کد خبر: 884093
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
فرمانده انتظامی استان اصفهان :
از ابتدای سال یک میلیون و 200 هزار تماس با پلیس 110 برقرارشد که از این تعداد 53 درصد مربوط به امدادخواهان در حوزه فعالیت این پلیس بوده وعملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اصفهان، فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری اظهار کرد: در 8 ماهه نخست امسال  با کاهش 21 درصدی وقوع قتل، کاهش و کنترل 40 درصدی سرقت مسلحانه و کاهش 46 درصدی آدم ربایی روبرو بوده‌ایم.

سردار مهدی معصوم‌بیگی همچنین از کاهش 13 درصدی سرقت از واحدهای صنفی خبر داد و افزود: در 8 ماهه نخست سال در استان اصفهان سرقت موتور سیکلت 8 درصد و کیف قاپی 10 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 120 باند سرقت امسال در استان شناسایی و با آنها برخورد شده است، گفت: بیشترین سرقت ها از منازل و مغازه‌ها صورت گرفته  که 23 باند سرقت در این زمینه شناسایی و دستگیر شده‌اند.21 باند سرقت از اماکن خصوصی، 18 باند سرقت از داخل خودرو و 17 باند سرقت به عنف نیز در این مدت شناسایی و دستگیر شده‌اند.

معصوم بیگی تصریح کرد: کشف جرم با رویکرد علمی و آزمایشگاهی نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است و در بحث سرقت‌ها تلاش شده اموال مسروقه به مالباختگان برگردانده شود به طوریکه از ابتدای سال 87 میلیارد تومان اموال مردم از سارقان گرفته شده و به آنها بازگردانده شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به بزرگترین کلاهبرداری سال جاری گفت: این کلاهبردار که در زمینه واردات پوشاک فعالیت داشت دو روز پیش در یکی از استان‌های شمالی دستگیر شد و تاکنون 40 نفر شاکی از این فرد به پلیس مراجعه کرده‌اند و 41 میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی شکات اعلام کلاهبرداری شده است. مردم نباید به دلیل تحصیل سود بیشتر به این افراد اعتماد کنند.

وی افزود: در 7 ماهه نخست سال با کاهش 7 درصدی جانباختگان تصادفات رو به رو بوده‌ایم اما متاسفانه اصفهان رتبه نخست مرگ موتور سواران و عابران پیاده را در کشور دارد.

معصوم بیگی اظهار کرد: بر اساس میانگین کشوری 50 درصد از تلفات حوادث رانندگی مربوط به عابران پیاده و موتور سواران است که این آمار در استان اصفهان علی رغم سیر نزولی 70 درصد است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال یک میلیون و 200 هزار تماس با پلیس 110 برقرارشد که از این تعداد 53 درصد مربوط به امدادخواهان در حوزه فعالیت این پلیس بوده وعملیاتی شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در طرح های مربوط به قرارگاه اقدام وعمل، چهار طرح پیاپی ذوالفقار انجام شده که در جریان اجرای طرح ذوالفقار سه که مربوط به دستگیری متهمان فراری بوده است، 400 نفر در سطح استان با هدف انجام فرایند دادرسی، احقاق حقوق مردم و جلوگیری از انجام جرم دستگیر شده اند.

معصوم بیگی  خاطرنشان کرد: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا در هشت ماهه نخست سال در پرونده های بیش از 500 میلیون تومان 40 درصد و در پرونده های بالای 100 میلیون تومان 6 درصد افزایش کشفیات داشته ایم؛هدف پلیس برخورد با دانه درشت ها بوده و در مجموع ارزش کالاهای کشف شده 83 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان انیکه پلیس اصفهان در شناسایی سایت های مجرمانه 23 درصد رشد داشته است، ادامه داد: از ابتدای سال کشف جرائم سایبری 48 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است و بیشترین موارد این جرائم مربوط به کلاهبرداری‌های مالی و پرونده‌های مرتبط با بی اخلاقی بوده است.

معصوم بیگی در خصوص نحوه اطلاع رسانی پلیس در خصوص خودکشی دو دختر نوجوان در اصفهان تصریح کرد: نوجوانانی که دست به خودکشی زده بودند از مدلی تبعیت کرده بودند که مربوط به چالش نهگ آبی بود. ما نباید به دنبال عنوان این موضوع باشیم اما آنچه قطعی است این است که حادثه رخ داده تحث تاثیر چالش های فضای مجازی بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای سال 110 باند تهیه و توزیع موا مخدر شناسایی و با‌ آن‌ها برخورد شده است، گفت: پاکسازی محلات آلوده به جرم مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است. علاوه بر این طرح ذوالفقار چهار که مربوط به برخورد و خورده فروشان و معتادان متجاهر است نیز اجرا شده است. در مجموع 20 تن انواع ماده مخدر در استان کشف شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار