کد خبر: 884059
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
شريعتمداري: خبرگزاري فارس تكنيك‌هاي رسانه‌اي را حرفه‌اي رعايت مي‌كند
حسين شريعتمداري، مدير مسئول روزنامه كيهان در مراسم تكريم و معارفه مديرعامل خبرگزاري فارس عنوان كرد كه اين رسانه تكنيك‌هاي رسانه‌اي را حرفه‌اي رعايت مي‌كند. 

مراسم تكريم و معارفه مدير عامل پيشين و جديد خبرگزاري فارس با حضور چهره‌هاي برجسته فرهنگي، اجتماعي و سياسي كشور برگزار شد. حسين شريعتمداري در اين مراسم گفت: ‌برادر عزيزم سيدنظام‌الدين موسوي را سال‌هاي متمادي است كه مي‌شناسم. اين آشنايي ابتدايي از حضورش در روزنامه كيهان بوده و صفحه دانشگاه اين روزنامه با حضور وي رونق ويژه‌اي گرفت. خبرگزاري فارس از بركات و موهبات الهي جمهوري اسلامي ايران به حساب مي‌آيد و بعد از شكل‌گيري آن كمتر كسي فكر مي‌كرد كه در فاصله‌اي كوتاه به نقطه فعلي به عنوان اثرگذارترين خبرگزاري در جمهوري اسلامي ايران برسد. شريعتمداري تصريح كرد: خبرگزاري فارس خيلي زود بسياري از خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي ديگر در ايران را پشت سر گذارد. امروز در فرمول قدرت رسانه‌ها مدت‌هاست كه جاي برتري را پيدا كردند، به طوري كه ماشين‌هاي جنگي جاي خود را در جايگاه قدرت به رسانه‌ها دادند؛ البته نه اينكه جاي خود را به صورت كامل به رسانه‌ها داده باشند و هرازچندگاهي توپخانه‌هاي آنها شليك مي‌كند ولي قدرت برتر از آن رسانه‌هاست. 

در ادامه اين مراسم عليرضا زاكاني، نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه سيدنظام‌الدين موسوي و پيام تيرانداز هر دو، دو روي يك سكه هستند، گفت: اين دو بزرگوار بسيجي هستند و ان‌شاءالله بسيجي خواهند ماند. رسم روزگار اين است كه همانند دو امدادي يك تيم مسئوليت فعاليت خودش را به افراد ديگري مي‌سپارد و در نهايت آثار فعاليتش محاسبه مي‌شود. زاكاني با اشاره به اينكه از ربع قرن پيش توفيق آشنايي با سيدنظام‌الدين موسوي را دارد، ابراز داشت: از دهه 70 تاكنون چيزي جز صفا، خلوص، تلاش و پيكار شبانه‌روزي همراه با بصيرت در اوج ايثار و فداكاري از او نديده است. 

عضو سابق مجلس شوراي اسلامي سابقه آشنايي‌اش با پيام تيرانداز را دهه 70 دانست و گفت: او را با همين اوصاف شناختم. اينكه چه احساسي را مي‌توانم در اين شرايط داشته باشم اين است كه هر دو برادر دوست‌هاي صميمي من هستند و شرايطم مانند كسي است كه در پايان ماه مبارك رمضان عيد فطر دارد. در اين شرايط آدم مكدر و دغدغه‌مند است كه فرصت بزرگي را از دست داده و به استقبال عيدي مي‌رود. غلامعلي حداد عادل، رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي سخنران ديگر اين مراسم بود. وي گفت: از بنده بارها براي سخنراني در اين سالن دعوت به عمل آمده است، اما امروز بايد صحبت‌هاي خاصي را به زبان بياورم. بنده به حكم وظيفه و براي تشكر از جناب آقاي سيدنظام موسوي مديرعامل خبرگزاري فارس آمدم تا نكاتي را در خصوص عملكرد ايشان عرض كنم، هر چند نمي‌توان تمام خدمات وي را به زبان آورد و فقط خداوند مي‌داند كه نيروهاي مخلص انقلابي در يك‌ دستگاه به چه ميزان خدمات ارائه مي‌كنند. 

حداد عادل ادامه داد: نقش رسانه در دنياي امروز بسيار تأثيرگذار است و هر چه مي‌گذرد تأثير آن بيشتر احساس مي‌شود. در كشور ما حدود صد سال و از زمان مشروطه به بعد نقش رسانه‌ها پررنگ‌تر شده است. در مشروطيت مي‌گفتند كه رسانه ركن چهارم مردمسالاري است، يعني بعد از ساير قوا، ركن چهارم در مطبوعات خلاصه مي‌شد. 
همچنين سيدمحمد حسيني، وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه اين مراسم به كارنامه درخشان و وزين موسوي اشاره كرد و گفت: ان‌شاءالله اين كارنامه ذخيره آخرت وي باشد، ضمن اينكه سيدعزت‌الله ضرغامي هم از من خواست از زحمات سيدنظام‌‌الدين موسوي تقدير و تشكر ويژه كنم. اميدواريم پيام تيرانداز مسير پيشرفت سيدنظام‌‌الدين و خبرگزاري فارس را همچنان طي كند. البته كار وي بسيار دشوار است چرا كه مدير سابق در مسيري محكم و قاطعانه پيشرفت خبرگزاري فارس را پيگيري مي‌كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار