کد خبر: 884021
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
استاندار مرکزی :
استاندار مرکزی گفت: ۷۰ درصد جمعیت شهرهای استان مرکزی زیرپوشش فاضلاب قرار دارند.

استاندار مرکزی گفت: ۷۰ درصد جمعیت شهرهای استان مرکزی زیرپوشش فاضلاب قرار دارند.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق در رابطه با کنفرانس ملی GIS اظهار داشت: جی آی اس تلاش برای استقرار پروژه‌های مورد نظر در نقاطی است که می‌توانند بهره وری صحیح را برای آن صنعت و پروژه داشته باشند یعنی اگر قرار است سد، نیروگاه و غیره ایجاد شود قبل از مطالعه نباید اقدام کرد زیرا عدم داشتن اطلاعات کافی از مکان و دیگر موارد مربوطه می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد.

وی افزود: برگزاری چهارمین کنفرانس ملی GIS در استان مرکزی که سه دوره قبل آن در استان مازندران برگزار شده فرصت مناسبی برای ارتقاء سطح استان و معرفی توانمندی‌های آن است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه در این دوره از برگزاری کنفرانس شاهد اضافه شدن صنعت آب به موضوعات کنفرانس هم هستیم که حضور وزیر نیرو در این رویداد بزرگ هم جزو تقاضاهای ما بوده و باید پیگیری شود زیرا این کنفرانس اتفاق بزرگی بوده و حتی می‌توان گفت یک رویداد فراملی است و گروه‌ها و سرمایه گذران می‌توانند از کشورهای دیگر دعوت و در این کنفرانس حضور یابند.

آقازاده بیان کرد: امیدواریم که استان با میزبانی این کنفرانس بتواند در موضوع صنایع زیرساختی مثل گذشته پیش قدم باشد، البته استان مرکزی هم در صنعت آب و هم برق حرف‌های خوبی برای طرح شدن دارد و مدیران با تجربه ای هم در بحث آب و برق در استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در صنعت آب در استان با پیشرفت‌های خوبی مواجه هستیم و به رغم اینکه استان مرکزی استان کم آبی است اما به لحاظ آب شرب و هم آب کشاورزی مشکل حادی نداریم و جز در دشت ساوه در بحث توزیع آب و هم آبرسانی کشاورزی به لطف همین فناوری‌ها مشکلی نداشتیم و در این دو بخش یکی از استان‌های مطرح هستیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: نزدیک 70 درصد جمعیت شهرهای ما زیرپوشش فاضلاب و بیش از 99 درصد از جمعیت استان تحت پوشش آب آشامیدنی هستند و در بحث مهار آب‌های سطحی در سال‌های اخیر و همین طور درحال حاضر کارهای بزرگی انجام شده و می‌شود.

وی افزود: در این کنفرانس ما می‌توانیم اطلاعات مکانی سازمان‌ها و ارگان‌ها را در رابطه با آماده کردن زیرساخت‌های اس دی آی تکمیل کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار