کد خبر: 884061
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در همايش سالروز صدور نامه‌هاي رهبر انقلاب به جوانان غربي تأكيد شد
در همايش طلوع حقيقت ضمن تأكيد بر اهميت نامه‌هاي مقام معظم رهبري به جوانان غربي و رونمايي از آثار برگزيده در اين زمينه عنوان شد، نبايد قصور تاريخي‌ای را كه درباره نامه امام به گورباچف مرتكب شديم، اين بار درباره نامه رهبر انقلاب تكرار كنيم.
فرزین  ماندگار

در همايش طلوع حقيقت ضمن تأكيد بر اهميت نامه‌هاي مقام معظم رهبري به جوانان غربي و رونمايي از آثار برگزيده در اين زمينه عنوان شد، نبايد قصور تاريخي‌ای را كه درباره نامه امام به گورباچف مرتكب شديم، اين بار درباره نامه رهبر انقلاب تكرار كنيم. 

در همايش«طلوع حقيقت» كه به منظور گراميداشت سالروز صدور نامه‌هاي رهبر انقلاب به جوانان غربي و در سالروز صدور دومين نامه رهبر معظم انقلاب برگزار شد از آثار فرهنگي - هنري توليد شده در راستاي نشر و تبليغ نامه‌هاي رهبري به جوانان غربي، رونمايي شد. در اين نشست علي‌اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل با اشاره به نامه‌رهبر انقلاب به جوانان غربي اظهار داشت: موضوع بسيار مهمي است و در جهت تبيين بخشي از كارهايي كه مقام معظم رهبري در جهت ترويج اسلام داشته، اهميت بالايي دارد. وي با اشاره به زندگي مقام معظم رهبري قبل از انقلاب افزود: مقام معظم رهبري در قبل از انقلاب توجه ويژه‌اي به خارج و جهان اسلام داشتند بنابراين در آن زمان نشر و ترويج آثار سيد قطب را در ايران شروع كردند. 

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل خاطرنشان كرد: بنده در بعد از انقلاب در خدمت مقام معظم رهبري بودم و شاهد تلاش‌هاي ايشان در جهان اسلام بوده‌ام و شاهد بودم كه ايشان تلاش‌هاي زيادي در جهت تشكيل مجلس اعلای عراق و لبنان كشيدند و وقت بسياري براي وحدت مسلمانان افغانستان گذاشتند و در پايه‌گذاري حزب وحدت اسلامي افغانستان نقش بسياري داشتند. 

حجت الاسلام و المسلمين محمد محمدي گلپايگاني، رئيس دفتر مقام معظم رهبري نيز در اين همايش با بيان اينكه انگيزه نامه اول رهبر معظم انقلاب در ابتداي نامه آمده است، اظهار داشت: رهبري پس از حادثه تروريستي در فرانسه كه در آن اتفاق 100 نفر كشته و موجب ترس و وحشت آن منطقه شد، نامه خود را با آن مضمون شروع كردند كه چرا چنين است و چه انگيزه‌اي وجود دارد. 

رئيس دفتر مقام معظم رهبري ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پايان اين نامه جوانان غربي را به شناخت اسلام از طريق قرآن و پيامبر اسلام(ص) احاله كردند و خطاب به آنها فرمودند شما نه تنها مورد استثمار حكومت‌هاي خود هستيد و آنها حقيقت آن را به شما نمي‌گويند بلكه اين جنايت محصول كار همين سردمداران شماست. 

وي تأكيد كرد: اتفاقات تاريخي و جنايات بي‌شمار در همين چند قرن اخير از زمان جنگ‌های جهاني اول و دوم و داستان فلسطين و كشورهايي كه مورد تجاوز قرار گرفته‌اند نشان مي‌دهد اين اتفاقات ريشه در اقدامات سردمداران غربي دارد و با اسلام هراسي اجازه نمي‌دهند حقيقت اسلام روشن شود. محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان نيز در اين همايش ضمن قدرداني از برگزاركنندگان به تشريح اثر و مبناي دو نامه مقام معظم رهبري به جوانان غربي پرداخت و مقدمه‌اي از تحولي كه در حوزه قدرت در روابط جهاني ايجاد شده و شناخت دقيق و عميقي كه مقام معظم رهبري و قبل از ايشان، امام راحل نسبت به اين تحولات داشتند و براساس آن عمل كردند، ارائه كرد. 

وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري نيز چند بار از اين دوران به عنوان دوران گذار نام بردند، اظهار داشت: اخيراً غربي‌ها پذيرفته‌اند كه اين دوران گذار خاصيت ويژه‌اي دارد كه در آن ما به سوي جهان پساغربي حركت مي‌كنيم. 

با توجه به تأكيد مقام معظم رهبري بر توليد كتاب، از كتاب «استثناگرايي امريكايي، اروپاي مركزي و ديگرسازي مسلمانان» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرضا عاملي رونمايي شد، اين كتاب كه سال گذشته نوشته شده دیروز همزمان از ترجمه انگليسي آن نيز رونمايي شد. اثر ديگر كتاب «روزنه‌اي به آگاهي» نوشته روح‌الامين سعيدي و منتشر شده توسط مؤسسه نشر آثار انقلاب اسلامي بود كه با حضور مدعوين اين مراسم رونمايي شد. 
در اين مراسم بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از بازديد از نمايشگاه محصولات تبليغي مرتبط با دو نامه به جوانان غربي كه در شهريورماه سال 95 برگزار شده بود، نمايش داده شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار