کد خبر: 884381
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
هاشمي تاريخ‌ساز شد، حق سليمي را دوباره خوردند
تيم ملي وزنه‌برداري ايران در خاك امريكا قهرمان جهان شد. صبح ديروز و با انجام رقابت‌هاي دسته 105+ كيلوگرم، رقابت‌هاي وزنه‌برداري جهان در امريكا به پايان رسيد...
فريدون حسن
تيم ملي وزنه‌برداري ايران در خاك امريكا قهرمان جهان شد. صبح ديروز و با انجام رقابت‌هاي دسته 105+ كيلوگرم، رقابت‌هاي وزنه‌برداري جهان در امريكا به پايان رسيد و پولادمردان ايران با كسب پنج طلا، سه نقره، شش برنز و كسب 509 امتياز براي نخستين بار روي سكوي اول دنيا ايستادند. بعد از درخشش فوق‌تصور سهراب مرادي و تلاش چشم‌نواز ايوب موسوي، بامداد سه‌شنبه علي هاشمي، وزنه‌بردار جوان كشورمان خوش درخشيد و دو مدال طلاي ارزشمند ديگر به جمع مدال‌هاي ايران اضافه كرد.
   
اولين قهرماني دسته 105 كيلوگرم

قهرماني علي هاشمي و كسب مدال طلاي يك‌ضرب و  مجموع دسته 105 كيلوگرم از آن حيث قابل اهميت بود كه اين عنوان در اين دسته براي نخستين بار به كشورمان تعلق گرفت. هاشمي در حركت يك‌ضرب با مهار وزنه 183 كيلوگرمي طلا را از آن خود كرد و در دوضرب هم وزنه 221 كيلوگرمي را بالاي سر برد و برنز اين حركت را از آن خود كرد. هاشمي در مجموع 404 كيلوگرم وزنه زد تا به اين ترتيب بالاتر از ساير رقباي خود مدال طلاي مجموع را نيز به دست آورد. بعد از درخشش هاشمي سايت فدراسيون جهاني وزنه‌برداري اعلام كرد: «ايران در پنج وزن بالاي رقابت‌هاي جهاني تنها در 105 كيلوگرم عنوان قهرماني جهان را نداشت كه اكنون آن را نيز به دست آورده است.»
   
بهداد اسير هيئت‌ ژوري

اما صبح ديروز در حالي كه علاقه‌مندان به وزنه‌برداري منتظر بازگشت رؤيايي دو قهرمان سنگين‌وزن كشورمان يعني بهداد و سعيدعلي حسيني در دسته 105+ كيلوگرم بودند، اتفاقات المپيك ريو براي بهداد سليمي تكرار شد تا با يك شوك اساسي دو وزنه‌بردار كشورمان در اين وزن از رسيدن به مدال طلا ناكام بمانند و تالاخادزه در اين وزن قهرمان شود. بهداد سليمي در حركت يك‌ضرب با مهار وزنه 211 كيلوگرم صاحب مدال نقره شد، در دوضرب هم وزنه 251 كيلوگرمي را بالاي سر برد، اما وقتي وزنه 252 كيلوگرمي را مهار كرد و سه چراغ سفيد را هم از داوران گرفت، هيئت ژوري درست مثل اقدامي كه در المپيك ريو انجام داده بود، حركت او را قبول نكرد تا قهرمان كشورمان از كسب مدال دوضرب محروم شود، هرچند كه با ركورد 453 كيلوگرم موفق به كسب مدال برنز مجموع شد. سعيدعلي حسيني ديگر وزنه‌بردار اين دسته كشورمان هم با مهار وزنه 203 در يك‌ضرب و 251 در دوضرب دو مدال برنز گرفت و با 454 كيلوگرم صاحب مدال نقره مجموع شد.
   
ديگر وزنه نمي‌زنم

بهداد سليمي، قهرمان وزنه‌برداري كشورمان كه پس از مدت‌ها مصدوميت به امريكا رفته بود تا عنوان قهرماني خود را پس بگيرد، هنگام اهداي مدال‌هاي فوق‌سنگين با درآوردن مدال‌هاي نقره و برنز خود به تصميم هيئت ژوري در خصوص او به تاماش آيان اعتراض كرد. سليمي گفت: «با اين شرايط وزنه زدن فايده‌اي ندارد. ماه‌ها زحمت كشيدم و آخرش اين اتفاق افتاد. گردن ما از مو هم باريك‌تر است و آنها هر كاري دلشان مي‌خواهد انجام می‌دهند. بايد فكر كنم، چون اين برخوردها واقعاً بد است.»
   
بغض حسيني شكست

سعيدعلي حسيني پس از اينكه عنوان نايب‌قهرماني جهان را به دست آورد، اشك ريخت. او كه بعد از هشت سال دوري از ميادين، بار ديگر به اين رقابت‌ها بازگشته است، موفق شد در اولين حضور خود كه البته با كمي استرس همراه بود، چهره خوبي از خود نشان دهد و در مجموع روي سكوي نايب‌قهرماني بايستد و همين كافي بود كه بغض هشت ساله جوان اردبيلي شكسته شود و اشك شوق بريزد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار