کد خبر: 883280
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری سنندج:
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری سنندج گفت: با هدف زیباسازی جداره پل‌ها و تقاطع‌های سطح شهر المان صلوات برروی جداره پل بعثت نصب شد.

هه‌تاو فریدونی در گفت‌وگو با جوان در کردستان، اظهار کرد: نشانه‌ها و المان‌های شهری در زندگی روز مره شهروندان نقش مهمی ایفا می‌کنند و نصب المان‌ها در محیط‌های شهری علاوه بر بیان معنا بیانگر هویت یک شهرهم هستند.

وی بیان کرد: نشانه‌های شهری به عنوان یک عنصر خاص نماد شاخص فضای شهری عمل می‌کنند و در راستای سبک‌ها، روش‌ها و اعتقادات یک اجتماع شکل گرفته و به معرفی هویت هر منطقه در هر زمینه‌ای می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور بهبود عملکرد و کیفیت بصری، ایجاد جلوه‌های ویژه و ارتقای کیفیت زندگی و سرزندگی در فضاهای شهری این سازمان اقدام به طراحی المان صلوات برای نصب در جداره پل بعثت کرد.

وی با بیان اینکه پوشش نامناسب جداره پل‌ها که بصورت بتن است، فضای مذکور را از لحاظ بصری دچار آشفتگی کرده است افزود: در نظر گرفتن مفهوم نام پل با مبعث رسول اکرم، تردد عابر پیاده و عبور وسائل نقلیه و امکان دید مناسب همراه با تامل بر روی این المان برای ایجاد فضای معنوی از اهداف ساخت المان تابلوی صلوات بر روی جداره پل بعثت است.

فریدونی به مشخصات فنی و مراحل اجرای این المان هم اشاره کرد و گفت: ابعاد جداره زیر پل در هر دو طرف به متراژ 174 مترمربع، ابعاد خارجی تابلو به متراژ 55 مترمربع و ابعاد نوشته صلوات نصب شده در محور مرکزی تابلو دارای 11 متر طول است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری سنندج اعلام کرد: برای نصب این المان عملیاتی نظیراجرای زیرسازی دیواره زیر پل با استفاده از مصالح رابیتس و ماسه وسیمان، اجرای یک لایه سیمان سفید برای تراز کردن سطوح جداره پل و اجرای یک لایه کاسماتیک برای عایق کاری وجلوگیری از ترک خوردن پلاستر و زیرسازی صورت گرفت.

وی اجرای نقاشی روی جداره پل شامل رنگ‌آمیزی حاشیه و زمینه، اجرای خطاطی صلوات به سبک سیاه مشق بر روی سطح رنگ آمیزی شده، انجام آجرنما با آجر نسوز برای قاب بندی دور تابلو، اجرای شاسی فلزی با پروفیل قوطی در راستای نصب المان صلوات، نصب بر روی شاسی با مصالح سمنت بورد و استروپل و اجرای نورپردازی پل از دیگر اقدامات به منظور زیباسازی جداره پل بعث بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر