کد خبر: 883589
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
امام‌جمعه کرج:
امام‌جمعه کرج با تاکید بر اینکه مسئولان هر رده‌ای در بیان آمار و فعالیت دقت داشته باشند، گفت: آمارهای ارائه شده با زندگی واقعی مردم فاصله دارد و غلوانگیز است.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کرج، با اشاره به اینکه شوخی و مزاح خارج از عرف سبب آثار‌ نامناسبی در جامعه می‌شود، اظهار داشت: شخص مبتلا به مزاح خارج از شرع نمی‌تواند مسئولیت‌هایی در جامعه اسلامی عهده‌دار شود.
 
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه شخص بذله‌گو هدف و پیامی را برای مزاح خود در نظر دارد، افزود: اگر فردی با شوخی به دنبال رسیدن به هدف حق باشد مجاز است و حضرت امام صادق(ع) بیان می‌کند که حضرت رسول اکرم(ص) دارای مهربانی و طبع شوخ بود.
 
وی با بیان اینکه شوخی کردن در نزد صاحب منصبی برای دریافت منصب یا مسئولیتی حرام است، گفت: افرادی برای لهو و لعب و برای مسخره کردن شخصی در جامعه به شوخی و مزاح روی می‌آورند که امری باطل و حرام است و برخی شوخی‌ها سبب ایجاد کینه در جامعه می‌شود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به فرار رسیدن ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت، عنوان کرد: در قرآن کریم هر کسی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد حضرت رسول‌الله (ص) را اسوه خود در رفتار و گفتار قرار می‌دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه وحدت امت اسلامی یکی از اهداف و رفتارهای حضرت رسول اکرم(ص) است، گفت: سیره سیاسی پیغمبر اسلام مربوط به اداره جامعه سیاسی اسلامی بسیار حائز اهمیت است و مسئولین باید به این سیره سیاسی توجه و عمل کنند.
 
خطیب نماز جمعه کرج با بیان اینکه معیارهای سیاسی باید بر اساس سیره سیاسی پیغمبر اسلام در جامعه مشخص شود، اضافه کرد: امام‌خمینی(ره) همواره بر این نکته تاکید داشتند که اسلام برای این آمده است تا تمام ملل جهان را متحد کند و اسلام در دنیا برقرار شود.
 
وی به بیانات رهبر انقلاب درباره ایجاد "تمدن بزرگ اسلامی" اشاره و تصریح کرد:اهل بیت(ع) و اولیا دین نیز با توجه به ادامه سیره رسول اکرم(ص) همواره بر تحمل نظرات مخالفین و سعه صدر تاکید داشتند و بدون تعصب با ادیان دیگر مباحث علمی برگزار می‌کردند.
 
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه دشمنان با صرف هزینه‌های گزاف و کمک سرویس‌های اطلاعاتی استکباری درصدد نابودی وحدت اسلامی هستند، ادامه داد: عده‌ای این ایام را هفته برائت نام‌گذاری کردند که اینان همان "شیعه لندنی" هستند که در این مسیر دشمنان اسلام را تقویت می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در برخی کشورها از توزیع نذری برای اهل بیت ممانعت و قمه‌زنی را مجاز اعلام کردند، تاکید کرد: شیعه منادی وحدت امت اسلامی است و در این مسیر تمام تلاش و هزینه را نیز انجام می‌دهد.
 
خطیب نماز جمعه کرج گفت: رژیم سعودی را تجهیز می‌کنند و در ازای دریافت  مبالغ کلان سلاح در اختیار این رژیم قرار داده تا مسلمانان یمن را بمباران و به قتل برساند ولی از رژیم اشغالگر قدس غفلت می‌شود و در همین زمینه طبق اعلام صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در سال 2016، 23 هزار نوزاد و بیش از چهار هزار و 292 مادر به شهادت رسیدند.
 
وی با تاکید بر اینکه دشمنان درصدد ورق به ورق کردن جهان اسلام هستند، افزود: با از بین رفتن وحدت اسلامی تمام ارزش‌ها از بین رفته و نتیجه آن کشتار مسلمان در کشور میانمار و کشمیر می‌شود.
 
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه سیره رسول اکرم(ص) تمرکز بر نقاط مشترک است، عنوان کرد: باید افراد تندرو و افراطی در هر فرقه کنترل شده و از تهمت دوری و مباحث علنی در سطح علمای ادیان برگزار شود.
 
وی با تبریک ولادت امام صادق (ع) و با تاکید بر اینکه این امام همام از منادیان وحدت جهان اسلام است، اضافه کرد: امیرالمومنین (ع) بر این موضوع که در نماز جماعت اهل سنت شرکت باید کرد تاکید داشتند و نماز خواندن با اهل سنت را مانند اقامه نماز نزد رسول اکرم(ص) می‌دانستند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه مفتی بی‌دین و وهابی ریختن خون کودکان و زنان و پیر و جوان در عراق، سوریه و پاکستان را مباح اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد: 40 کشور اسلامی که برخی از آن‌ها از تروریست‌ها حمایت می‌کنند به سرکردگی عربستان ائتلاف تشکیل داده و به مبارزه با محور مقاومت،  ایران و عراق می‌آیند.
 
وی با بیان اینکه این کشورها حتی گروه‌های مبارز فلسطینی را تیز تروریست معرفی می‌کنند، بیان کرد: باید در جامعه اسلامی بر نکات مشترک توجه کرد و یکی از این موارد کارسازی وحدت جهان اسلام با ایجاد یک رسانه پیام‌رسان مشترک ساده است.
 
آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت 10 آذر سالروز شهادت مجاهد سیاسی و متعهد و مبارز شهید مدرس و تبریک روز مجلس، اظهار داشت: خوب است که مجلسیان اخلاق و رفتار شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند و از این فرد که تمام موقعیت خود را در راه اسلام صرف کرد پیروی کنند.
 
وی ادامه داد: شهید مدرس برای حفظ ارزش‌های متعالی شیعه هزینه‌های زیادی کرد و تا لحظه آخر شهادت خود ایستاد که مجلس نیز وظیفه
خطیر و سرنوشت‌ساز خدمتگذاری را بر عهده دارد.
 
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس وظیفه رای دادن یا ندادن و طرح سوال از دستگاه‌ها در مقابل موضوعات مختلف را دارند که باید حساس باشند، افزود: رئیس جمهور الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریست را به مجلس ارسال کرده که اگر مجلس در تصویب این لایحه دقت نکند ممکن است امنیت ملی کشور به خطر بیافتد.
 
وی اضافه کرد: این لایحه در زمان زلزله تحویل مجلس شد که مسئله حساسی است و از این قبیل موارد نیز در مجلس شورای اسلامی زیاد است.
 
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه در 20 دقیقه مسئله حیاتیکشور و نظام اسلامی که تامین امنیت کشور به آن مربوط است در مجلس به تصویب رسید، تاکید کرد: البته یک بانک ریالی از پول‌های ایران را جابه جا نیز نمی‌کند.
 
وی با اشاره به 16 آذر و روز دانشجو و بیان اینکه سر آغاز جنبش دانشجویی از همین روز است، بیان داشت: همواره جنبش دانشجویی مورد طمع بد خواهان بود و در تلاش هستند که در مسیر جنبش ناب دانشجویی را منحرف کنند.
 
امام‌جمعه کرج افزود: دانشجو باید زمان‌شناس روز خود باشد و در تحقق اهداف اسلام عمیق تحقیق کند و جنبش دانشجویی باید استکبارستیز باشد.
 
وی ادامه داد: دانشجویان باید با کسانی که سعی در تغییر مسیر خلاف نظام اسلامی را دارند مبارزه کرده و با ایمان، عقلانیت و همراه با نشاط، مطالبه‌گری، نقد، مبارزه با یاس و ناامیدی و مبارزه با فساد در جامعه حضور داشته باشند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز  با تاکید بر اینکه مسئولان هر رده‌ای در بیان آمار و فعالیت دقت داشته باشند، تصریح کرد: آمارهای ارائه شده با زندگی واقعی مردم فاصله دارد و غلوانگیز است و جایی بانک مرکزی اعلام می‌کند که برای یک ماه 3 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی تخصیص یافته و در دو ماه اخیر این مبلغ را 22 هزار میلیارد تومان اعلام می‌کند که تعجب برانگیز است.
 
وی افزود: 36 درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان هستند که بنا بر گفته برخی از مسئولین بسیاری از دانشجویان قبل از دوره کارشناسی جذب بازار کار می‌شوند که این آمار هم سوال برانگیز است.
 
امام جمعه کرج با بیان اینکه مسئولینی اعلام کردند از سال 93 تاکنون هر سال 685 هزار شغل بوجود آمده است، گفت: این آمار با واقعیت‌های جامعه متناسب نیست و با تعداد بیمه خدمات تامین اجتماعی این آمارها را می توان بهتر دریافت.
 
وی با اشاره به اینکه حرکت زیبای پهلوان کرجی اقدامی برای حفظ ارزش‌های نظام است، اظهار داشت: عده‌ای کاسه‌لیس رژیم صهیونیستی به دنبال فرصت جهت گزاف‌گویی هستند و این افراد کشتار کودکان، زنان و مردان فلسطینی توسط این رژیم را فراموش کرده‌اند.
 
آیت‌الله حسینی همدانی با انتقاد از افرادی که در قبال تهدیدات رژیم صهیونیستی و تهدید به ترور سردار قاسم سلیمانی سکوت کرده‌اند، عنوان کرد: برای مبارزه با استکبار به سرکردگی آمریکا و تا نابودی رژیم صهیونیستی و محو این مجسمه ننگین از صفحه زمین آرام نمی‌نشینیم.
 
وی تصریح کرد: فتنه داعش تمام شد که کار بسیار بزرگی بود ولی افرادی در داخل بر خلاف منافع ملی حرکت کرده و در تیتر اول روزنامه خود از نابودی داعش ابزار نارضایتی می‌کنند که لازم است مسئولان با این قلم‌های شکسته برخورد کنند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار