کد خبر: 884250
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
شهردار اصفهان:
با هموار کردن مسیر و رفع موانع و مشکلات هنرمندان می توان در جهت ارتقا سطح زندگی شهروندان گام برداشت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،شهرداری اصفهان، در يازدهمين سلسله نشست هم اندیشی در دیدار جمعي از اهالي سينما ضمن يادي از درگذشتگان عرصه سينمای اصفهان گفت: در این شهر هنرپرور هنرمندان و بازيگران  مطرحي همچون خواجويي، ارحام صدر و قوكاسيان در عرصه سينما فعاليت مي كردند كه بايد ياد آنها را گرامي داشت.

قدرت الله نوروزی گفت :  امروز با توجه به پيشرفت علم و تكنولوژي هيچ كس نمي تواند ادعا كند در تمام حوزه هاي رشته خود تخصص كامل دارد و كاروان علم اين نيست كه  از ابتدا شروع كنيم بلكه علم تداوم دهنده محصول بشري است  و ديگر دوره  معلم اول و ثاني گذشته است.

 وی ابراز داشت : پهناي پيچيده علم زياد شده و وضعيت امروز علم با گذشته متفاوت است و اگر ادعا كنيم  و در همه امور دخالت كنيم همه چيز را از دست مي دهيم  .

نوروزي با اشاره به اين كه عرصه سينما توسط انسان هاي عالم اداره مي شود كه مي توانند در قالب هنر  نقش آفريني كنند ادامه داد: ريشه اين هنر آميخته در علم است  كه محور اصلي آن آموزش است كه امري مهم تلقی می شود.

شهردار اصفهان با بيان اين كه هنرمندان سرمايه شهر محسوب مي شوند بيان كرد:  هنرمندان مي توانند اصفهان را  كه به عنوان جهان شهر معروف است  دردنيا به اثبات برسانند به طوري كه براي اين شهر تحول بيافرينند.

وي با ابراز خوشحالي  از برگزاري  سلسله نشست های مشترک با  اهالی عرصه های مختلف ، خاطرنشان کرد: اینگونه نشست ها کمک می کند تا علل معضلات  و دردها شناسایی و  برای رفع آن اقدامات لازم را اجرایی کنیم و بسیار خوشحالم تاکنون طی دو ماه سه بار با هنرمندان نشست برگزار کردم و اگر چه هنرمند نیستم اما علاقه زیادی به این حوزه دارم.

نوروزي با تاکید بر این که اگر هنرمندان به عنوان سرمایه شهر درست هدایت ، تکریم و تشویق شوند اصفهان در سطح جهان متحول خواهد شد تصریح کرد: امید است هنرمندان عرصه سینما با ساخت فیلم هایی بتوانند اصفهان را در سطح دنیا معرفی کنند.

وی در ادامه از آمادگی شهرداری برای تسهیل امور هنرمندان شهر  با رعایت قوانین و ضوابط خبرداد و بیان کرد: با هموار کردن مسیر و رفع موانع  و مشکلات هنرمندان می توان در جهت ارتقا سطح زندگی شهروندان گام برداشت.

نوروزی تاکید کرد: شهرداری با اتخاذ تصمیماتی در نظر دارد دایره اختیارات هنرمندان را محدود نکند و با ارائه تسهیلاتی و تشکیل اتاق فکر و تعامل خلاقیت نهفته  این سرمایه های مهم شهر  را شکوفا کند تا شاهد رشد و ارتقا سطح زندگی شهروندان باشیم.

وی با بیان این که سرمایه های انسانی مهمتر و با ارزش تر از سرمایه های مادی و صنعتی است عنوان کرد: بر این باور هستم که براساس سفارشات اسلامی و رفتار انسانی باید برای هنرمندان ارزش قائل شویم تا آنها بتوانند به خوبی غم ها را بزدایند و شادی را بر لبان شهروندان بیافرینندو مدیریت شهری در صدد است  كيفيت زندگي شهروندان را با شادی ارتقا دهد.

شهردار اصفهان بر تقویت جشنواره کودک و نوجوان با ارائه نظرات و انتقادات هنرمندان تاکید و بیان کرد:  این قشر فرهیخته باید در حوزه فرهنگی شهر صاحب نظر باشد و شهرداری به دنبال این است که در تصدی گری ها و  در اموری که از وظایف آن خارج است دخالت نکند بلکه با ایجاد بسترها و زیرساخت ها راه را برای هنرمندان و دیگر عرصه ها هموار کند تا بتوانند در حوزه خود به خوبی نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به این که شهرداری طرفدار حقوق شهروندی است و به دنبال تضمین حقوق مردم است اذعان داشت: شهرداری اصفهان بر اساس اولویت بندی که هنرمندان سر راس آن قرار دارد به دنبال تنظيم روابط ،  ايجاد امکانات و  فراهم کردن تسهيلات  تمام اقشار جامعه است .

 نوروزی در پایان تاکید کرد:  با کمک هنرمندان قرار است کمیته ای  فرهنگی  در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی  شهرداری  اصفهان تشکیل شود که اميد است با ایجاد  امکانات، هنرمندان بتوانند   زمينه شكوفا شدن هنر در خدمت توسعه اصفهان  را فراهم کنند و شاهد ارتقا  كيفيت زندگي شهروندان  باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار