کد خبر: 883473
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
آیت‌الله جوادی‌آملی:
استاد حوزه علمیه گفت: کشوری که دانشگاهش پشت میزنشین تربیت می‌کند، به سمت فقر در حرکت است.

جوان آنلاین: آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی و جمعی از مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) سراسر کشور که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: کمک به محرومان یک امر عاطفی و انسانی است و همه مردم جهان با هر عقیده و دینی این کار را انجام می‌دهند، اما یک فرق جوهری بین ما و آن‌ها در موضوع کمک به دیگران وجود دارد.

وی ادامه داد: آنکه امام (ره) و انقلاب به وجود آورد، چیزی فراتر از کمک کردن به فقیر است، طبق بیان حضرت امیر (ع) باید گردن فقر را زد، باید توانایی تولید و اشتغال داشته باشیم؛ این، کمیته امداد امام خمینی (ره) است و این مهم به پشتوانه بانکداری اسلامی محقق می‌شود.

این مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: مزدوری در اسلام مکروه است، باید افراد برای خود کار کرده و با عزت و کرامت، خود را اداره کنند، تنها سیر کردن افراد در اسلام مسئله نیست، بلکه «اکرام» افراد در اسلام مطرح است.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم تبیین کرد: هرگز در قرآن از ندار به فاقد یاد نشده است، تعبیر قران کریم «فقیر» است و از منظر قرآن «فقیر» کسی است که ستون فقراتش شکسته است، به‌ عبارت‌ دیگر ملتی که اقتصاد پویا و مانا ندارد و جیب و کیفش خالی است، ستون فقراتش شکسته است، به‌ این‌ ترتیب با دست خود عضو کمیته امداد تربیت می‌کنیم، کشوری که دانشگاهش تنها پشت‌ میزنشین تربیت کند، این کشور به سمت فقر در حال حرکت است، خروجی دانشگاه باید وارد صنعت و کشاورزی و تولید شود، پشت‌میزنشینی مشکلی را از کشور حل نمی‌کند.

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم در کمک به حادثه‌دیدگان زلزله اخیر در کشور خاطرنشان کرد: نباید اختلاس، حقوق نجومی و ربا داشته باشیم، مردم، مردم خوبی هستند و نشان دادند که کشور را خواهند ساخت، بنابراین ما باید با فقر مبارزه کنیم که کاری عقلی است و به کارهای عاطفی صرف بسنده نکنیم.

وی تصریح کرد: کشور این ثابت و محکم بودن را لازم دارد، این فرق بین کمیته امداد اسلامی و کمیته امداد غیراسلامی است، کمیته امداد اسلامی به دنبال «تَثْبیتاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ» است که موضوعی است عقلی، اما کمیته امداد غیر اسلامی تنها به دنبال همان بعد عاطفی کار است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر حفظ آبروی مؤمن در اسلام بیان کرد: ما در حفظ آبروی مردم، امین‌الله هستیم و آبروی انسان، امانت الهی است، آبرو و اعتماد به کمیته امداد باید حفظ شود و در سایه این اعتماد به مجموعه شما، قرض‌الحسنه نیز باید تقویت گردد، مردم شما را امین پول خود می‌دانند و اگر خدای‌ ناکرده یک نفر از شما آلوده باشد، این آبرو و اعتماد لطمه خواهد خود و جبران آن دشوار خواهد بود.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رمضانعلی محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
0
بسم الله.با سلام.بارالها رحم کرده . درمقام توبه .توفیق شکرنعمت وجود عباد صالح خود را درقلوب ما روسیاهان گرفتار قدم های شیطان ملعون ارزانی بفرما تا بتوانیم با ایجاد فضای مطالبه گری .فردی وجمعی . وصدالبته قانونمند .رهنمود شان که جهت اتش .فرمان اتش به اختیار مولایمان حفظه الله تعالی را مشخص میکند.تا حصول نتیجه مطلوب نظرشان با هر انچه در توان داریم ودر هرمیدان و خیابانی شب وروز به تحصن و...پیگیر باشیم.که جوامع بت پرست وکافر چون در کفر خود صادق هستند از راهکارهای فطری توحیدی استفاده میکنند وبه پیروزی ظاهری هم میرسند.تا ما در مسلمانی خود نیز کاذب نبوده صادق شده .تا اقامه سلام انتهای نماز مان به عباد الله الصالحین .مرضی ذات اقدس الهی بشود ان شاء الله.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
0
0
فرض کنیم کار افرین ترین افراد در تمام دنیا به ایران بیایند. ایا با قوانین ومقررات دست وپا گیر وانحصاری حوجود و فساد گسترده در دستگاه ها می شود کسی کار انجام دهد؟ افرادی که کار می کنند یا در باند خاص هستند و وابسته به خواص یا رشوه های قابل توجه پرداخت می کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار