کد خبر: 883503
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
شهردار اصفهان:
عمل خیر است که باعث ماندگاری نام افراد می شود. اینکه برادران همدانیان و نام آنان در اصفهان ماندگار شده است، اعمال خیر و دل کندن از مادیات دنیایی بوده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، شهردار اصفهان عصر پنجشنه در همایش تجلیل از خیران دانشگاه اصفهان در سالن همایش های پیامبر اعظم(ص) این دانشگاه، اظهار کرد: اصفهان کانون افراد خیر است. وقتی به متون کتب ادیان به ویژه قرآن کریم مراجعه کنیم، وقتی به سخنان پیامبران و امامان نگاه می کنیم، بیش از هر چیزی به عمل خیر توجه و توصیه شده است.

قدرت الله نوروزی گفت : در اصفهان بیشتر از سایر شهرها شاهد اعمال خیر هستیم. در نقطه نقطه شهر، از نقش آفرینی های خیران لذت می بریم.

وی در ادامه ابراز داشت : عمل خیر است که باعث ماندگاری نام افراد می شود. اینکه برادران همدانیان و نام آنان در اصفهان ماندگار شده است، اعمال خیر و دل کندن از مادیات دنیایی بوده است.

نوروزی به فعالیت های خیران در دانشگاه اصفهان اشاره و اضافه کرد: جاده گذر غرب و جاده کاشان- اصفهان از ثمره های کار خیر آقای مومن زاده است. او هم اکنون نیز در حال توسعه بیمارستان قلب شهید چمران است. مومن زاده این اعمال را دِینی می داند که بر گردنش است، اما پس از سال ها، همچنان بر دارایی های او اضافه می شود و این از نتایج و آثار کار خیر است.

شهردار اصفهان اذعان نمود: از وزیر علوم قول گرفتم که ساختمان دانشکده حقوق اصفهان در صورت تصویب در کمیسیون مربوطه احداث شود .

در ادامه این همایش معاون توسعه و منابع انسانی استاندار اصفهان نیز بیان نمود : در استان اصفهان1000 خیریه وجود دارد که از آن تعداد 500 خیریه فعال هستند و حدود 20 درصد آنها به طور جدی  فعالیت می کنند.

حسین سیستانی، با بیان اینکه اصفهان در زمینه علم و فناوری سرآمد است، افزود: با تکیه بر روح خود باوری همه مردم اصفهان در بسیاری از زمینه ها فعالیت های بسیار و ثمر بخشی داشته اند.

همچنین، حسین سیستانی، معاون توسعه و منابع انسانی استاندار اصفهان گفت: در استان اصفهان یکهزار خیریه وجود دارد که از آن تعداد 500 خیریه فعال هستند و حدود 20 درصد آنها به طور جدی  فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان در زمینه علم و فناوری سرآمد است، افزود: با تکیه بر روح خود باوری همه مردم اصفهان در بسیاری از زمینه ها فعالیت های بسیار و ثمر بخشی داشته اند.

وی افزود: این خیران در فعالیت های مهمی در حوزه های علمی، بهداشتی دارند و به نظر می رسد با توجه به اهمیت این موضوع یک نهضتی خیری شکل گیرد.

شایان ذکر است ؛ اولین همایش تجلیل از خیران دانشگاه اصفهان امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس دانشگاه اصفهان و شهردار اصفهان و معاون استاندار برگزار شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار