کد خبر: 883591
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش در یاسوج:
فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش گفت: هیچ نقطه‌ای در آب‌های آزاد و اقیانوس‌های دنیا وجود ندارد که ناوگروهای نیروی دریایی ایران در آنجا حضور نداشته باشد و پرچم ایران در تمامی آن‌ها به اهتزاز درآمده است.

امیر دریادار دوم سید مرتضی درخوران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج با اشاره به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی اظهار داشت: امام خمینی(ره) در سال 59 این روز را به نام نیروی دریایی نامگذاری کرد. 

وی عنوان کرد: هم اکنون نیروی دریایی ایران یکی از مقتدر‌ترین نیروهای دریایی منطقه غرب‌آسیا است به طوری که کشتی‌های دیگر کشور‌ها می‌دانند که در صورت کوچک‌ترین اشتباه ضربات مهلکی به آنان وارد می‌شود. 

درخوران ابراز کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب ساخت و تعمیر ناو‌ها، زیردریایی‌ها و قایق‌های تندروی ایران توسط خارجی‌ها انجام می‌شد اما هم اکنون توسط نیروی‌های داخلی انجام می‌شود. 

فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هیچ نقطه‌ای در آب‌های آزاد و اقیانوس‌های دنیا وجود ندارد که ناوگروهای نیروی دریایی ایران در آنجا حضور نداشته باشند و پرچم ایران در تمامی آن‌ها به احتزاز درآمده است

درخوران ادامه داد: هم اکنون به‌طور ثابت در 4 هزار کیلومتر مرزهای آبی ایران از خطوط کشتی‌رانی حفاظت می‌شود و تاکنون بیش از 4000 کشتی توسط نیروی دریایی ایران اسکورت شده و 218 مرحله درگیری با دزدان دریایی داشته‌ایم. 

وی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که دفتر نمایندگی پذیرش و استخدام نیروی دریایی ندارد که از مسئولان استان انتظار می‌رود این موضوع را پیگیری کنند تا این دفتر راه اندازی شود. 

درخوران با بیان اینکه نیروی دریایی ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس اقدامات مهم و ارزنده‌ای انجام داد و پس از حمله عراق به ایران اولین نیروی نظامی حاضر در منطقه بود، تصریح کرد: نیروی دریایی ایران در 34 روز نخست جنگ توانست مقاومت جانانه‌ای مقابل عراق انجام دهد و رویایی تصرف 7 روزه ایران را که صدام در سر داشت خنثی کند. 

وی با تاکید بر اینکه استراتژی جنگ با این مقاومت و دفاع جانانه تغییر کرد و 73 شهید تکاور در‌‌ همان 34 روز ابتدای جنگ تقدیم نظام و انقلاب شد، ادامه داد: نیروی دریایی ایران در دوران دفاع مقدس علاوه بر مقابله با نیروی دریایی عراق ماموریت مهم دفاع از مرزهای آبی و حفاظت از خطوط کشتی‌رانی را برعهده داشت.

درخوران با اشاره به دیدار اخیر جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش با رهبر معظم انقلاب گفت: در دوران دفاع مقدس بارها کشتی‌های تجاری ایران که در بنادر امام و ماهشهر تخلیه می‌شد توسط نیروی دریایی ایران اسکورت شدند. در 8 سال دفاع مقدس 13 هزار کشتی توسط نیروی دریایی اسکورت و برای تخلیه بار هدایت شدند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار