کد خبر: 883274
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
تا پایان سال جاری:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : تا پایان سال جاری 2 هزار شغل جدید در بخش صنعت و گردشگری این استان ایجاد می شود.
محمود قنبری افزود : 10 واحد صنعتی کوچک و متوسط استان با ارایه تسهیلات تا پایان امسال به چرخه تولید برمی گردد که براساس برآوردهای اولیه ، بیش از یک هزار و 500 نفر جذب بازار کار می شوند.
وی اظهار داشت : بیش از 10 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های گرمسار، آرادان، دامغان و مهدیشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است که میزان اشتغالزایی از سوی دستگاه اجرایی مربوط با راه اندازی این طرح ها بیش از 500 نفر است.
وی خاطر نشان کرد : طرح رونق، ستاد تسهیل و تسهیلات مربوط به نوسازی و بازسازی صنایع و واحدهای تولیدی در راستای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در سمنان اقدام می کنند.
قنبری اضافه کرد : انتظار می رود با توجه به اهمیت موضوع اشتغال، مدیران و کارشناسان دستگاه اجرایی به طور جدی، همه توان خود را برای تحقق سهمیه اشتغال تعیین شده به کار گیرند.
قنبری با بیان این که سال گذشته مجموعه دولتی و سامانه های بانکی این استان تلاش مجدانه ای برای صیانت از مشاغل موجود و ایجاد اشتغال داشتند، گفت: بیش از هشت هزار شغل با ارایه تسهیلات رونق تولید در سمنان در سال 95 ایجاد شد.
معاون استانداری سمنان تصریح کرد : تاکنون بیش از چهارهزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای نیمه فعال این استان پرداخت شد.
قنبری تصریح کرد : در صورت کوچکترین غفلت از بخش تولید، شرایط مشاغل موجود، متزلزل و نگران کننده خواهد شد، در حالی که اجرای طرح رونق به طور دقیق برای صیانت از این مشاغل بود و این راه باید ادامه پیدا کند.
معاون استانداری سمنان افزود : امروز بار سنگین ایجاد فرصت های شغلی و افزایش رونق اقتصادی بر دوش بخش خصوصی است و همه باید زمینه حمایت و فعالیت را برای سرمایه گذاران این بخش که با انگیزه سرمایه خود را در مسیر اشتغالزایی و تولید قرار داده، فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر