کد خبر: 883261
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
مدیرکل گمرک استان اصفهان :
کلیه صاحبان کالا بدون حضور در گمرک می‌توانند اظهارنامه صادرات خود را در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از محل دفتر کار خود تنظیم کنند و کالای صادراتی خود را بارگیری و بدون نیاز به کنترل‌های فیزیکی به سمت مرز روانه کنند
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی ، مدیرکل گمرک استان اصفهان اظهار داشت: در 8 ماهه ابتدای سال جاری از استان اصفهان، 706 قلم کالا به وزن 3 میلیون و 39 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 24 میلیون و 22  هزار دلار به مقصد 97 کشور جهان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 49 درصد و از حیث ارزش 26 درصد افزایش داشته است.

اسداله احمدی ونهری  گفت :عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان ،محصولات پتروشیمی به ارزش 249 میلیون دلار، آهن‌آلات و فولاد 249 میلیون دلار، فرش 108 میلیون دلار عراق با 280 میلیون دلار و 27 درصد، امارات متحده عربی با 166 میلیون دلار  16 درصد، افغانستان با 160 میلیون دلار و 16 درصد، پاکستان  با 79 میلیون دلار و 8 درصد و چین با 57 میلیون دلار و 6 درصد سهم از کل صادرات استان است که این کالاها به مقصد کشورها فوق صادرشده است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک، صادرات تولیدکنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی و از طریق سامانه جامع امور گمرکی انجام می‌پذیرد.

مدیرکل گمرک اصفهان ضمن بیان اعتماد کامل گمرک به صادرکنندگان کالا در استان اصفهان تأکید کرد: با راه‌اندازی این قابلیت در گمرکات استان اصفهان علاوه بر تسریع عملیات گمرکی، نیازی به حضور صاحب کالا و یا نماینده وی در گمرکات استان اصفهان نیست و کلیه صاحبان کالا می‌توانند اظهارنامه صادرات خود را در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از محل دفتر کار خود تنظیم کنند و کالای صادراتی خود را بارگیری و بدون نیاز  به کنترل‌های فیزیکی به سمت مرز روانه کنند.

ونهری ادامه داد: در صورت لزوم کنترل و بازرسی کالا در مرز خروج انجام و تایید می‌شود، در این صورت می‌توان گفت هزینه و زمان صادرات کالا به شدت کاهش یافته است.

مدیر کل گمرک اصفهان بیان کرد: 59 هزار و 772  تن کالا به ارزش 266 میلیون و 245 هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 15 درصد و از حیث ارزش 28 درصد افزایش  یافته است.

وی گفت: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از  سامانه پنجره فرا مرزی شاهد افزایش 43 درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم، این اداره کل با داشتن 138 کارمند، در 8 ماهه اول  1396، بالغ بر یک هزار و 236 میلیارد و 345 میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

ونهری در خصوص مهم‌ترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی 8 ماهه 1396 اظهار داشت: ماشین‌آلات مکانیکی با 28 درصد، ماشین‌آلات برقی با 16 درصد، اجزا و قطعات منفصله ماشین‌آلات 10 درصد، کاغذ و مقوا با 3 درصد و پنبه 3 درصد بوده است.

وی افزود: عمده‌ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با 21 درصد،کره جنوبی با 14 درصد، آلمان با 12 درصد ایتالیا با 12 درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل گمرک اصفهان تصریح کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه‌روزی طی این مدت تشریفات امور مسافری بالغ بر 351 هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: طی این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان، 895 فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش 428 میلیارد و 360 میلیون ریال رسیدگی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 3 درصد افزایش و حیث ارزش 15 درصد کاهش داشته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار