کد خبر: 884216
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
رئيس قوه قضائيه:
رئيس قوه قضائيه بزرگ‌ترين سلاح امروز سلطه‌گران را تفرقه افكني در ميان مسلمانان دانست و بر ضرورت ايجاد وحدت در داخل و خارج از كشور بين مسلمانان و پرهيز از هرگونه نداهاي تفرقه افكنانه تأكيد كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با تبريك ايام ولادت پيامبر اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) تصريح كرد: بشريت امروز بيش از هر زمان ديگري به تعاليم انبياي الهي نياز دارد. گرچه اين نياز، هميشگي است اما در برهه‌هايي سرگرداني بشر اقتضا مي‌كند كه تعاليم و آموزه‌هاي انبيا بيش از قبل شنيده و عمل شود. 
    
وحدت، بزرگ‌ترين نياز امروز جهان اسلام

رئيس قوه قضائيه در ادامه با اشاره به ابداع حضرت امام خميني (ره) مبني بر اعلام هفته وحدت در ايام ميلاد پيامبر اكرم (ص)، تصريح كرد: ابتكار نامگذاري هفته‌اي به نام وحدت، تأسيسي بسيار مهم و نشان دهنده پيش بيني عظيم حضرت امام (ره) از وضعيت امروز جهان اسلام بود. در شرايطي قرار داريم كه بيش از هر زماني نياز به وحدت را احساس مي‌كنيم زيرا امروز بزرگ‌ترين سلاح سلطه گران جهان، تفرقه افكني در بين مسلمانان است چنانكه افرادي را به نام مسلمان در قالب گروه‌هاي تروريستي، سازمان‌دهي و تربيت مي‌كنند تا هم چهره اسلام را مشوه كنند و هم كشورهاي اسلامي را درگير و مشغول سازند.  آيت‌الله آملي لاريجاني وحدت را بزرگ‌ترين نياز امروز جهان اسلام توصيف كرد و گفت: موارد اختلافي ميان مسلمانان به حدي نيست كه دشمنان بخواهند سوءاستفاده كنند. همه ما داراي كتاب واحد، پيامبر واحد و قبله واحد هستيم بنابراين بايد براي نزديكي هرچه بيشتر و ايجاد وحدت كه حضرت امام خميني(ره) از مناديان و معماران اين تفكر بود، تلاش كنيم تا خداي ناكرده اين بنيان تضعيف نشود.  رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه وحدت ميان مسلمانان را بايد در داخل و خارج از كشور پيگيري كنيم، اظهار كرد: متأسفانه برخي اوقات نداهاي تفرقه افكنانه از هر دو سو شنيده مي‌شود كه بايد هم اهل سنت و هم اهل تشيع نسبت به چنين شيطنت‌هايي هوشيار باشند و سلاح دشمن را كه همان تفرقه افكني است، از او بگيرند. حضرت امام (ره) همواره مي‌فرمودندكه اگر مسلمانان با حجم انبوه جمعيت خود متحد شوند هيچ قدرتي نمي‌تواند در مقابلشان بايستد. اميدواريم همه مسلمانان اين پيام را كه برخاسته از نداي قرآني «و لا تفرقوا » است، بشنوند و به آن عمل كنند. 
   
دانشجو بايد وضع موجود را نقد كند

آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه با گراميداشت 16 آذر روز دانشجو، اين روز را به همه دانشجويان كشور تبريك گفت و با آرزوي موفقيت براي آنان خاطرنشان كرد: دوران دانشجويي و جواني بهترين دوران عمر انسان است كه بايد قدر آن را بداند و فرصت‌ها را مغتنم بشمارد. اين ايام بهترين زمان براي تحصيل علم، تهذيب نفس، آرمان خواهي و دنبال كردن ارزش‌هاي اسلام و انقلاب است زيرا دانشجويان در اين دوران در بالاترين سطح از نشاط براي فعاليت‌هاي علمي و اجتماعي قرار دارند و مي‌توانند از اين فرصت براي ترقي هرچه بيشتر و استكمال خود استفاده كنند. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه انسان در هر دوره‌اي از زندگي بايد به فكر استكمال خود باشد، ايام جواني را مستعدتر براي اين امر دانست و گفت: يكي از موضوعات بسيار مهم، مطالبه‌گري دانشجويان است. دانشجو بايد به نقد وضعيت موجود، مسئولان، مسئوليت‌ها و عملكردها بپردازد منتها اين نقد بايد همراه با بصيرت و قصد اصلاح باشد تا به تخريب و توهين نينجامد. 
    
دانشجويان ابزار سياسي ديگران نشوند

آيت‌الله آملي لاريجاني با تأكيد بر اينكه بصيرت اقتضا مي‌كند دانشجو ابزار سياسي ديگران نباشد، خاطرنشان كرد: روز دانشجو نماد استقلال خواهي و مبارزه با سلطه است. استكبارستيزي در جمهوري اسلامي يك ارزش است كه بايد دانشجويان پيشقراول آن باشد و در كنار آن با نقد سازنده به اصلاح امور كمك كنند. رئيس قوه قضائيه با تأكيد بر ضرورت جهاد علمي از سوي دانشجويان اظهار كرد: هيچ كشوري بدون علم نمي‌تواند پيشرفت كند و دارايي اصلي هر كشوري توليدات علمي آن كشور است كه دانشجويان بايد در اين عرصه پيشگام باشند. البته بايد در كنار كار علمي مستمر و توليد علم كه از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، تربيت بعد معنوي شخصيت و بهره مندي از ساحت استادان فاضل فراموش نشود تا بتوان پيشرفتي همه جانبه داشت. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار