کد خبر: 884077
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
ویژه‌‌‌های جوان:
ديروز در مراسم توديع و معارفه مديرعامل جديد خبرگزاري فارس، حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان با اشاره به...
ديروز در مراسم توديع و معارفه مديرعامل جديد خبرگزاري فارس، حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان با اشاره به شليك موشك يمني به سوي ابوظبي و ضمن يادآوري توقيف دو روزه كيهان گفت: «شما ديديد كه امروز انصارالله به ابوظبي موشك زد كه البته قبلا پَر آن دامن ما را هم گرفت و ما هنوز هم نفهميديم اصلا به چه دليلي توقيف شديم. احتمالاً الان هم دادستاني بايد برود انصارالله يمن را توقيف كند به‌خاطر موشكي كه‌زده است! اما كسي با اين‌ كاري ندارد كه ميليون‌ها بي‌گناه در يمن كشته شدند.»

او در ادامه با استفاده از همين موضوع در كنايه‌اي ديگر در مورد برجام گفت: «يك موشك براي ابوظبي كم است؛ بايد توازن رعايت شود، نه مثل برجام كه توازن در آن رعايت نشد و همه‌چيز را داديم و هيچ‌چيز نگرفتيم.» مديرمسئول كيهان‌ گفت: «كسي پرسيد موشك بعدي را يمن به كجا مي‌زند؟ گفتم من از كجا بدانم از عبدالملك حوثي بپرسيد! گفت تحليل‌تان چيست، گفتم يمن بايد موشك بعدي را به رياض بزند تا دوباره نوبت ابوظبي برسد.»

گفتني است روزنامه كيهان به دليل تيتر «شليك موشك انصارالله به رياض؛ هدف بعدي، دوبي» كه فرداي شليك موشك يمني به فرودگاه رياض، پايتخت عربستان تيتر يك روزنامه بود و به دليل آنچه اقدام عليه امنيت ملي عنوان شد، دو روز توقيف شد. آن تيتر البته نه جمله كيهان، بلكه نقل قول از سخنگوي انصارالله يمن بود. 

گزارش اقدامات سپاه به زودي در شوراي شهر پايتخت
 روزنامه شرق در مطلبي با تيتر «سپاه در صحن علني» نوشته كه فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران قرار بوده روز گذشته در شوراي شهر حضور يابد و از اقدامات محروميت زدايي خود در تهران گزارشي ارائه كند. شرق مي‌نويسد: «سپاه محمد رسول‌الله مجموعه‌اي فعال در حوزه‌هاي محروميت‌زدايي و پروژه‌هاي فرهنگي و اجتماعي شهر تهران است كه از طريق بازوهايي مانند بسيج و پاسداران انقلاب اسلامي و نيز نيروهاي داوطلب اقدامات اجرايي زيادي انجام داده، اقداماتي كه كمتر درباره آنها صحبت شده و حالا شورا مي‌خواهد زمينه اين صحبت مشترك و علني را فراهم كند.» اين جلسه البته به خاطر مشغله زياد سپاه در ساماندهي وضعيت زلزله زدگان غرب كشور، فعلاً به تعويق افتاده است. 

اين اقدام را بايد به فال نيك گرفت، اينكه به شكل علني براي سپاه فرصت فراهم شود تا بتواند گزارشي از فعاليت‌هاي محروميت زدايي خود ارائه كند. گرچه جريان اصلاح‌طلب، اغلب نخواسته رويكرد مثبتي به فعاليت‌هاي سپاه داشته باشد و از سويي سپاه هم نخواسته كار تبليغي براي اقداماتش انجام دهد، اما شايد اين بار يك گزارش مبسوط بتواند باب اين هر دو را باز كند كه هم اصلاح طلبان نگاه غيرسياسي به اقدامات سپاه داشته باشند و هم سپاه كمي به اهميت اطلاع رساني در كارهايش پي ببرد.  شرق در ادامه مطلبش با قناعتي، عضو سابق شوراي شهر تهران مصاحبه كرده و از قول او با اشاره به يكي از مصوبات شوراي شهر تهران در نوسازي بافت‌هاي فرسوده و بخشودگي عوارض نوسازي براي ساكنان محروم آن مي‌نويسد: «طبق مصوبه شورا ٥٠ درصد عوارض را قرار بود شهرداري و ٥٠ درصد را دولت پرداخت كند تا شهروندان اين بافت‌ها از پرداخت عوارض معاف شده و براي نوسازي ترغيب شوند، اما دولت سهم خود را پرداخت نكرد و شهرداري تمام اين عوارض را پرداخت مي‌كند. در چنين مواردي شهرداري تهران از مجموعه‌اي مانند سپاه محمد رسول‌الله استان تهران كمك مي‌گرفت...»
جملات پاياني گزارش روزنامه شرق به عنوان مهم ترين روزنامه اصلاح طلب جالب توجه است: «شوراي شهر تهران در دوره پنجم با دعوت از سپاه محمد رسول‌الله و بازكردن زمينه‌هاي همكاري مشترك و در ادامه درخواست گزارش عملكرد در جلسات علني خود مي‌تواند به‌خوبي نشان دهد آنچه در اين سال‌ها در ارتباط مشترك شهرداري و سپاه رخ داده، روابطي هم‌افزا و سازنده و بدون ابهام بوده كه قرار است ادامه پيدا كند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار