کد خبر: 883512
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری :
بیش از 10 درصد بودجه 8 ماهه وزارت علوم هنوز تخصیص پیدا نکرده اما رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قول تحقق کامل این بودجه را داده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شانزدهمین نشست رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشورکه در سالن همایش های پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمک برای ارتقای تجهیزات دانشگاه‌ها در بودجه سال 97 پیش‌بینی شده که به بازسازی و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها کمک خواهد کرد.

دکترمنصور غلامی  گفت : عموماً در طول سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌های بودجه‌های جاری دانشگاه‌ها، فرصت این تغییر و بازسازی فراهم نبوده چراکه برخی از این دستگاه‌ها گران‌قیمت هستند؛ از طرف دیگر بازسازی تجهیزات بسیار ضروری است چراکه کارهای علمی دنیا به لحاظ دقت، صحت و انتقال یافته‌های علمی به مجامع علمی با تجهیزات جدید صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز رقم بودجه‌ای که قرار است به وزارت علوم برای نوسازی تجهیزات دانشگاهی اختصاص یابد مشخص نشده است، گفت: این رقم از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود و تا لایحه بودجه سال 97 به صورت نهایی تنظیم نشود نمی‌توان رقم دقیق آن را قطعی اعلام کرد اما پیش‌بینی می‌شود که این کمک قابل توجه باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اگر این رقم به صورت کامل محقق شود، قطعاً مشکلات مالی دانشگاه‌ها را حل خواهد کرد، تصریح کرد: تا امروز بیش از 10 درصد بودجه 8 ماهه وزارت علوم هنوز تخصیص پیدا نکرده اما رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قول تحقق کامل این بودجه را داده است.

دکترغلامی در ادامه با اشاره به مراسم 16 آذر امسال بیان داشت: برای مراسم روز دانشجو، رئیس‌جمهور در سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان با دانشجویان دانشگاه‌های این استان جلسه‌ای خواهد داشت و این در حالی است که چنین دیداری در هیچ استانی با دانشجویان معمول نبوده است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور مطابق سنوات گذشته جلسه‌ای با تشکل‌های دانشجویی خواهد داشت، یادآور شد: وزارت علوم و وزارت بهداشت به صورت مشترک از رئیس‌جمهور دعوت کرده تا همچون سال‌های قبل در میان نمایندگان دانشجویان کشور حاضر شوند که هنوز پاسخی از دفتر ریاست جمهوری داده نشده و امیدواریم هر پاسخی که قرار است بدهند پس از سفر به استان سیستان و بلوچستان انجام شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور متذکر شد: کاهش تراز علمی دانشگاه‌های ایران را قبول ندارم و تاکنون هیچ‌گونه ارزیابی در این خصوص مشاهده نکرده‌ام؛ بر اساس ارزیابی‌های نهادهای ارزیابی‌کننده بین‌المللی، دانشگاه‌های ما وضعیت خوبی دارند ولی این به معنای توقف در ارتقای سطح علمی نیست.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار