کد خبر: 884023
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي عنوان كرد كه توطئه‌هاي غرب و كشورهاي عربي مرتجع عليه ايران نه تنها موجب قطع يد ايران از منطقه نشد، بلكه به نفوذ بيشتر ايران در منطقه انجاميد. 
به گزارش مهر، كمال خرازي در سمينار «امنيت منطقه‌اي در غرب آسيا از چالش‌ها و روندهاي نوظهور»، بيان كرد: منطقه غرب آسيا همواره چه از نظر سوق‌الجيشي و چه از نظر اقتصادي به دليل وجود رژيم‌صهيونيستي و منابع عظيم انرژي در اين منطقه مطمع‌نظر قدرت‌هاي بزرگ غربي بوده است. وي گفت: ملاحظات و نگراني‌هاي امنيتي كشورهاي اين منطقه نيز در هم تنيده است و نمي‌توان امنيت آنها را از يكديگر تفكيك كرد، يعني امنيت ملي كشورهاي منطقه در چارچوب امنيت كل منطقه تعريف مي‌شود. 
وي گفت: قدرت‌هاي غربي به سركردگي امريكا به منظور مقابله با ايران اسلامي، هرچند در لواي مبارزه با شوروي سابق، به تشكيل گروه‌هاي افراطي چون القاعده و طالبان پرداختند كه هدف اصلي آنها مبارزه با انقلاب اسلامي ايران بود، ولي نه تنها موفق نشدند عليه ايران اقدامي انجام دهند، بلكه مصيبت آن بر سر خود امريكايي‌ها فروريخت و منجر به حادثه ۱۱ سپتامبر شد. 
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي خاطرنشان كرد: سعودي‌ها هم از چند دهه پيش تلاش كردند در همه كشورهاي اسلامي و كشورهاي در حال توسعه و حتي كشورهاي توسعه‌يافته كه داراي اقليت‌هاي مسلمان بودند پايگاه‌هايي را ايجاد كنند و در مقابله با طرفداران انقلاب اسلامي به ترويج انديشه وهابيت بپردازند. 
خرازي به جنايات داعش در عراق و سوريه اشاره كرد و ادامه داد: دمشق و بغداد در آستانه سقوط قرار گرفت و داعش به نزديكي مرزهاي ايران رسيده بود كه دولت‌هاي سوريه و عراق از ايران استمداد طلبیدند و ايران به كمك آنها شتافت. حضور حزب‌الله لبنان، فاطميون و حيدريون در سوريه و حشد‌الشعبي در عراق پديده جديدي برگرفته از الگوي بسيج در ايران بود كه نشان داد در مبارزه عليه گروه‌هاي تروريستي حضور ارتش كلاسيك كافي نيست، بلكه حضور نيروهاي مردمي داوطلب كه از روي اعتقاد مي‌جنگند، ضروري است. 
وي خاطرنشان كرد: توطئه‌هاي غرب و كشورهاي عربي مرتجع عليه ايران نه تنها موجب قطع يد ايران از منطقه نشد، بلكه به نفوذ بيشتر ايران در منطقه منجر شد و بازنده اين ميدان امريكا، اسرائيل و كشورهاي عربي مرتجع بودند. 
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي گفت: اولاً امنيت كشورهاي منطقه به هم وابسته است و ثانياً آينده امنيت منطقه در گرو تعامل حكومت‌هاي رسمي و هويت‌هاي نوظهوري است كه در اين منطقه شكل گرفته‌اند. بدون ترديد نقش نيروهاي سپاهي و بسيجي در ايران، حشدالشعبي در عراق، گروه‌هاي مردمي در سوريه، حزب‌الله در لبنان و انصار‌الله در يمن را نمي‌توان در اين منطقه ناديده گرفت. خرازي گفت: در حال حاضر پس از تثبيت حكومت‌هاي مستقر در عراق و بالنسبه در سوريه شاهد دور جديدي از تلاش‌هاي ارتجاع عرب به سركردگي عربستان و حمايت امريكا عليه جبهه مقاومت هستيم. 
وي ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود مبارزه بين كشورهاي عضو جبهه مقاومت و كشورهاي وابسته به امريكا و غرب همچنان ادامه داشته باشد ولي مي‌توان اميد داشت مادامي كه كشورهاي عضو جبهه مقاومت و هويت‌هاي نوظهور طرفدار انقلاب اسلامي در مسير مقاومت حركت كنند، اجازه نخواهند داد توازن قوا در منطقه به سود جبهه ضدمقاومت رقم بخورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار