کد خبر: 883070
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی :
مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: مسئولیت احداث ۳۵۰۰واحد مسکونی در ۸۷روستای زلزله زده سرپل ذهاب کرمانشاه برعهده بنیادمسکن استان است و در این رابطه نیاز مبرم به ماشین آلات سنگین داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: مسئولیت احداث ۳۵۰۰واحد مسکونی در ۸۷روستای زلزله زده سرپل ذهاب کرمانشاه برعهده بنیادمسکن استان است و در این رابطه نیاز مبرم به ماشین آلات سنگین داریم.

محمدرضا رضافرح مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزیاظهار داشت: ستاد معین بنیاد مسکن استان مرکزی هم اکنون در مناطق روستایی سرپل ذهاب کرمانشاه مستقر است و مقرر است در ۸۷ روستای تخریب شده بر اثر زلزله اخیر کرمانشاه خدمات لازم را در رابطه با احداث مسکن ارائه دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی افزود: در این ۸۷ روستا حدود سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب شده که مسئولیت خاک برداری و احداث مسکن دائمی در این روستاها برعهده ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی است.

وی بیان کرد: به منظور این اقدام برای هر واحد مسکونی ۲۵میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با نرخ چهار درصد ارائه می شود، همچنین پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض به زلزله زدگان اعطا می گردد و سه میلیون تومان نیز برای هزینه های اسکان موقت آنها در نظر گرفته شده است.

رضافرح خاطرنشان ساخت: هم اکنون در حدود ۲۰ دستگاه لودر و کمپرسی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور آواربرداری و ... به مناطق مورد نظر در کرمانشاه فرستاده شده و تعدادی نیز از استان کرمانشاه اجاره شده که در این رابطه نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی استان برای تامین ماشین آلات و تجهیزات بیشتر هستیم چرا که حداقل به ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین نیاز است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی تصریح کرد: سازه هایی که مقرر است احداث شود بر مبنای نیاز خانواده ها است اما با تسهیلاتی که ذکر شده ظرفیت احداث یک واحد مسکونی ۶۰ متری وجود دارد و در صورتی که خانواده ها خود هزینه بیشتر را تقبل کنند این مساحت افزایش می یابد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ نفر از پرسنل بنیاد مسکن استان مرکزی برای پیگیری امور محوله در کرمانشاه مستقر هستند و پیش بینی می شود روند احداث منازل در ۸۷ روستای ذکرشده حدود دو سال به طول بیانجامد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به نیاز مبرم به ماشین آلات سنگین به منظور خاک برداری و آواربرداری تقاضا می شود افرادی که در استان در این زمینه می توانند مساعدت و همکاری داشته باشند به اداره کل بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه و آمادگی خود را اعلام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار