کد خبر: 883892
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور مطرح شد
نماینده تشکل‌های مصرف‌کننده کاغذ از ارسال نامه اعتراضی به معاون اول رئیس جمهور نسبت به حذف کاغذ بند،‌ خمیر کاغذ و آخال از فهرست دریافت ارز مبادلاتی خبر داد.
غلامرضا شجاع، نماینده مصرف‌کنندگان کاغذ سراسر کشور، از ارسال نامه‌ اعتراضی به معاون اول رئیس جمهور نسبت به حذف خمیر کاغذ،‌ آخال و کاغذ بند از فهرست دریافت‌کنندگان ارز مبادلاتی طی هفته اخیر خبر داد و خواستار بازگشت کاغذ به این فهرست شد.
 
شجاع افزود:‌ محروم کردن خمیر کاغذ و کاغذ به صورت بند ( بسته بندی شده ) و آخال ( ضایعات ) از ارز مبادلاتی توسط بانک مرکزی و شورای اقتصاد بدون رعایت مصلحت و وضعیت اقتصاد بیمار فرهنگی و صنعتی حوزه صنعت چاپ ، نشر و مطبوعات و دیگر محصولات فرهنگی ، آموزشی و بهداشتی اقدامی ناسنجیده بوده که موجب تورم و رکود و تعطیلی حدود 10 هزار کارگاه تولیدی کوچک و متوسط در این حوزه ها خواهد شد.
 
وی ادامه داد:‌ معمولاً در تمام دنیا مواد اولیه ای که در کشورشان به اندازه کافی تولید نمی شود ( مانند خمیر کاغذ ، کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه ، زینک و فیلم افست چاپ ) خصوصاً مواد اولیه محصولات فرهنگی ، آموزشی و بهداشتی از حمایت های دولتی بهره مند هستند.
 
شجاع هم چنین با اشاره به افزایش قیمت کاغذ در هفته‌های اخیر افزود: به دنبال تغییراتی که در هفته‌های گذشته در بازار کاغذ روی داده است‌، جلسه‌ای با حضور مسئولان و فعالان حوزه کاغذ در وزرات صنعت ترتیب داده شده است که قرار است فردا 12 آذر برگزار شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار