قدس شريف را بخش لاينفك فلسطين دانستند و با نكوهش شديد تصميم امريكا، از همه كشورهاي اسلامي و صلح دوست جهان خواستند متحد و يكصدا در برابر اين حركت بي ثبات‌كننده و غيرقانوني واشنگتن، بايستند. 
حسن روحاني در اين تماس تلفني با اشاره به پيشنهاد رجب طيب اردوغان براي تشكيل نشست فوق‌العاده سران كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي در استانبول و دعوت از وي براي شركت در اين نشست، گفت: ما معتقديم در شرايط كنوني همه كشورهاي اسلامي بايد متحد و يكصدا در برابر اين تصميم نادرست، غيرقانوني، تحريك‌آميز و بسيار خطرناك امريكا، اقدامي جدي انجام دهند. 
وي روز چهارشنبه با قدرداني از تماس تلفني رئيس‌جمهور تركيه، تصريح كرد: امروز يكي از اولويت‌هاي جهان اسلام، مسئله فلسطين، قدس و مقابله با اقدامات نادرست رژيم صهيونيستي است. ما همه كشورهاي اسلامي و صلح دوست جهان را دعوت مي‌كنيم در برابر اين اقدامات غيرقانوني، ايستادگي كنند. 
رئيس‌جمهور با بيان اينكه منطقه ما نياز به ثبات و امنيت دارد و اين حركات نادرست و غيرقانوني مي‌تواند كشور فلسطين و كل منطقه را به سمت بي‌ثباتي بكشاند، به بي‌توجهي رژيم صهيونيستي به تمامي قطعنامه‌هاي سازمان ملل و ايستادگي در برابر جامعه جهاني اشاره كرد و افزود: بي‌ترديد مسئوليت همه بي‌ثباتي و ناامني‌ها، مستقيماً بر عهده رژيم صهيونيستي است. 
روحاني، مسئوليت كشورهاي اسلامي و مسلمانان را در اين برهه زماني، نسبت به قدس شريف بسيار سنگين خواند و ادامه داد: كشورهاي اسلامي و همه كشورهاي آزاده جهان بايد در برابر حركت و تصميم واشنگتن، سريعاً و در قالبي بازدارنده دست به اقدام بزنند. 
وي گفت كه جمهوري اسلامي ايران در نشست فوق العاده سران كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي شركت خواهد كرد. 
رئيس‌جمهور تركيه نيز در اين تماس تلفني با ابراز تأسف از شهادت يكي از مرزبانان ايراني در حمله تروريست‌ها گفت: اين حادثه به ما نشان داد كه گسترش همكاري دو كشور در مبارزه با تروريسم اهميت ويژه‌اي دارد.  ‌ اردوغان در ادامه به تصميم رئيس‌جمهور امريكا براي اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم اسرائيل اشاره كرد و افزود: اين تصميم نگران‌كننده و جسارت ترامپ، ناشي از اختلافات داخلي در جهان اسلام است و اكنون جهان اسلام بايد يكصدا وحدت خود را نشان داده و با اين حركت، مخالفت كند. 
وي تأكيد كرد كه اين حركت امريكا نقض حقوق بشر و همه تصميمات سازمان ملل متحد درباره قدس شريف است. 
اردوغان اظهارداشت: اين مسئله و مشكل واقعاً باعث تشديد درگيري‌ها و حوادث بدي در منطقه خواهد شد و جهان اسلام بايد وحدت و يكپارچگي خود را در قبال اين موضوع به جهانيان اعلام كند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار