کد خبر: 883509
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسئله انسداد مرزهای طرفین را معاونت عملیات دنبال کنند و تا ۱۲ کیلومتر مرز طرفین انسداد انجام شود تا خدای ناکرده حادثه‌ای رخ ندهد.
تسنیم: سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح  روز پنج‌شنبه 9 آذر در مراسم تقدیر از اعضای ستاد اربعین حسینی نیروهای مسلح، با تقدیر از زحمات نیروهای مسلح و افراد دست اندرکار درمراسم اربعین حسینی، گفت: مسئولیت برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم برعهده دولت است که اقداماتش را انجام می‌دهد و این جلسه تشکر از نیروهای مسلح دست اندرکار در اربعین است.

وی افزود: خدا را شاکریم مراسمی موفق و امن برگزار شد و حرکت ارتقای امنیت و آرامش و رسیدگی به زائران رو به رو رشد است و نیروهای مسلح در مسئله امنیت، اسکان و تغذیه زحمت کشیدند و به خوبی کار را انجام دادند.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه ستادی که از سال گذشته با مشاهده برخی بی‌نظمی ها مشاهده شد کار خود را آغاز کرد، گفت: از امروز برای سال آینده این ستاد کارش را شروع می‌کند و هرماه باید یک جلسه اصلی داشته باشد و روز به روز شاهد شکوه هرچه بیشتر باشیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه برای سال آینده باید کارهایی در دستور قرار بگیرد، اظهار داشت: باید گزارش جامعی به مقامات مسئول و رهبر معظم انقلاب ارائه شود تا تدابیر و نکات خود را بگویند.

وی افزود: سال به سال هوای رو به گرما می‌رود که مسائل خاص خود را از نظر بهداشت و مسائل درمانی دارد که باید توجه خاص به آن شود و پیش بینی لازم را انجام دهند.

سرلشکر باقری تاکید کرد: برای بازگشایی مرز خسروی و مرز چیلات که عراق پذیرفته، باید تلاش کنیم تا از همین روزها مرز خسروی باز شود. قرار بود برخی استان‌های شمال و شمال غرب از خسروی تردد کنند که متاسفانه این کار امسال نشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه کنترل مرز به خوبی انجام شد و باید تکریم زائران را توجه کنیم، حتی افرادی که پاسپورت و ویزا ندارند عاشق اباعبدالله هستند، اظهار داشت: باید محترمانه با آنها برخورد شود البته قوانین نیز باید رعایت شود. باید برای اسکان و توجیه این افراد برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: مسئله انسداد مرزهای طرفین را معاونت عملیات دنبال کنند و تا 12 کیلومتر مرز طرفین انسداد انجام شود تا خدای ناکرده حادثه‌ای برای افرادی که می‌خواهند از طریق قانونی وارد عراق شوند، رخ ندهد. هریک از نیروهای ما باید در مسئله اسکان و مباحث فرهنگی کمک کنند و این میزان اسکان سپاه را توسعه چند برابری دهیم.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه مسئله کاهش هزینه را باید با جدیت دنبال کنیم و تلاش کنیم این کار صورت گیرد، گفت: بخشی که دست ارگان‌های داخلی است باید مدیریت شود که مبادا مردم هزینه زیارت امام حسین(ع) را با سایر کشورها مقایسه نکنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات فرهنگی حل شده و از هم اکنون باید اطلاع رسانی عمومی به ویژه از طریق بسیج به ملت ایران صورت گیرد و توجیه کنیم از جهات فرهنگی چه رفتاری باید داشته باشند.

وی افزود: مسئله راه آهن برای ترابری زوار را باید در دستور کار قرار داد. در ورود برخی اتباع بیگانه و یکی از همسایگان مشکلی وجود داشت که باید رسیدگی شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مسئله امنیت همچنان مسئله اصلی ماست و امسال حادثه قابل توجهی نبود، تصریح کرد: اما این به این معنا نیست که دشمن کاری انجام نمی‌دهد و باید کار منسجمی برای مقابله با توطئه‌های دشمن انجام شود. حشدالشعبی و دستگاه های امنیتی عراق کمک خواهند کرد و سازماندهی مناسبی باید داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار