کد خبر: 883281
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
معاون رئیس جمهور:
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه ای صمیمی با حسین فروزان ابراز امیدواری کرد: مشکلات و موانع موجود در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد ماکو مرتفع می شود.
علی اصغر مونسان در این دیدار احیا و مرمت قلعه قبان ماکو، کاخ سردار ماکو و مجموعه تاریخی سنگر را ثمره اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو دانست و گفت: در سایه همکاری های متقابل با سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان میراث فرهنگی و با هم افزایی می توانیم شاهد انجام کارهای ارزشمند و شاخصی باشیم. 
وی تهیه و تدوین پرونده ثبت منظر فرهنگی ماکو در فهرست میراث جهانی، مرمت پل های تاریخی از جمله پل تاریخی قلعه جوق و پل کشمش تپه را ارزشمند توصیف کرد و تصریح کرد: اقدامات خوبی که سازمان منطقه آزاد ماکو در چندسال اخیر در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی انجام داده است، قابل تقدیر است. 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: مشکلات احداث هتل های در دست اجرا در منطقه نیز حل می شود. 
وی گفت: با پیگیری های مهندس فروزان، بناهای تاریخی عمارت کلاه فرنگی، شیر و خورشید، عمارت شهربانی، عمارت دارایی و ساختمان بانک ملی برای مرمت و بازسازی به سازمان منطقه آزاد ماکو واگذار می کنیم. 
حسین فروزان نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از انتصاب علی اکبر مونسان به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: سابقه درخشان جنابعالی در سازمان منطقه آزاد کیش و آشناییتان با مشکلات و موانع موجود مناطق آزاد مغتنم است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر