کد خبر: 883799
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی:
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران و به‌خصوص فرزندان شهدا باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وارد شوند و به ترویج آن بپردازند زیرا آنها از دل همین فرهنگ بیرون آمده‌اند و با آن آشنایی کامل دارند و بهترین افراد برای ترویج آن هستند.
به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز شنبه 11 آذرماه در دیدار با جمعی از فرزندان دختر شهدا، پایداری انقلاب اسلامی ایران را مدیون فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا و ایثارگران دانست و گفت: دشمنان ما از همان ابتدای پیروزی انقلاب درصدد مبارزه و ضربه زدن به آن بودند و انواع توطئه‌ها را علیه انقلاب رقم زدند که مهم‌ترین آن جنگ تحمیلی 8 ساله بود.
وی افزود: تا امروز تمام این دسیسه‌ها با رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و با فداکاری و ایثارگری مردم با شکست روبرو شده است. این فداکاری و ایثارگری مردم در تمام عرصه‌ها وجود دارد که آخرین نمونه آن کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه توسط مردم بود.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز دشمنان ما از راه‌های فرهنگی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند افزود: یکی از وظایف مهم و عمده بنیاد شهید و امور ایثارگران، موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و امام خمینی (ره) با درایت خود این نهاد را با رویکرد فرهنگی تأسیس کردند. مقام معظم رهبری نیز در سفارشات خود بر لزوم تلاش و فعالیت برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تأکید داشته‌اند و بر همین اساس این موضوع از وظایف اصلی ماست، اما خود ایثارگران و به‌خصوص فرزندان شهدا هم باید در این زمینه وارد شوند و به ترویج این فرهنگ بپردازند، زیرا آن‌ها از دل همین فرهنگ بیرون آمده‌اند و با آن آشنایی کامل دارند و بهترین افراد برای ترویج آن هستند.
معاون رییس جمهوری با اشاره به موضوع اشتغال ایثارگران گفت: در طول 4 سال گذشته حدود 75 هزار فرصت شغل از راه‌های مختلف برای ایثارگران ایجاد شده است، اما همچنان بیش از 60 هزار ایثارگر جویای شغل در انتظار اشتغال هستند و تلاش ما در جهت ایجاد فرصت شغلی برای این عزیزان است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص بیمه درمان ایثارگران گفت: بر اساس مناقصه انجام شده از ابتدای مهرماه سال جاری شرکت بیمه دی به‌عنوان بیمه‌گر وظیفه بیمه درمان ایثارگران را برعهده‌ گرفته است و در این مدت مشکلات این حوزه در حال کاهش هستند و امیدواریم این وضعیت روزبه‌روز بهتر شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با اشاره به شناسایی بیش از 7 هزار نخبه شاهد و ایثارگر گفت: در حال حاضر این عزیزان با دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر مشغول همکاری هستند و تعدادی از آنان نیز به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی‌ شده‌اند و تحت حمایت آن مجموعه نیز قرار گرفته‌اند.
گفتنی است در این جلسه که با حضور بهاره کشفی مدیرکل امور مجلس و لوایح بنیاد شهید و امور ایثارگران، حسین گروسی مشاور رییس بنیاد در امور فرزندان شاهد و نرگس جلیلی مشاور رییس بنیاد در امور بانوان شاهد و ایثارگر برگزار شد، فرزندان شهدای حاضر به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
انتهای پیام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار