کد خبر: 884211
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
عضو كميسيون اجتماعي مجلس مطرح كرد
لابی غیرمتخصص‌ها در صندوق‌های بازنشستگی برای بقا
در حالی چندی پیش یک نهاد نظارتی نسبت به بازدهی پایین شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی و همچنین به کارگیری افراد غیر متخصص در هیئت مدیره این شرکت ها تذکر داد که يك عضو كميسيون اجتماعي مجلس از ورشكستگي 17صندوق بازنشستگي كشور خبر داد، با این حال گویا به دلیل آنچه لابی افراد غیر متخصص در شرکت های صندوق بازنشستگی خوانده می شود، حراست یکی از مجموعه های این صندوق تغییر کرد تا امید ها برای اصلاحات در این مجموعه با تردید روبه رو شود. 

به گزارش «جوان» وضعيت صندوق‌هاي بازنشستگي در كشور آنقدر بحراني است كه رئيس‌جمهور از ابراز آن ابايي ندارد و حتي وزير كار هم مدعي است حل مشكلات صندوق‌هاي بازنشستگي احتياج به گفتمان‌سازي مشكلات صندوق‌هاي بازنشستگي دارد. حال در شرايطي كه پيش از اين يكي از نهادهاي نظارتي حضور افراد غيرمتخصص در بنگاه‌هاي متعلق به صندوق‌هاي بازنشستگي را براي اين صندوق‌ها بحران‌آفرين معرفي مي‌كرد، خبرگزاری فارس در گزارشی به نقل از يك عضو كميسيون اجتماعي گفت: در حال حاضر 18 صندوق بازنشستگي در كشور فعاليت مي‌كنند كه منهاي صندوق تأمين اجتماعي مابقي صندوق‌ها ورشكسته هستند.

سلمان خدادادي با انتقاد از عدم سرمايه‌گذاري مؤثر صندوق‌ها براي مرحله پيري، تصريح كرد: در همه دنيا صندوق‌هاي بازنشستگي خصوصي و حق‌الناس هستند، اما در اين جامعه صندوق‌ها وسيله و بازيچه دولت‌ها هستند، هم اكنون صندوق تأمين اجتماعي بيش از 4ميليون نفر مستمري‌بگير و 35‌ميليون نفر را تحت پوشش قرار مي‌دهد، اما اين صندوق هميشه بازيچه دولت‌ها بوده است. وي با بيان اينكه مجلس سال گذشته دولت را در قانون برنامه ششم ملزم به پرداخت بدهي خود به تأمين اجتماعي كرد، گفت: بنا برآمار غيررسمي بدهي دولت به تأمين اجتماعي نزديك به 130هزار ميليارد تومان است، اما مسئولان دولتي زمان تصويب اين قانون در مجلس با نارضايتي جلسات كميسيون تلفيق را ترك كردند، ضمن اينكه در سال جاري 20 هزار ميليارد تومان به بدهي دولت به تأمين اجتماعي اضافه شد و مجلس دولت را موظف به پرداخت بدهي‌ها كرد. 

در اين ميان در شرايطي كه وضعيت بازدهي بنگاه‌داري مجموعه‌هاي وزارت كار و صندوق‌هاي بازنشستگي بحراني است، روزگذشته به دليل فشارهاي وارده از سوي يك نماينده مجلس مديركل حراست بانك رفاه متعلق به مجموعه وزارت كار توديع و معارفه شد. بنابر اعلام بانك رفاه، در اين مراسم از خدمات حسين درخشنده، مديركل حراست سابق بانك رفاه قدرداني و كوروش يزدان به عنوان مديركل جديد حراست اين بانك معرفي شد. گفتني است گويا علت تغيير مدير كل حراست بانك رفاه به دليل فشار وارده از سوي يكي از نمايندگان مجلس بوده است كه در آينده گزارشي پيرامون چرايي اين تغيير و تحول ارائه خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار