کد خبر: 883898
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
بحرالعلوم در برنامه «افق» رادیو قرآن:
دبیر سی‌ودومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان از حضور ۸ درصد از تمام دانشجویان کشور در سی و دومین جشنواره قرآن و عترت خبرداد و گفت: این آمار بهتر از گذشته و کمتر از نقطه مطلوب است.
محمدمهدی بحرالعلوم دبیر سی‌و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان و رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در برنامه «افق» شبکه رادیویی قرآن که به بررسی جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان اختصاص داشت، حضور یافت و طی سخنانی اظهار کرد: جشنواره ملی قرآن و عترت در واقع جشنواره برگزیده دستگاه‌های دانشگاهی است و وزارت بهداشت نیز یکی از آن دستگاه‌ها به شمار می‌آید. هر ساله یکی از این دستگاه‌ها به عنوان میزبان انتخاب می‌شوند که امسال قرعه به نام وزارت بهداشت رسید.
 
وی با اشاره به تغییرات موجود در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت اضافه کرد: در سال جاری که میزبان بودیم، بخش اساتید هم به جمع دانشجویان اضافه شد و جشنواره مجموعاً در 33 رشته  برای دانشجویان و 9 رشته برای اساتید در رشته‌های مختلفی همچون ادبی، هنری، پژوهشی و آوایی و معارفیو غیره اجرا شد.
 
بحرالعلوم با اشاره به میزان استقبال اساتید و دانشجویان از این مسابقات گفت: 332 هزارو 997 نفر رشته در این جشنواره حضور یافتند و تعداد 1008 نفر به مرحله نهایی رسیدند و به نوعی از بین 5 میلیون دانشجو، حدود 8 درصد از کل دانشجویان شرکت کردند که این آمار به نوعی بهتر از گذشته و کمتر از مطلوب است.
 
دبیر سی‌و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان در خصوص سازوکار فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها  اضافه کرد: بر اساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورایی در نهاد نمایندگی دانشگاه‌ها تشکیل شده است که مسئولیت سیاست‌گذاری و برنامه ریزی قرآنی نظیر جشنواره قرآنی را بر عهده دارد. در راستای همین شورای سیاست‌گذاری نیز مجامع قرآن و عترت دانشگاه‌ها  درون هر دانشگاه تشکیل شده است و بیشترین فعالیت‌های قرآنی دانشگاه توسط این مجمع که اغلب از دانشجویان هستند، اجرا می‌شود.
 
وی درباره تقدیر از کارگردان سریال مختارنامه در افتتاحیه جشنواره قرآن و عترت نیز گفت: آقای میرباقری یکی از کارگردان‌های برجسته کشور و تولید‌کننده مستندات و فیلم‌هایی با مضامین قرآن و عترتی است و حضور این چهره‌های شاخص می‌تواند فضای جشنواره‌ و مسابقات را عوض کند.
 
بحرالعلوم در پاسخ به این پیامک مخاطب برنامه افق در انتقاد از اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره در سطح استان‌ها گفت: وزارت بهداشت در جشنواره ملی قرآن و عترت، اساساً به صورت مستقیم با دانشجویان مرتبط نیست بلکه دستگاه‌ها  و دانشگاه‌ها رابط بین دبیرخانه و شرکت‌کنندگان بودند و موضوع اطلاع‌رسانی نیز بر عهده دستگاه‌ها بود که در جلسات آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه جوایز نقدی برگزیدگان به زودی اعطا خواهد شد، گفت: برای اساتید برگزیده در بخش آموزش ضمن خدمت و برای دانشجویان در بخش انتخاب دانشجوی برتر و معرفی دانشجوی نمونه امتیازاتی در نظر گرفته‌ایم. نفرات نخست رشته‌های قرائت حدود 1 میلیون و 700 هزار تومان وجه نقد دریافت خواهند کرد.
 
بحرالعلوم در ادامه به برنامه‌های قرآنی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: برای برنامه‌های قرآنی وزارت بهداشت، برنامه پنج ساله‌ای را در سه حوزه تبلیغی، تبلیغی و ترویجی تدوین کردیم. در برخی از دانشگاه‌ها اداره امور قرآنی و در برخی دیگر معاونت امور قرآنی دایر شده است و مسئولیت اجرای برنامه‌های قرآنی را در دانشگاه‌ها بر عهده دارند.
 
وی در این باره افزود: آموزش‌های ضمن خدمت برای اساتید، آموزش تربیت مربی برای داشجویان، آموزش جامع قرآنی ویژه دانشجویی و در بخش تبلیغ و ترویج برنامه‌هایی نظیر جشنواره، کانون‌های قرآن و عترت، طرح تکریم چهره‌های نظام قرآنی وزارت بهداشت، برپایی دستاوردهای قرآن و عترت، کرسی تلاوت، جزء‌خوانی در ماه رمضان و تشکیل مجمع قرآنیان و همچنین فعالیت‌های پژوهشی از جمله اقدامات قرآنی در سطح دانشگاه‌های وزارت بهداشت، دمان و آموزش پزشکی است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار