کد خبر: 883075
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و رفع موانع پیش روی فعالیت آنان، در دستور کار جدی دولت قرار دارد.
محمدهمتیان افزود: حمایت و زمینه سازی برای رشد شرکت های دانش بنیان از سیاست های اصلی مدیریت استان است و به حتم باید دردستور کارمدیران دستگاه های اجرایی هم قرار گیرد.
وی با اشاره به ایجاد اشغال برای 500 دانش اموخته دانشگاهی در این مجموعه در سمنان اظهارداشت: این شرکتها سال گذشته 100 هزار دلار صادرات محصولات فن آورانه به دیگر کشورها داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: با ورود شرکتهای دانش بنیان و تولید محصولات با فن آوری مطلوب در سمنان، کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در این بخش در استان اعلام آمادگی کرده اند.
همتیان حمایت از پژوهشگران و تسهیل فعالیت آنان و شرکتهای دانش بنیان را خواستار شد و ادامه داد: ازظرفیت این پژوهشگران باید در کارهای عمیق تر و حل مشکلات استان استفاده شود و در صورتی که مکانی برای فعالیت این شرکتها مورد نیاز است پس از بررسی، این امکانات در اختیار آن ها قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان به تبدیل دانشگاههای سنتی به کارآفرین تاکید کرد و گفت: دانشگاههای این استان پیشرفت های مختلف داشته اند اما در عرصه تبدیل از دانشگاه نسل اول و دوم به نسل سوم مشکلاتی وجود دارد که در این زمینه دست اندرکاران و مسئولان مراکز آموزشی باید به رفع مشکلات احتمالی در بخش آموزش و بازار کار اقدام نموده و برای تغییر وضع موجود تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان 200 نخبه صاحب استعداد برتر شناسایی شده دارد که شامل مخترع، دانشجوی دارای رتبه برتر کنکور و برندگان جشنواره های فارابی، خوارزمی و شیخ بهایی می شود و سال گذشته 17 نخبه این استان موفق به دریافت جایزه تحصیلی شدند.
استان سمنان حدود 50 دانشگاه دولتی و غیردولتی و موسسه آموزش عالی و حدود 120 هزار دانشجو دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر