کد خبر: 883717
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:
تا کنون تسهیلاتی تا سقف 100 میلیون تومان با سود 4 درصد و بازپرداخت 36 ماهه به بافندگان پرداخت شده ولی هنوز مشکلات عدیده آن‌ها حل نشده است

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در آیین افتتاح بیستمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه مشکل بیمه چندسالی است گریبان بافندگان این شهر را گرفته است، اظهار داشت: با اینکه مسئولان کم و بیش پیرامون حل این مشکل قول‌هایی می‌دهند اما تاکنون عملی نشده‌ است.

اسرافیل احمدیه با بیان اینکه سرمایه ‌انسانی ما همین بافندگان هستند، افزود: اگر این سرمایه‌ها حفظ نشوند سر از کشورهای خارجی در می‌آورند و در بازار جهانی فرش بیگانگان جایگزین فرش ‌ایرانی می‌شود.

وی با بیان اینکه 280 هزار نفر بافنده در اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد 52 هزار نفر بیمه شده بودند که این تعداد به 32 هزار نفر رسیده است، در حالی که تولید فرش اصفهان افزایش یافته است ولی تعداد بیمه شدگان کاهش یافته است.

احمدیه خاطرنشان کرد: تا کنون تسهیلاتی تا سقف 100 میلیون تومان با سود 4 درصد و بازپرداخت 36 ماهه به بافندگان پرداخت شده ولی هنوز مشکلات عدیده آن‌ها حل نشده است.

وی در پایان گفت: در این 7 ماهه چیزی حدود 840 مترمربع تولید فرش و 89 میلیون دلار صادرات داشتیم که بیش از 44 تن فرش صادر شده است، در اصفهان این رقم نسبت به گذشته کاهش یافته است.

در ادامه مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه امروز نخستین افتتاحیه نمایشگاه است که با حضور گسترده نمایندگان مجلس برگزار می‌شود، اظهار داشت: فرش دستباف هنر صنعتی است که آوازه ایران را در سراسر جهان طنین‌انداز کرده است.

علی یارمحمدیان افزود: در برخی سال‌ها بازار فرش از رونق افتاده است، اما تا زمانی که نگاره‌های اسلیمی بر گنبد مسجد امام خودنمایی می‌کند فرش دستباف نیز از اصالت هنر ایران دفاع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: حضور در نمایشگاه تخصصی در داخل و خارج ایران اثرگذار است؛ شناخت درست انتظارات مشتریان، بازارسنجی و نیازسنجی، معرفی هر چه بهتر فرش ایران به گردشگران و ارائه آخرین دستاوردهای این هنر تنها بخشی از فواید حضور در نمایشگاه‌های فرش است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان پیرامون لزوم ارتباط نزدیک با مسئولان و تصمیم گیرنده در حوزه فرش ‌دستباف، خاطرنشان کرد: اعتماد به نمایشگاه و موفقیت آن سبب شده تا بیستمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان برگزار شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار