کد خبر: 884074
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
در هشتمین جشنواره مالک اشتر نیروهای مسلح
‌دو خواسته اساسي فرماندهي معظم كل قوا از تك تك فرماندهان نيروهاي مسلح ارتقاي توان رزمي و آمادگي‌هاي رزمي است. اين مطلب را رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در مراسم هشتمين جشنواره مالك اشتر عنوان كرد.
به گزارش تسنيم، سرلشكر محمد باقري تصريح كرد: همانطوري كه فرماندهي معظم كل قوا فرمودند و تجربه تاريخي به ما نشان مي‌دهد هرگاه پيروزي بزرگي براي جبهه مقاومت و انقلاب اسلامي اتفاق افتاده، دشمنان انقلاب اسلامي عزم خود را براي طراحي و شكل‌دهي به توطئه جديد و ايجاد وضعيت و مشكلات جديدي در مسير پيشبرد انقلاب اسلامي ايجاد كردند كه در اين مورد هم به همين نحو خواهد بود. از اين رو مي‌طلبد كه نيروهاي مسلح به ويژه با درايت و آگاهي و هوشياري و مراقبت لازم در همه اين جبهه‌ها حضور داشته باشند و ان‌شاءالله ما نمونه‌هايي از غافلگير نشدن را بتوانيم نشان بدهيم و با آگاهي و هوشياري لازم مسير انقلاب اسلامي را با صلابت و استواري ادامه بدهيم. سرلشكر باقري اضافه كرد: طبيعتاً در اين مسير اشراف اطلاعاتي و هوشياري و مراقبت و همچنين ارتقاي توان و آمادگي دفاعي و امنيتي نيروهاي مسلح گام‌هاي اساسي است كه همگي بايد در اين مسئله ثابت قدم، محكم و پيش برنده حرك كنيم.  سرلشكر باقري خاطرنشان كرد: فلسفه اشراف به طور عام اين است كه فرمانده از همه جزئيات و اتفاقات مجموعه زيردست خود آگاهي پيدا كند، نمونه‌هاي بسيار زيادي در بخش لشكري و كشوري در كشور خودمان و در حوادث منطقه‌اي را شاهد داريم كه كمبود يا نبود آگاهي‌هاي مديران و فرماندهان نسبت به مجموعه‌هاي خود چه فجايع و گرفتاري‌هايي را ايجاد كرده است.

وي در ادامه اظهار كرد: مقام معظم فرماندهي كل قوا بارها و بارها بر مسئله اهميت و ضرورت توجه به اشراف تأكيد فرموده‌اند كه اين مهم از سوي ستاد كل نيروهاي مسلح به فرماندهان عالي رتبه نيروهاي مسلح ابلاغ شده است. باقري گفت: شناسايي نابساماني‌ها واشكالات مجموعه‌هاي زير دست مان و شناسايي عيوب و ضعف‌هاي‌مان براي رفع مناسب‌تر آنها از ديگر تأكيدات مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا بوده است و انتظار فرمانده ما بر اين است كه ما يك صفحه مانيتوري را در مقابل خودمان و فرماندهي معظم كل قوا ايجاد كنيم كه هر يك از فرماندهان ما در سطوح مختلف نيروهاي مسلح در صورت اراده بتوانند به صورت لحظه‌اي و به‌هنگام از تمام زيرمجموعه‌هاي خود جزئيات، نقاط قوت و ضعف، پيشرفت‌ها و ناكامي‌هاي آن به طور كامل آگاهي داشته باشند و بر آن اساس مديريت مناسبي را اعمال كنند. 
    
فرماندهان اشراف را بازوي خود بدانند
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح يادآور شد: طبيعي است هرچه سطوح فرماندهان ما عالي‌تر و راهبردي تر باشد، اين اشراف كلي‌تر و عام‌تر مي‌شود و هر مقدار كه واحدهاي ما عملياتي‌تر و تاكتيكي‌تر شوند اين اشراف جزئي‌تر، دقيق‌تر و ظريف‌تر مي‌شود. وي با اشاره به اينكه اشراف فرماندهي نقش‌هاي بسيار بااهميتي را بر عهده دارد و بهترين كمك به فرمانده در تصميم‌گيري‌هاي اساسي خواهد بود، گفت: فرماندهان بايد اشراف را به عنوان يك بازو و يك فرصت بي نظير براي خود بدانند و در هنگام تصميم‌گيري مسئولان اشراف و اطلاعات موجود در مجموعه اشراف مي‌توانند بيشترين كمك را به تصميم‌گيري مناسب فرماندهان داشته باشد. اشراف مي‌تواند ابزار مناسبي در پيشرفت ما و ارتقاي مأموريت‌ها و تحقق اهداف ما در مجموعه نيروهاي مسلح باشد.

وي تصريح كرد: دو خواسته اساسي فرماندهي معظم كل قوا از تك تك فرماندهان نيروهاي مسلح ارتقاي توان رزمي و آمادگي‌هاي رزمي است و شما مي‌دانيد كه هرگاه گزارش اشراف به محضر فرماندهي معظم كل قوا تقديم مي‌شود معظم له مي‌فرمايند من به اين مقدار پيشرفت قانع نيستم چرا كه شما توانايي بيشتري از اين راه داريد. وي گفت: در اين مسئله يعني ارتقاي آمادگي رزمي و دفاعي هم اشراف بايستي و مي‌تواند كمك و يار مناسبي براي فرماندهان باشد و در حل مشكلات اساسي و كليدي نيروهاي مسلح اشراف بايد بتواند اين مشكلات را به خوبي شناسايي كند و آنها را جلوه بدهد و به فرمانده نشان دهد و راهكارهاي مناسب را ارائه كند و فرمانده اين اشراف را غنيمت بشمارد و در مسير حل اين مشكلات گام بردارد.  رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه اظهار كرد: ما اهميت اساسي براي نيروهاي انساني بايد قائل باشيم هرآنچه كه مأموريت پيش مي‌رود يا با دشواري مواجه مي‌شود به نيروي انساني ما برمي گردد كه در اشراف بايد اين امكان به وجود بيايد كه بهتر از گذشته عناصر شايسته و كارآمد در سطوح مختلف مياني و پاييني ما به خوبي شناسايي بشوند و موجبات ارتقاي آنان فراهم شود تا كار به دست عناصر شايسته اداره شود. سرلشكر باقري در پايان افزود: بحمدالله امروز در حوزه اشراف پيشرفت‌هاي بسيار مطلوبي حاصل شده و تمامي فرماندهان نيروهاي مسلح مسئله اشراف را در يگان‌هاي خود درنظر دارند. 
   
سردار سليماني، موفق‌ترين فرمانده نيروهاي مسلح
در هشتمين جشنواره مالك اشتر كه به‌منظور تقدير از يگان‌ها و فرماندهان برتر نيروهاي مسلح برگزار شد، نيروي قدس سپاه به‌عنوان برترين نيرو و سرلشكر قاسم سليماني به‌عنوان موفق‌ترين فرمانده نيروهاي مسلح انتخاب شدند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار