کد خبر: 884245
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان:
کمک به امر تحصیل دانشجویان و دانش آموزان با ۲۳ درصد، اشتغال و خودکفایی با ۱۴ درصد، جهیزیه با 8 درصد، تسهیلات کارگشایی با 10 درصد و درمان نیز سهم 9 درصدی از صدقه مردم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی، مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به جزئیات نحوه هزینه کرد صدقات پرداختی مردم اظهار کرد: ابتدای هر سال با توجه به اولویت نیازهای مددجویان، جدول تسهیم صدقات تدوین و بر اساس آن درآمد حاصل از واریز وجوه نقدی مردم به صندوق‌های صدقات در هفت بخش مسکن، تحصیل دانشجویان و دانش آموزان، کمک‌های موردی معیشتی، اشتغال و خودکفایی، جهیزیه، درمان و تسهیلات کارگشایی هزینه می‌شود.

حمیدرضا شیران  گفت : طی هشت ماه نخست امسال مردم اصفهان بیش از 17 میلیارد تومان صدقه برای رفع مشکلات نیازمندان  پرداخت کرده‌اند، افزود: ۲۲ درصد از این مبلغ صرف خرید، ساخت، تکمیل، بهسازی و مقاوم سازی مسکن مددجویان و ۱۴ درصد در بخش  پرداخت کمک‌های موردی معیشتی به خانواده‌های تحت حمایت هزینه شده است.

وی عنوان کرد: کمک به امر تحصیل دانشجویان و دانش آموزان با  ۲۳ درصد، اشتغال و خودکفایی با ۱۴ درصد، جهیزیه با 8 درصد، تسهیلات کارگشایی با 10 درصد و درمان نیز سهم 9 درصدی از صدقه مردم را به خود اختصاص داده‌اند.

شیران با بیان اینکه مردم بخشی از صدقات خود را به سایر مؤسسات خیریه پرداخت می‌کنند،اذعان نمود : ۵۰۱ هزار ۳۹۲ صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان جهت جمع آوری صدقات بین مردم توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد  زمینه یاری رساندن به اقشار محروم را در طرح‌های متنوعی با هدف فقرزدایی فراهم کرده است، افزود: زمینه مشارکت مردم در امور دستگیری از نیازمندان با رویکرد اعتماد سازی به مرحله اجرا در آمده  و طرح صدقات، اکرام و محسنین سهم بیشتری از مشارکت مردم را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد : شهروندان درپرداخت صدقات و تشویق شرکت کنندگان در طرح‌های اکرام و محسنین حمایت از ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند، زکات واجب و مستحبی، طرح حمایت از بیماران نیازمند، طرح کمک به خانه‌دار شدن محرومان فاقد مسکن و طرح کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند را توجه بیشتری بنمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار