کد خبر: 883071
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
علی اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان وخنداب خبر داد:
نماینده اراک، کمیجان وخنداب درمجلس گفت: استقرارنیروگاه خنداب وصنایع نفتی دراستان مرکزی احداث بیمارستان سوانح سوختگی راضرورت بخشیده که سازمان انرژی اتمی در این مورداعلام مشارکت کرده است.

نماینده اراک، کمیجان وخنداب درمجلس گفت: استقرارنیروگاه خنداب وصنایع نفتی دراستان مرکزی احداث بیمارستان سوانح سوختگی راضرورت بخشیده که سازمان انرژی اتمی در این مورداعلام مشارکت کرده است.

علی اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان وخنداب با اشاره به نشست اخیر خود با معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، اظهار داشت: استان مرکزی در حوزه تخت های بیمارستانی با کمبود شدید مواجه است و از نظر کمبود تخت بعد از استان البرز بیشترین مشکل را در کشور دارد.

وی افزود: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک نیز هم اکنون نیمه تمام است و هنوز ۲۰میلیارد تومان از اعتباری که مقرر بود در سال گذشته به این طرح اختصاص یابد انجام نشده که می طلبد پیگیری لازم برای تامین اعتبار آن صورت گیرد چرا که هم اکنون پیمانکاران این طرح ۱۵ میلیارد تومان مطالبه دارند.

کریمی بیان کرد: در مورد اعتبارات سال جاری حوزه پروژه های بهداشت و درمان استان که تعهد شده، تاکنون کمتر از یک درصد تحقق یافته و باید موضوع بیمارستان ولیعصر(عج) اراک با توجه به مراجعه بیماران از استان های همجوار مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خاطرنشان ساخت: مساله دیگر کمبود بیمارستان سوانح سوختگی با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی و استقرار نیروگاه هسته ای و... است، در این رابطه سازمان انرژی اتمی بخشی از اعتبار این موضوع را تقبل کرده و نیازمند همکاری بیشتر برای تحقق آن هستیم.

وی ادامه داد: بیمارستان فعلی زنان و زایشگاه اراک نیز که ساختمان آن فرسوده است باید فکری برای آن صورت بگیرد و همچنین کمبود وجود بیمارستان بیماران اعصاب و رواندر استان احساس می شود.

کریمی اضافه کرد: آمار بیماران سرطانی استان مرکزی بالا است و در تنها بیمارستان تخصصی سرطان استان که در اراک مستقر است همواره کمبود تخت وجود دارد و بیماران در صف بستری هستند و علاوه بر آن طرح توسعه این مجموعه به یکصد پرستار نیز نیاز دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: طرح بیمارستان ۶۱۷تختخوابی اراک که مقرر است از طریق فاینانس خارجی انجام پذیرد، با توجه به فرسوده بودن بیمارستان های اراک بسیار مهم و ضروری است اما هنوز خبر موثق و دقیقی به دست نیامده که این طرح در فهرست پروژه های فاینانس کشور کره قرار دارد یا هنوز تعیین تکلیف نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار