کد خبر: 883080
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی سمنان
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: جذب ۱۲۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای بخش کشاورزی استان سمنان در همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران هدف‌گذاری شده است.
خدابخش عرب اظهار کرد: اگر پروژه‌های ارائه‌شده بخش کشاورزی استان در این همایش منجر به تفاهم شده و نهایتاً در استان اجرایی شوند، پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۲۱ میلیون دلار معادل ۴۲۴ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شود .

وی با بیان اینکه برخی حوزه‌های بخش کشاورزی استان سمنان قابلیت جذب سرمایه‌گذار را دارند تصریح کرد: با توجه به نیاز داخلی و کشش بازارهای منطقه‌ای پیش‌بینی می‌شود در حوزه‌ای تولید محصولات گلخانه‌ای، فراوری گیاهان دارویی، فراوری گوشت مرغ، تولید و فراوری گوشت بلدرچین، خشک‌کردن انواع میوه و سردرختی‌ها، فراوری شیر شتر با اقبال بیشتری برای سرمایه‌گذاری مواجه باشیم .

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه رونق اقتصادی و توسعه کشو رو به‌ویژه استان سمنان نیازمند حضور بخش خصوصی است خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار از سوی دولت و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان مشوق‌هایی در نظر گرفته‌شده است .

عرب به برخی از این مشوق‌ها و حمایت‌های در نظر گرفته‌شده اشاره کرد و گفت: تأمین زمین در شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های تولیدی، پرداخت تسهیلات بانکی، صدور مجوزهای فعالیت و زیرساخت‌ها و ایجاد هماهنگی‌های لازم برای سهولت و تسریع در سرمایه‌گذاری برخی از این مشوق‌ها است .

وی گفت: مهم‌ترین مزیت‌های این همایش مواجهه رودررو بخش خصوصی بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاران خارجی بوده و همچنین فراهم شدن فرصت برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بخش کشاورزی استان که امیدوارم تحقق پیدا کند .

 همایش معرفی فرصت‌ها اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران از دیروز آغاز و تا 7 آذرماه ادامه دارد اینهمایش با حضور مقامات عالی‌رتبه و سخنرانان داخلی و خارجی، بیش از 100 سرمایه‌گذار خارجی و 300 سرمایه‌گذاری داخلی و با حضور نهادها، انجمن‌ها و مراکز داخلی و بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و جذب سرمایه مستقیم خارجی در حال برگزاری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر