کد خبر: 883499
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
فری بیکن خرید مواد اتمی از ایران از دوران اوباما آغاز شده بود. اوباما این کار را در آن زمان آغاز کرد تا تضمین کند که ایران به توافق اتمی پایبند بماند. دولت اوباما در سال 2016 اعلام کرد که هشت میلیون دلار برای خرید آب سنگین از ایران اختصاص داده است.این موضوع سبب ایجاد بحث هایی در کنگره آمریکا شد.
ایسنا: مقامات کاخ سفید به یک رسانه ی آمریکایی خبر دادند که خرید آب سنگین از ایران که از دوران ریاست جمهوری اوباما و بر اساس برجام آغاز شده بود متوقف می شود.

به گزارش پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن خرید مواد اتمی از ایران از دوران اوباما آغاز شده بود. اوباما این کار را در آن زمان آغاز کرد تا تضمین کند که ایران به توافق اتمی پایبند بماند. دولت اوباما در سال 2016 اعلام کرد که هشت میلیون دلار برای خرید آب سنگین از ایران اختصاص داده است.این موضوع سبب ایجاد بحث هایی در کنگره آمریکا شد.
این گزارش می افزاید:بر اساس توافق اتمی محدودیت هایی برای ایران در رابطه با این محصول اتمی در نظر گرفته شده است.
دولت اوباما بر اساس اقدامی که اعضای کنگره آمریکا؛ آن را اقدامی غیرقانونی توصیف کردند مبلغ هشت میلیون و ششصد هزار دلار را برای خرید 32 تن آب سنگین از ایران صرف کرد. بر اساس اظهارات مقامات آمریکایی؛ این معامله از طریق یک طرف سوم صورت گرفت. در این معامله اعلام شد که اگر آمریکا می خواهد به پایبندی ایران به توافق اتمی و تداوم آن کمک کند باید خریدهای بیشتری در این رابطه از ایران انجام دهد.
با این وجود؛ مقامات ارشد دولت ترامپ در روز چهارشنبه به نشریه فری بیکن اعلام کردند که دولت آمریکا بیش از این از ایران آب سنگین خریداری نخواهد کرد. برخی کارشناسان؛ این اقدام دولت آمریکا را تلاشی برای قطع کردن دسترسی ایران به منابع مالی آمریکا می‌دانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار