کد خبر: 883102
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
مدیرطرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: برداشت های آبی در کشور بیشتر از دریافت آن است که این بحران در مدیریت آب و محیط زیست است.
باشگاه خبرنگاران: ابوالفضل آبشت مدیرطرح حفاظت از تالاب های ایران سازمان حفاظت محیط زیست؛ با اشاره به تالاب و حوضه های آبریز در کشور اظهار داشت: معمولا تالاب ها در انتهای حوزه آبریز قرار دارند و سدها بیشتر در کنار آبریزها ساخته می شوند به همین دلیل طبیعتا آب کمتری به تالاب ها و طبیعت می رسد.

وی با بیان اینکه تالاب های خزر با ساخت سد دچار مشکل شده اند، افزود:در منطقه خزری به نسبت مناطق دیگر کشور به علت بارش های منظم سدها پر آب تر هستند.

وی ادامه داد: سالانه در منطقه خزر حدود یک متر بارندگی را شاهد هستیم که در این منطقه از کشور نسبت به سایر مناطق می توانیم مدیریت درست تر و همچنین برنامه ریزی برای منابع آبی داشته باشیم.

مدیرطرح حفاظت از تالاب های ایران سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: به علت استفاده زیاد ازمنابع آبی در شمال کشور به طبیعت و محیط زیست آسیب رسیده است.

وی با بیان اینکه منابع آبی در کل کشور بیش از حد استاندارد جهانی مصرف می شود، افزود:آب مصرفی کشور 2 برابر کل جهان است.

آبشت با بیان اینکه 40 درصد آبها در جهان تجدید پذیر هستند،ادامه داد:در کشور ایران 100درصد بارش ها را برداشت می کنیم یعنی برداشت های آبی کشور بیشتر از دریافت آن است که این بحران در مدیریت آب و محیط زیست است.

وی افزود:اگر تالاب ها را ازدست بدهیم تنوع زیستی از بین می رود چرا که به هم مرتبط هستند بنابراین موضوع بحران منابع آبی و مدیریت آب در تمام حوضه های آبی دیده می شود.

وی با بیان اینکه تالاب ها همیشه مانند یک زنگ خطر عمل می کند، گفت:اگر تالابی خشک و بی آب باشد به معنی مدیریت اشتباه در حوضه آبریز آن است .

آبشت گفت: در سال های اخیر به موضوع مدیریت آبریز تالاب ها بسیار پرداخته ایم و اولویت محیط زیست و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز مساله آب است.

مدیرطرح حفاظت از تالاب های ایران سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: معاونت محیط زیست طبیعی یک مجموعه مستقلی به نام مدیریت اکوسیستم های رودخانه ای و تالابی کشور دارد چرا که موضوع مدیریت آبی بسیار مهم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار