کد خبر: 884170
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
دبير شوراي توسعه فرهنگ قرآني:
دبير شوراي توسعه فرهنگ قرآني در جلسه مشترك مديران اوقاف و ارشاد با اشاره به جايگاه حفظ قرآن و تأكيدات رهبر معظم انقلاب گفت: بارها افراد از معظم له پرسيدند و متوجه شديم منظور ايشان هم حافظ كل قرآن است.
حميد محمدي، دبير شوراي توسعه فرهنگ قرآني در نشست مشترك مديران استاني اوقاف و ارشاد براي برگزاري آزمون حفظ و مفاهيم قرآن با اشاره به اقدامات مؤثر ارشاد اظهار داشت: خدا را شاكريم كه ادغام اتحاديه‌ها صورت گرفت و اميدواريم با همدلي اين ادغام را امسال محقق كنيم. وي با بيان اينكه به قرائتي تلاوت مي‌گويند كه در آن تدبر باشد، افزود: قرائت زماني مي‌تواند به تلاوت تبديل شود كه استمرار هم داشته باشد. حفظ قرآن جايگاه خاصي دارد و مقام معظم رهبري هم مطالبه 10 ميليون حافظ قرآن داشتند كه بارها افراد از معظم له پرسيدند و متوجه شديم منظور ايشان هم حافظ كل قرآن است. 

حجت‌الاسلام محمدي با اشاره به دلايل لزوم حفظ قرآن خاطرنشان كرد: قرآن دو تجلي لفظي و كتبي داشت كه علم قرائت و كتابت هم راهبر اين دو تجلي شد. وي به فرمايش مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: معظم‌له فرمودند كسي جهان را اداره مي‌كند كه سينما را اداره مي‌كند، بنابراين فيلم كه نماد و عصاره تمامي هنرهاست بايد مورد توجه قرار گيرد و نیز باید سعي كرد قرآن را در آن وارد كرد. 

حجت‌الاسلام محمدي با بيان اينكه حفظ قرآن حلقه وصل لفظ و معناي كلام وحي است تصريح كرد: مگر كسي مي‌تواند قرآن را حفظ كند بدون اينكه معناي آن را بفهمد. پيوند حفظ و مفاهيم قرآن در آزمون سراسري قرآن كار بسيار خوبي است و خوشحاليم در تدوين مديريتي اين اقدام صورت گرفته است. وي با اشاره به اينكه در جلسه اخير شوراي توسعه مقرر شد مسئوليت ستاد راهبري طرح ملي حفظ را به سازمان اوقاف دهيم گفت: سازمان اوقاف و امورخيريه علاقه‌مندي ويژه‌اي در زمينه حفظ انجام داده و حافظان خوبي تربيت كرده است كه اميدواريم ستاد راهبري حفظ را هم به خوبي مديريت كند. 

حجت‌الاسلام محمدي با بيان اينكه معاونت قرآن و عترت ارشاد با دو هدف تشكيل شد خاطرنشان كرد: معاونت قرآن در وزارت ارشاد تشكيل شد تا راهبري قرآني را در خود وزارت ارشاد صورت دهد، يعني محتواي قرآني به تمامي معاونت‌هاي ارشاد تزريق شود. همچنين منشور توسعه فرهنگ قرآني به عنوان بالاترين سند مي‌گويد ارشاد در كنار مسئوليت تبليغ و ترويج وظيفه راهبري فعاليت‌هاي كلان قرآني كشور را نيز برعهده دارد. وي با اشاره به اينكه معاونت قرآن و عترت ارشاد پس از شكل‌گيري 900 پست صنفي و 100 پست ستادي داشت گفت: بايد اين مأموريت‌ها مجدد به معاونت قرآن و عترت ارشاد بازگردد و براي تأمين جايگاه قرآن اداره كل ساختار قرآني استان ايجاد گردد تا فعاليت‌ها با قوت بيشتري پيگيري شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار