کد خبر: 884057
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
مدير عامل بنياد فرهنگي روايت خبر داد
احسان محمدحسني، مديرعامل بنياد فرهنگي روايت فتح، از احداث تخصصي‌ترين پرديس فرهنگي- هنري كشور در ماه‌هاي آتي خبر داد.
محمدحسني با اعلام خبر پايان فاز طراحي مجموعه فرهنگي تخصصي و پرديس «روايت فتح» گفت: زنجيره طراحي، توليد و پخش روايت فتح با ساخت پرديس سينمايي و مجموعه فرهنگي روايت فتح در ماه‌هاي آتي و در مساحتي نزديك به 7هزار متر كليد خواهد خورد. در طراحي اين مجموعه فرهنگي- هنري هشت‌سالن سينمايي با ظرفيت 50 تا 400 نفر در نظر گرفته شده است. مدير بنياد فرهنگي روايت فتح همچنين با اشاره به ساخت نگارخانه‌هاي هنرهاي تجسمي و دو سالن تخصصي تئاتر در پرديس «روايت فتح» اظهار داشت: اين مجموعه به يكي از پاتوق‌هاي فرهنگي براي علاقه‌مندان و مردم تبديل خواهد شد كه اميدواريم شرايط ساخت و تكميل آن به زودي فراهم شود. مركز آرشيو تخصصي آثار هنري، دو عدد بلك‌باكس، مركز خريد فروش محصولات فرهنگي - هنري، كافه رستوران و پاتوق گفت‌وگو نيز براي اين مجموعه در نظر گرفته شده‌ است. همچنين دبيرخانه دائمي جشنواره‌هاي بين‌المللي سينما، تئاتر و هنر مقاومت نيز در «پرديس سينمايي» داير خواهد شد. تلاش شده است اين مجموعه با معماري ايراني اسلامي طراحي و ساخته شود و ان‌شاء‌الله به يكي از مراكز تخصصي فرهنگي- هنري تهران بزرگ تبديل خواهد شد. 
   
در آرشيو روايت فتح را باز كرديم

محمدحسني درباره گروه مستند روايت فتح نيز اظهار داشت: هفت‌ماه پيش، يعني روزي كه وارد بنياد روايت شديم، گروه مستند روايت فتح براي سال 96، 27 قسمت مستند را در برنامه جهت توليد داشت، اما امروز نزديك به 350 اپيزود يا قسمت قرارداد بسته شده است كه حول موضوعات مختلف انقلاب، دفاع مقدس، تاريخ معاصر و محروميت‌زدايي و مسائل اجتماعي ساخته مي‌شوند. همچنين بخش آرشيو گروه روايت فتح كه سال‌هاي متمادي خاك مي‌خورد و بروز نمي‌شد در حال حاضر در اختيار مستند‌سازان و فيلمسازان سينماي انقلاب قرار مي‌گيرد. 
   
طرح جامع شهرك سينمايي دفاع مقدس آماده است

مديرعامل بنياد فرهنگي روايت فتح در خصوص شهرك سينمايي انقلاب و دفاع مقدس هم گفت: ما طرح جامع شهرك سينمايی دفاع مقدس را آماده كرده‌ايم. از اين شهرك فقط در دهه 70 و 80 بهره‌برداري مي‌شد و چيزي به داشته‌هاي شهرك اضافه نشده بود. طرحي كه آماده شده است، يك طرح مفصل است و داراي فاز‌هاي مختلفي است. در اين هفت‌ماه در بخش سخت‌افزاري مانند آكسسوار و وسایل صحنه، لباس، دكور، تجهيزات، خودروهاي تاريخي و... تقريباً انبار‌هاي شهرك پر و پيمان شده است. در حال حاضر 9‌پروژه به طور همزمان در حال توليد در اين شهرك هستند اعم از پنج‌سريال و چهار فیلم سينمايي كه اگر خدا بخواهد بعد از يكي دو سال چنانچه امكاناتي فراهم شود، وارد فاز اجرايي طرح جامع خواهيم شد. اگر بتوانيم با توجه به موقعيت مكاني شهرك كه حد فاصل شهر تهران و فرودگاه امام(ره) است، يك مجموعه اقامتي ايجاد كنيم هم باعث مي‌شود افراد بيشتري مراجعه كنند و هم يك منطقه گردشگري و اقامتي خوب براي علاقه‌مندان ايجاد شود. با اجراي طرح جامع براي فيلم‌ها، سريال‌ها، كليپ‌ها و ساير آثار هنري با بازسازي شهر خرمشهر و برخي نقاط كشور فكر مي‌كنم ديگر نيازي به رفتن فيلمسازان به شهر‌ها نباشد و تقريباً در اين بخش بي‌نياز شويم. محمد حسني افزود: فاز اول طرح جامع شهرك سينمايي انقلاب و دفاع مقدس را بدون اينكه منتظر تأمين اعتبار باشيم شروع كرده‌ايم چون عقيده داريم بايد در‌هاي شهرك را باز كرد و از فيلمسازان به نحو شايسته ميزباني كرد. 
   
ادامه انتشار كتاب‌هاي عكس در گروه عكس روايت فتح

احسان محمد حسني با بيان اينكه انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس يكي از قديمي‌ترين و خوشنام‌ترين مجموعه‌هاي بنياد روايت است، افزود: اين انجمن در جمع‌آوري عكس‌ها و آثاري كه در حال از بين رفتن و همچنين انتشار كتاب‌هاي عكس و برپايي نمايشگاه‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي عكس موفق بوده و فعاليت‌هاي چشمگيري داشته است. آخرين اثري كه طي اين هفت‌ماهه آماده شده كتاب عكس كرمانشاه است؛ اثري بسيار نفيس و ارزشمند كه در هفته‌هاي آتي طي مراسمي رونمايي خواهد شد. 
  
حكم دبير جشنواره تئاتر مقاومت به‌زودي اعلام مي‌شود

مسئول بنياد فرهنگي روايت فتح در ادامه در خصوص گروه هنرهاي نمايشي روايت فتح با بيان اينكه طي ماه‌هاي گذشته اين انجمن حمايت از آثار نمايشي و اجراي صحنه‌اي را در دستور كار خود داشته است، گفت: اين گروه در حال آماده شدن براي جشنواره تئاتر مقاومت در حال تدارك و آماده‌سازي مناسب براي خبرگزاري تئاتر جشنواره مقاومت در سال آينده است، مهماناني از ساير كشور‌هاي محور مقاومت براي حضور در اين جشنواره دعوت خواهند شد، به زودي نیز حكم انتصاب دبير اين جشنواره اعلام خواهد شد. 

احسان محمد حسني با بيان اين موضوع كه ساختار بنياد فرهنگي روايت، طي هفت‌ماهه گذشته شامل تغييراتي است سراغ موضوع انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس رفت. وي با بيان اينكه بنياد روايت طي 20سال گذشته دچار عقب‌ماندگي شده بود، افزود: براي جبران اين عقب افتادگي نياز بود مجدداً خون تازه در رگ‌هاي اين بنياد تزريق شود و مجموعه روايت فتح را از يك مجموعه خاموش و كنار افتاده به يك مجموعه در مركز منظومه فرهنگي تبديل كند. به همين منظور تصميم گرفتيم نشان و برند محبوب روايت فتح را دوباره احيا كنيم و تمام توليدات اين بنياد با همين برند منتشر شود. به نظر ما اين اتفاق سنجيده و فكر شده‌اي است و در اين مسير عمل خواهيم كرد. 

مدير بنياد فرهنگي روايت فتح، درباره برخي اخبار مبني بر انحلال انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس نيز گفت: انحلالي در كار نيست بلكه برخي از دوستان ما يك خبر موهوم و خودساخته را مطرح كردند و برمبناي صورت مسئله‌اي كه وجود خارجي نداشته شروع به جوسازي، توهين و تهمت كردند. برخي از اين دوستان مورد احترام ما و از پيشكسوتان و موسپيدكردگان سينماي دفاع مقدسند. ما به هيچ‌وجه بناي انحلال اين انجمن را نداريم و اتفاقاً مي‌خواهيم آن را تقويت كنيم. اگرچه گروه سينمايي روايت فتح از اين پس توليدات سينمايي بنياد روايت را مديريت خواهد كرد، اما ما به دنبال اين هستيم كه انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس را قوي‌تر از گذشته در عرصه سينما ببينيم كه لازمه آن برگزاري مجمع عمومي و انتخاب شوراي مركزي و نهايتاً برگزيدن مديرعامل انجمن است و اميدواريم اين اتفاق تا قبل از جشنواره بعدي فيلم مقاومت رخ دهد؛ كاري كه پيش از اين صورت نگرفته و لازم است اتفاق بيفتد. ما امروز در حوزه بيمه‌هاي تكميلي هنرمندان انقلاب و دفاع مقدس، در خصوص حمايت‌هايي كه احتياج دارند و در مسائل شخصي و رفاهي آنان انجمن يا صنفي را نداريم كه انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس اين خلأ را پر خواهد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار