کد خبر: 883392
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
آيت‌الله مكارم‌شيرازي از پرداختن دولت به كارهاي غيرضروري به جاي حل مشكلات مردم انتقاد و تأكيد كرد: مشكل مردم مسائل معیشتي و اقتصادي است و دولت نبايد در تشخيص مشكلات به بيراهه رود. 
به گزارش رسا، آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي از مراجع تقليد در درس خارج خود كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، عنوان كرد: دشمنان در سوريه و عراق فتنه به پا كردند كه خوشبختانه خاموش شد اما ويراني‌هاي آن تا چه زماني بايد آباد شود، دشمن اخيراً به اين نتيجه رسيده كه در لبنان آرام فتنه ايجاد كند، در جريان لبنان فردي را تحريك كردند تا ايجاد اختلاف كند و آنها بتوانند هجمه وارد كنند، بنابراين بايد هوشيار بوده و بدانيم در شرايط فعلي وحدت لازم است. 
استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم، اعتقاد به مهدويت را از حلقه‌هاي اتصال بين مسلمين دانست و اظهار داشت: بايد بر مشتركات تكيه كرده و حلقه اتصال را تقويت كنيم، مهدويت مسئله‌اي است كه همه مسلمين به اصل آن اعتقاد دارند. 
آيت‌الله مكارم‌شيرازي در بخش ديگر سخنان خود با انتقاد از دولت براي پرداختن به كارهاي غيرضروري به جاي حل مشكلات مردم ابراز داشت: دولت در حال نوشتن آيين‌نامه حضور زنان در استاديوم ورزشي است، اين در حالي است كه مي‌دانيم اين موضوع در دولت قبلي مطرح و مورد مخالفت مراجع واقع شد و رهبر انقلاب نيز مخالفت كردند. 
وي عنوان كرد: متأسفانه با اينكه سابقه را مي‌دانند به دنبال تصويب اين مسئله هستند، يقيناً مي‌دانند خواه ناخواه حواشي و مفاسدي خواهد داشت كه قابل انكار نيست، بايد از دولتمردان پرسيد آيا مشكل مردم با وجود پخش تلويزيوني حضور نداشتن بانوان در مجالس ورزشي است يا اينكه مشكلات معيشتي و اقتصادي دارند. 
اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: مشكل مردم گراني و عملكرد بانك‌هاست كه مردم را بيچاره كردند، مشكل مردم بناهاي فرسوده موجود در سراسر كشور است كه وقتي زلزله مي‌شود خسارات و تلفات بسياري را به بار مي‌آورد. 
وي اضافه كرد: مردم از بيكاري جوانان خود رنج مي‌برند، جوانان تحصيلكرده بسياري هستند كه مشكل بيكاري دارند، مشكل مردم تعطيل‌شدن كارخانه‌هاست، اگر آيين‌نامه مي‌نويسند بايد براي رفع مشكلات معيشتي مردم و بيكاري جوانان باشد، چرا با وجود اينكه مسئله را مي‌دانند به بيراهه مي‌روند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار