کد خبر: 883735
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
مديركل هواشناسي استان سمنان خبرداد:
مديركل هواشناسي استان سمنان از اين استان به عنوان سومين استان كشور در خشكسالي شديد نام برد.
غلامرضا حسني غربا  اظهار کرد: استان سمنان در بين استان‌هاي كشور، به عنوان سومين استاني است كه در رده استان هاي داراي خشكسالي شديد قرار دارد.
وي همچنين از پديده گرمايش جهاني و تغيير اقليم به عنوان يكي از تأثيرات مستقيم در خشكسالي نام برد و گفت: كمبود بارش‌ها و كاهش بارندگي، افزايش دما، افزايش و سرعت باد، افزايش تبخير و... همه در اثر تغيير اقليم به وجود مي‌آيد و خشكسالي را در پي خواهد داشت.

مديركل هواشناسي استان سمنان از افزايش دما در استان سمنان در مقايسه با مدت بلند مدت مشابه خبر داد و گفت: همين امر موجب كاهش بارندگي شده است، كاهش بارندگي از مهمترين عوامل ايجاد خشكسالي است.

غربا عوامل انساني را نيز در بروز خشكسالي شديد بسيار مؤثر دانست و گفت: امروزه عوامل انساني در بر هم زدن چرخه‌هاي آبي و ايجاد خشكسالي بسيار مهم هستند، تغيير الگوي كشت، اصلاح روش‌هاي آبياري و ترويج روش‌هاي نوين آبياري، مصرف بهينه آب و طرح‌هاي مهمي مانند طرح احياء و تعادل بخشي منابع آبي، حفاظت از منابع آبي بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

وي همچنين از كاهش پوشش برف و افت شديد منابع آبي در پي گرم شدن زمين و تغيير اقليم خبرداد و افزود: براي كاهش تأثيرات تغييرات اقليم بايد از تكنيك‌ها و روش‌هاي نوين و تكنولوژي روز استفاده كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار