کد خبر: 884194
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
واشنگتن و اسلام‌آباد بر سر مدیریت تروریسم خودساخته نمی‌سازند
امریکا و پاکستان زمانی با هم و البته با دلارهای سعودی طالبان را ساختند تا به اهداف منطقه‌ای خود برسند اما  حالا تنش‌‌‌‌ها میان این دو شریک قدیمی بر سر مبارزه با تروریسم خود‌ساخته یا بهتر است بگوییم مدیریت گروه‌های تروریستی که زمانی به عنوان محصول مشترک دو کشور مایه وفاق بود،‌ ‌به جایی رسیده است که رئیس سازمان سیا و وزیر دفاع امریکا با لحنی تهدید‌‌آمیز به پاکستان تشر می‌زنند و مشخصاً رئیس سیا با لحنی مداخله‌جویانه هشدار داده است که در صورت عدم برخورد پاکستان با تروریسم‌، امریکا خود دست به کار خواهد شد. 
به گزارش ایسنا، به نقل از هندوستان‌تایمز، مایک پامپئو، رئیس سازمان سیا اعلام کرد: اگر پاکستان نتواند اقدامی علیه مأمن‌های امن تروریستی در این کشور انجام دهد ما همه کاری را انجام خواهیم داد تا این ضمانت را بدهیم که دیگر آنها وجود نخواهند داشت. 
رئیس سازمان سیا این اظهارات را در حالی بیان کرد که جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا به پاکستان سفر کرده است. 
پامپئو اضافه کرد: ماتیس در این سفر خود از ابتدا با ملایمت از پاکستان این درخواست را خواهد داشت.  در همین راستا، وزیر دفاع امریکا پیام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را به پاکستان منتقل کرده و خواهد گفت که ترامپ درباره مقابله با مأمن‌های امن تروریستی بسیار جدی است. 
ترامپ پیش‌تر در انتقاد از نقش پاکستان برای ایجاد امنیت در منطقه اعلام کرده بود: ما میلیارد‌‌‌‌ها دلار به پاکستان پرداخت می‌کنیم اما همزمان آنها میزبان تروریست‌های بسیاری هستند که ما با آنها در حال جنگیم. باید این مسئله در سریع‌‌‌‌‌ترین زمان ممکن تغییر پیدا کند. 
ترامپ رئیس‌جمهور امریکا بعد از تعیین استراتژی خود در افغانستان گفت: پاکستان با ادامه اقدامات خود در پناه دادن به افراط‌گرایان در آینده بسیار ضرر خواهد کرد زیرا این کشور به تروریست‌‌‌‌‌هایی پناه می‌دهد که با واشنگتن می‌جنگند.  سخنان ترامپ واکنش شدید پاکستان و لغو دیدار مقامات دو کشور را به دنبال داشت.  
به گزارش فارس در اسلام‌آباد، جیمز ماتیس‌، وزیر دفاع امریکا در آستانه سفر به پاکستان گفت: پاکستان باید در عمل اقدام علیه تروریسم را ثابت کند بنابراین مطالبات واشنگتن در این زمینه را تکرار خواهم کرد. 
وی افزود: مقامات پاکستانی می‌گویند از تروریسم حمایت نمی‌کنند اما این موضوع باید در سیاست عملی آنها نیز روشن شود. 
به گزارش دیلی‌اکسپرس، ماتیس تأکید کرد: پاکستان و امریکا دارای منافع مشترک در منطقه هستند و برای توسعه روابط دوجانبه به رایزنی با مقامات پاکستانی می‌پردازند. 
ژنرال جیمز ماتیس گفت: این نخستین سفر من به عنوان وزیر دفاع امریکا به پاکستان خواهد بود بنابراین با جزئیات تمام درباره راهبرد واشنگتن در جنوب آسیا رایزنی خواهم کرد. 
وی با اشاره به ضررهای جانی و مالی پاکستان در جنگ با تروریسم افزود: اگر این کشور علیه تروریست‌‌‌‌‌ها وارد عمل شود در واقع در راستای منافع خود وارد عمل شده است.  ماتیس ابراز امیدواری کرد که پاکستان برای ثبات در منطقه دست به اقدامات عملی قابل‌ملاحظه بزند.  بیشتر کارشناسان پاکستانی سفر ژنرال ماتیس به پاکستان را بی‌نتیجه توصیف می‌کنند و معتقدند اتفاق تازه‌ای در روابط واشنگتن و اسلام‌آباد نخواهد افتاد.  چندی پیش رکس تیلرسون‌، وزیر امور خارجه امریکا در حالی وارد خاک پاکستان شد که مقام‌های این کشور استقبال سردی از او به عمل آوردند. 
  
دوره فشار به پاکستان تمام شده است

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: دوره فشار به اسلام‌آباد پایان یافته و امریکا به جای تکرار مطالبات به دنبال تعامل واقعی باشد. 
به گزارش فارس در اسلام‌آباد، خواجه آصف در آستانه سفر ژنرال «ماتیس‌» وزیر دفاع امریکا به پاکستان در یک کنفرانس خبری در اسلام‌آباد تأکید کرد: نقش ما برای برقراری امنیت در افغانستان غیرقابل انکار است. 
به گزارش دیلی پاکستان،وی افزود: همیشه از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده شده بنابراین امریکا به جای متهم کردن اسلام‌آباد باید درباره اقدامات خود در این زمینه توضیح بدهد. 
وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: امریکا ظرف 16 سال نتوانسته امنیت را در افغانستان برقرار کند بنابراین همه باید خودشان قضاوت کنند که تروریسم افزایش یافته یا کاهش داشته است. 
وی افزود: علاوه بر طالبان، گروه‌های تروریستی دیگر مانند داعش نیز در حال گسترش فعالیت در افغانستان هستند. 
خواجه آصف گفت: تمام تلاش خود را برای برقراری ثبات در افغانستان به کار بردیم و سال‌‌‌‌‌ها است که از مهاجران افغانستانی پذیرایی می‌کنیم، بنابراین مطالبه برای اقدامات بیشتر را نخواهیم پذیرفت. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
اینکه امریکا خواستار نابودی تروریسم در افغانستان است دروغ محض است زیرا به این بهانه در افغانستان است تنها جایی که می تواند در کنار ایران بماند برای جاسوسی و تفرقه افکنی ست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار