کد خبر: 884081
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
مدیر کل میراث قرهنگی صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با همکاری ادارات و نهادهای استان انواع اکو کمپ‌های جنگلی و ساحلی در آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود.
 به گزارش جوان وبه نقل از خبرگزاری تسنیم از ارومیه، جلیل جباری ظهر امروز در جلسه بررسی نحوه همکاری جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر اینکه در سه موضوع اساسی با جهاد دانشگاهی استان آماده همکاری‌های گسترده و موثر هستیم اظهار داشت: اولین موضوع، بحث گردشگری روستایی و عشایری است که تسهیلات مناسبی برای سال جاری و سال آتی به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند با تعریف و ارائه طرح‌های امکان سنجی و یا طرح و پیاده سازی طرح‌های گردشگری نقشه راه گردشگری  روستایی و عشایری استان را ترسیم و ارائه کند.

جباری گفت: اکو کمپ‌های جنگلی برای جنوب استان، اکو کمپ‌های ساحلی برای حواشی سدها و دریاچه ارومیه، اکو کمپ‌های عشایری، اکو کمپ‌های کوهستانی  از جمله مواردی است که  جهاد دانشگاهی می  تواند در آنها ورود پیدا کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ورود جدی جهاد دانشگاهی به برگزاری دوره‌های حوزه صنایع دستی و گردشگری را نیز خواستار شد و گفت: تمامی مستندات ارائه مجوز به جهاد دانشگاهی برای ورود به حوزه صنایع دستی و گردشگری  به مراجع ذیصلاح ارائه شده و به‌زودی مجوزهای لازم برای جهاد دانشگاهی صادر خواهد شد.

جباری اظهار داشت: دوره‌های کوتاه مدت حوزه گردشگری با سرفصل‌های مشخص و معین اعلام شده از سوی این سازمان سومین بخشی است  که جهاد دانشگاهی می‌تواند  نسبت به ورود به آن اقدام کند.

وی افزود: این دوره‌ها برای کلیه رانندگان، کلیه شاغلین در بخش هتلداری، کلیه همکاران پلیس راهور الزامی است.

تحول فنی و علمی در صنعت گردشگری آذربایجان غربی

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این  جلسه اظهار داشت: جهاد دانشگاهی می‌تواند به ورود به مباحث مطرح شده  در راستای  توسعه و رونق بخشی به صنعت گردشگری و صنایع دستی استان مؤثر و مفید واقع شود.

ولی عاقلی افزود: در همین راستا اولین طرح  امکان سنجی استقرار بخش‌های گردشگری و اکو کمپ‌های عشایری در منطقه بند ارومیه تهیه شده و برای طی مراحل  بررسی و تأیید به مراجع ذیربط ارائه شده است.

وی ورود جهاد دانشگاهی به بخش آموزش‌های صنایع دستی و گردشگری را صدور مجوزهای مربوطه را  آغاز گر تحول در این دور حوزه برشمرد و گفت: ارائه آموزش‌های کاربردی و عملی خواسته دیرینی است که در سایه همکاری مشترک دو سازمان تحقق پیدا خواهد کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی  آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه اداره کل میراث فرهنی، صنایع دستی و گردشگری در طرح مشاغل خانگی اظهار داشت: همکاری این سازمان  در سمت و سو دهی جوانان جویای کار به سمت  اشتغال‌های مولد و پایدار از یکسو و نیز شکل دهی بازار برای محصولات ایشان مؤثر خواهد بود.

وی بحث بازار را پر اهمیت‌ترین بخش این طرح دانست و گفت: تمام تلاشها باید در بحث اتصال به بازار این محصولات ختم شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر