کد خبر: 883728
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
مدیرکل ورزش و جوانان:
مدیرکل ورزش و جوانان سمنان با بیان این که تکمیل 45 طرح نیمه تمام ورزشی این استان با اعتبارات دولتی ممکن نیست، گفت : واگذاری و تملک این طرح های نمیه تمام به بخش خصوصی مهم ترین راهبرد این اداره کل است.
فرزاد فتاحی افزود : اعتبارت دولتی برای تکمیل طرح های ورزشی بسیار محدود است و نباید برای به روز رسانی امکانات ورزشی سمنان به این اعتبارات دلخوش کرد.
وی اظهارداشت : ورزش سمنان را نمی توان با اعتبارات دولتی متحول کرد و باید با رایزنی با فعالان اقتصادی و علاقه مندان به ورزش برای ساخت چندین سالن ورزشی چند منظوره در سمنان اقدام کرد.
به گفته وی از مجموع 45 طرح نیمه‌تمام ورزشی استان سمنان 23 طرح در حال ساخت است.
فتاحی اعتبار مورد نیاز سه هزار طرح نیمه تمام وزارت ورزش و جوانان را یکصد هزار میلیارد ریال اعتبار اعلام و تصریح کرد : اعتبارات دولتی در برابرحجم قابل توجه طرح های نیمه تمام ورزشی کشور ناچیزاست.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان تخصیص بخشی از قانون مالیات بر ارزش افزوده براساس برنامه ششم توسعه برای تامین اعتبار توسعه ورزش کشور را یکی از رویکردهای دولت برشمرد و ادامه داد : در سال جاری 14 هزار میلیارد ریال از این محل به بخش ورزش برای هزینه در بخش عمرانی و تکمیل طرح های نیمه تمام تخصیص یافت.
وی با بیان این که برخی از زیرساخت های ورزشی استان که مدت زمان زیادی از ساخت و احداث آن ها می گذرد و دچار فرسودگی کامل شده به بخش خصوصی واگذار شده است ، خاطرنشان کرد : استخر سرپوشیده حجاب یکی از استخرهای قدیمی سمنان که با گذشت زمان برخی زیرساخت‌ها و تجهیزات آن دچار تخریب شد با واگذاری به بخش خصوصی کمتر از چهار ماه با اعتباری حدود پنج میلیارد ریال بازسازی شد.
 در دولت تدبیر امید 24 طرح ورزشی از جمله ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان در این استان به بهره برداری رسیده است.
در استان سمنان 37 هزار و 400 ورزشکار سازمان شامل بیش از 20هزار مرد و بیش از12 هزار زن فعالیت می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها