کد خبر: 883971
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
خبر مصدومیت کیانوش رستمی شوکه کننده و البته عجیب ترین خبری بود که در چند روز گذشته در در محل استقرار وزنه برداران در آناهیم دهان به دهان پیچید خبری که بسیاری از وزنه برداران حریف از آن خوشحال شدند.
گفته می شود کیانوش از قسمت رباط بالا و رباط پایین زانوی چپ دچار پارگی جزئی شده است و همچنین زانوی رستمی از التهاب و خونمردگی رنج می‌برد و پزشک معتمد فدراسیون جهانی تاکید کرد کیانوش به هیچ وجه نباید تمرین را ادامه بدهد. زانوی مصدوم رستمی توسط تیم پزشکی بانداژ و به وی دستور استراحت مطلق داده شد تا روز مسابقات.حالا امروز در حالی که چند ساعت تا مسابقه زمان باقی است هنوز روی تخته رفتن رستمی در هاله ای از ابهام است.
دیروز خبری به تقل از خود رستمی منتشر شد که گفته بود درد زیادی از ناحیه پا دارد و اصلا معلوم نیت بتواند وزنه ای را بلند کند این در حالی است که علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره وزنه زدن یا نزدن کیانوش رستمی گفت: آسیب‌دیدگی کیانوش کهنه است. این مصدومیت قدیمی در تمرینات تشدید شد و قسمتی از تاندون پای رستمی آسیب‌دیدگی مختصر پیدا کرده است. همان طور که گفتم، این مصدومیت جدید نیست و فقط تشدید شده است. با این حال، آسیب دیدگی جزئی از ورزش حرفه‌ای آن هم وزنه‌برداری است. با وجود آسیب‌دیدگی به وجود آمده، کیانوش رستمی تلاش می‌کند در جهت شاد کردن دل مردم در مسابقات شرکت کند و برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال بجنگد. برای این وزنه‌بردار تمهیداتی در نظر گرفته شده تا مشکلی برای رقابت نداشته باشد.
مرادی در مورد میزبانی آمریکا برای مسابقات وزنه برداری اظهار داشت: اکثر کشورهای شرکت کننده در مسابقات جهانی از وضعیت میزبانی آمریکا رضایت ندارند. ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و به دلیل مسائلی که وجود دارد، اصلا از شرایط میزبان رقابت ها، راضی نیستیم.شک نداشتم با توجه به اینکه در دوره پیش مسابقات، آمریکا میزبان مسابقات جهانی بود در این دوره شرایط بهتری را برای ورزشکاران تمامی کشورها فراهم کند که تاکنون در این امر ناموفق بوده است.البته در روزهای اخیر مسئولان این کشور تمام سعی و تلاششان بر این بود تا بتوانند شرایط بهتری را از لحاظ میزبانی برای ورزشکاران فراهم کنند.تمامی پولاد مردان کشورمان در شرایط مناسبی به سر می برند و امیدوارم مردم کشورمان دعا کنند تا آنها بتوانند نتایج خوبی را در رقابت های جهانی برای کشورمان به ارمغان بیاورند.
کیانوش و سهراب امشب روی تخته می‌روند
ملی‌پوشان طلایی وزنه برداری المپیک ریو، امشب در رقابتهای جهانی آمریکا به روی تخته خواهند رفت. مدعیان دسته های ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم رقابتهای جهانی وزنه برداری ۲۰۱۷ آمریکا از امشب و بامداد فردا به روی تخته خواهند رفت که طی آن دو ملی پوش طلایی المپیکی ایران به مصاف رقبای خود می روند.بر این اساس کیانوش رستمی و سهراب مرادی در ششمین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در دسته های ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم روی تخته خواهند رفت.طبق برنامه، مسابقات جهانی وزنه برداری، کیانوش رستمی و علی میری از ساعت ۲۳:۲۵ امشب یک‌شنبه (۱۲ آذر) و سهراب مرادی و ایوب موسوی از ساعت ۲:۵۵ بامداد فردا دوشنبه (۱۳ آذر) وارد میدان خواهند شد.
 
میری: اگر وزنه‌های تمرین را مهار کنم روی سکو می‌روم
ملی‌پوش دسته ۸۵ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران گفت: امیدوارم بتوانم وزنه‌هایی که در تمرینات زدم را در رقابت‌های جهانی تکرار کنم تا روی سکو بروم. علی میری در خصوص آخرین وضعیت آمادگی خود قبل از حضور در رقابت دسته ۸۵ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا گفت: آمادگی بدنی خیلی خوبی دارم. در این چهار ماه که به صورت مستمر و مداوم در اردوهای تیم ملی حضور داشتم، جزو نفرات اصلی اعزام به مسابقات جهانی بودم و با تمرینات پرفشار و سنگین به آمادگی صد درصد رسیده ام.سطح مسابقات در اوزان ۶۹ و ۷۷ کیلوگرم خیلی بالا بود. امیدوارم بتوانم وزنه هایی که در تمرینات زدم را اینجا نیز تکرار کنم تا به امید خدا و با دعای مردم ایران در رقابت دسته ۸۵ کیلوگرم مسابقات جهانی، مدالی ارزشمند بدست بیاورم.اگر تیم هایی که به علت دوپینگ در این مسابقات محروم شدند در رقابتها حضور پیدا می کردند هم مشکلی در کار ملی پوشان ایران ایجاد نمی کرد.در تیم ملی ایران، قهرمانان المپیک و جهان مثل کیانوش رستمی، سهراب مرادی، بهداد سلیمی و سعید علی حسینی حضور دارند. البته هدف اصلی ما کسب بهترین نتیجه تیمی است تا قهرمان جهان شویم.
 
 
وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار