کد خبر: 883673
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خبر داد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از برگزاری جشنواره خبرنگاران بحران در استان مرکزی خبر داد.

محمد محمدی  در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع « جشنواره خبرنگاران بحران» برگزار شد، گفت: ذات بحران و اتفاقاتی که می افتد متفاوت با موضوعات دیگر است و هلال احمر آمادگی برگزاری دوره های آموزشی برای پرورش نیروهای متخصص را دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور و اهمیت آمادگی نیروهای امدادی و داوطلب افزود: استان مرکزی اولین استانی بود که در منطقه ثلاث بابا جانی حاضر شد که این یک افتخار بزرگ برای استان مرکزی است.

این مقام مسئول از استقرار 60 نفر در قالب تیم های تخصصی در مناطق زلزله زده خبر داد و ادامه داد: این تیم ها متشکل از تیم اسکان استراری، آوار برداری، تغذیه استراری و دیگر تیم ها بودند که قبلا آموزش های لازم را دیده بودند که این امر باعث تسهیل در روند امداد رسانی بود.

محمدی اضافه کرد: علاوه بر تیم های عملیاتی دوتیم عملیات روانی نیز اعزام شد چرا که حمایت روانی چند روز بعد از زلزله از اهمیت ویژه ای برای آرام کردن افراد به ویژه بچه ها و افرادی که عزیزانشان را از دست داده اند برخوردار است.

وی ضمن تقدیر از همدلی و همدردی مردم استان مرکزی در کمک رسانی و اهدا کمک های نقدی و غیر نقدی به عزیزان زلزله زده گفت: در قسمت کمک های مردمی مردم استان مرکزی سنگ تمام گذاشتند و ما توانستیم 190 محموله کمک های مردمی را ارسال کنیم.

در ادامه این جلسه آرش اشتری، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در خصوص جشنواره خبرنگاران بحران گفت: این جشنواره از 21 آبان ماه آغاز و پایان آذر ماه ادامه دارد.

وی افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را در رشته های خبر، گزارش، یادداشت،سرمقاله، عکس و تصویربه دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

اشتری اضافه کرد: اختتامیه این جشنواره 5 دی ماه همزمان با سالگرد زلزله بم و هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار