کد خبر: 883462
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
سرپرست منطقه یک شهرداری کاشان خبر داد:
سرپرست منطقه یک شهرداری کاشان گفت: طرح پیرایش شهری با هدف حذف زوائد بصری از معابر سطح منطقه یک در حال اجراست.

محمدحسین واحدیان هدف طرح پیرایش شهری را حذف زوائد بصری از معابر سطح منطقه یک بیان کرد و افزود: یکی از اصلی ترین سیاست های منطقه تاریخی فرهنگی کاشان، احیای محور های اصلی شهر بوده که منجر به زنده شدن شهر می شود.

وی افزود: از نتایج بهسازی فضای شهری، حذف زوائد و الحاقات بصری مانند مرمت نما و جداره ها، برداشتن زوائد و ارتقای کیفیت نما و منظر شهری است.

سرپرست منطقه یک شهرداری کاشان با تاکید بر زیباسازی و حذف زوائد از پیکره بافت تاریخی بیان کرد: حذف زوائد بصری از فضای عمومی در واقع احترام گذاشتن به حقوق شهروندی است و بافت تاریخی شهر کاشان گنجینه ای گرانبهاست که در اختیار نسل حاضر قرار دارد.

واحدیان تصریح کرد: حذف عناصر بدمنظر در معابر و جمع آوری زوائد نما و موانع ترافیکی، حذف سایبان های غیر استاندارد و نازیبایی مغازه ها، تخریب پاکسازی و حذف آلودگی های بصری به جامانده از دیواره های املاک تخریب شده، امحای دیوار نویسی ها، عناصر نامتجانس و اغتشاشات بصری و بهسازی سیمای شهر از اهداف این طرح است، همچنین سازه های نا ایمن و نازیبایی داربستی تبلیغات شهری در این طرح حذف می شود.

به گفته وی زوائد بصری عوامل و عناصری را شامل می شود که از کیفیت محیط زندگی شهروندان می کاهد و ساماندهی آنها در بهبود و کیفیت فضای شهری اثر گذار است.

سرپرست منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری کاشان اجرای کامل این طرح را منوط بر همکاری سایر نهادها دانست و یادآورشد: منظر، ابزار شناسایی فرهنگ هر شهر است و ادراک شهروندان از شهر به میزان قابل توجهی از طریق  آن صورت می گیرد، در نتیجه سازه های ناایمن تبلیغاتی و اطلاع رسانی ناهمگون از عواملی هستند که با ایجاد ناهنجاری و اغتشاش در سیما و منظر شهر ادراک مردم را مختل می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار