کد خبر: 883879
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
رهبر انصارالله یمن در سخنانی به تشریح حوادث اخیر صنعا پایتخت این کشور پرداخت.
"سید عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن در واکنش به رویدادهایی اخیر در پایتخت این کشور گفت: برخی از گروه‌های مسلح جنایتکار با حمایت برخی گروه‌های سیاسی که امروز چهره‌شان آشکار شد اقدام به حملاتی کرده‌اند.
 
وی افزود: سخنان علی عبدالله صالح بد و غیر موفق بوده و کشورهای متجاوز به یمن از این سخنان استقبال کردند.
 
رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: از نیروهای امنیتی و کسانی که با آنها همکاری می‌کنند به دلیل تامین امنیت بخش عمده‌ای از مناطق صنعاء تشکر می‌کنیم. برخی نیروها در تلاش برای ایجاد آشفتگی و کشتار و جنایت در چارچوبی برنامه ریزی شده هستند.
 
وی گفت: اقدام جنایت آمیزی که برخی گروه‌های مسلح بدان اقدام کردند بدون هیچ دلیل بوده و کسی به مراکز این گروه‌ها حمله نکرده است. این گروه‌های مسلح به منازل شهروندان حمله کرده و سازمان‌های دولتی را هدف قرار داده وتلاش کردند که آنها را اشغال کنند.
 
الحوثی اضافه کرد: از برادران شریفان در حزب کنگره ملی که وارد این فتنه نشدند قدردانی می‌کنیم. به ساکنان صنعا می‌گوییم که ما در کنار شما بوده و دولت و سازمان‌های امنیتی نیز در کنار شما هستند و تلاش خود را برای تثبیت امنیت به کار خواهیم بست. صنعا تا امروز و تا پیش از آغاز فعالیت‌های جنایتکارانه گروه‌های مسلح از امنیت برخوردار بود.
 
وی گفت: از همکاری بزرگ میان نیروهای امنیتی و ساکنان پایتخت قدردانی کرده و امیدواریم این همکاری ادامه یافته و توسعه یابد. ما از این گروه‌های مسلح و سرکرده‌شان دعوت کردیم که خواسته بزرگان حزب کنگره ملی را اجابت کنند اما چرا از این کار امتناع کردند؟
 
رهبر جنبش انصارالله ادامه داد: سخنان سرکرده گروه‌های مسلح بسیار بد بود و آشکار شد که پیشتر هیچگونه درگیری امنیتی وجود نداشته است. حمله به مراسم بزرگداشت میلاد پیامبر اقدامی زشت بود اما صبر کرده و چشم پوشی کردیم.
 
وی گفت: تلاش برای حفظ امنیت و ثبات در یمن و صنعا اولویت ما بوده اما صحبت‌های سرکرده گروه‌های مسلح شامل این موضوع نبوده و سخنانش حتی ذره‌ای شامل تلاش برای حفظ امنیت و در نظر گرفتن شرایط کشور نبوده است.
 
الحوثی افزود: سرکرده گروه‌های مسلح و طرفدارانش از ابتدای آغاز حملات ائتلاف عربستان به یمن تاکید داشتند که این حملات ظالمانه و جنایت‌آمیز است اما هم اکنون کشورهای متجاوز به یمن اقدامات اخیر شما را تایید کردند. صدای شما و صدای کشورهای متخاصم یکسان شده است و طرح شما فاش شد.
 
وی تاکید کرد: امروز شما در چارچوب نیروهای دشمن حرکت می‌کنید و این ننگی بزرگ و خیانت به کشور است. شما امروز سلاح‌های خود را به جای آنکه علیه دشمنان به کار بگیرید برای کشتن مردم صنعا و اشغال سازمان‌های دولتی به کار گرفتید.
 
رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه سخنرانی خود گفت: شما از دیگر استان‌ها خواستید تا به کشتار و ریختن خون بپردازند و این یک ننگ برای شما بشمار می‌آید. آیا درخواست شما برای سوء و شر شامل اندکی از وفا به کشور و تلاش برای حفظ خود یمنی‌ها می‌باشد. شما با حداکثر توان خود تلاش دارید تا فتنه در یمن فراگیر شود و این ننگ است.
 
وی افزود: به آزادگان در حزب کنگره ملی می‌گویم که ما هیچ مشکلی با حزب کنگره ملی نداریم وفقط با گروه‌های مسلح و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند مشکل داریم. من از گروه‌های مسلح می‌خواهم  که به خون مردم یمن، امنیت و استقرار و این مرحله تاریخی در کشور احترام بگذارند.
 
الحوثی از گروه‌های مسلح ناامن کننده صنعا خواست تا از موضع زشت و غیر مسئولانه خود بازگردند.
 
رهبر جنبش انصارالله اضافه کرد: بیانیه کشورهای متجاوز به یمن از مواضع شما استقبال کرد و آن را بازگشت به دامان دست نشاندگی و جنایت قلمداد کرد. کشورهای متجاوز اقدامات شما را تاییدی برای خود دانستند و این حقیقت موضوع را آشکار می‌کند. امروز چه کسی در صف کشورهای متجاوز قرار گرفته است؟ امروز کشورهای متجاوز برای چه کسی دست می‌زند؟
 
وی افزود: هیچ اشکالی در ادامه تلاش بزرگان حزب کنگره ملی و قبایل برای بازگشت این افراد به دامان کشور و بازگشت از خیانت وجود ندارد. آن چیزی که روی داد ما را به درد آورد و وظیفه ما ایستادن در کنار دولت برای مقابله با این فتنه است.
 
الحوثی گفت: پیشتر نیز با حزب کنگره ملی درباره ستون پنجم و ضرورت هوشیاری درباره آن صحبت کردیم. امروز گروه‌های مسلح تلاش کردند که کاروان‌های امدادی جبهه‌ها را متوقف کنند اما اقداماتشان با شکست مواجه شد.
 
وی تاکید کرد: آزادگان در یمن پیروز خواهند شد و هیچ گریزی جز حذف اضافات وجود ندارد. ملت یمن به حمایت از جبهه‌ها ادامه خواهد داد و آنها نباید به صحبت‌های افراد خرابکار و فتنه‌گران گوش فرا دهند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار