کد خبر: 882885
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
سردار سلامی:
جانشین فرمانده سپاه گفت: اطلاعاتی داریم که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ صدها پرواز هواپیمای کارگوی آمریکا تسلیحات گروه‌های تکفیری را در کشورهای اطراف پیاده می‌کرد.

جوان آنلاین: سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در برنامه زنده تلویزیونی نگاه یک، با اشاره به آزادی شهر البوکمال و اعلام پایان حکومت داعش در عراق و سوریه، ضمن مرور زمینه‌های شیوع تروریسم در سوریه اظهار داشت: در رمضان سال 91، داعشی ها و حامیان آنها فکر می‌کردند کار حکومت سوریه تمام است و نظام سوری در آستانه فروپاشی قرار داشت اما با تدبیر رهبری و تلاش فرماندهان نیروی قدس سپاه و ارتش و نیروهای مردمی سوریه، این روند برعکس شد.

سلامی با بیان اینکه داعش نمی‌توانست بدون حمایت امریکا در کشور عراق -که تحت کنترل اطلاعاتی امریکاست- اقدام کند و چند استان را بگیرد، گفت: سرویس های اطلاعاتی امریکا و سعودی و اسرائیل و امارات و برخی کشورهای دیگر که فعلا صلاح نیست اسمشان را بیاوریم، داعش را ایجاد کردند تا نظام سوریه را ساقط کنند.

وی افزود: 40درصد از خاک عراق و سوریه تحت تاثیر اشغال داعش بود.

جانشین فرمانده سپاه اظهار داشت: اطلاعاتی داریم که در سالهای 2013 و 2014 صدها پرواز هواپیمای کارگوی امریکا تسلیحات گروه‌های تکفیری را در کشورهای اطراف پیاده می‌کرد.

سردار سلامی تصریح کرد: تمام آنچه که بعنوان تفرقه های خونین در جهان اسلام در لبنان، سوریه، بحرین و یمن می‌بینیم همه حاصل خوی ددمنشانه و جنایتکارانه رژیم سعودی است که میخواهد با پول نفت برای خود اعتبار بخرد.

وی ادامه داد: خطر داعش بسیار جدی بود و اگر دومینوی اشغال شهرها توسط آنها ادامه می‌یافت، فاجعه بزرگی جهان اسلام و حتی باقی کشورها را تهدید می‌کرد.

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: آنها به دلیل جنایات خود، به سلاح ارعاب قوی دست یافته و به قابلیت فتح بدون جنگ رسیده بودند و‌ اگر برادران ما مثلا به اربیل نرسیده بودند، این شهر را هم تصرف می‌کردند.

سردار سلامی در پاسخ به سوالی درخصوص تلاش داعش برای رسیدن به مرزهای ایران، گفت: زبانه های ضعیفی از داعش تا 40-50 کیلومتری مرزهای ما آمدند که با آنها مقابله شد و نتوانستند پایگاه قوی داشته باشند اما اگر بغداد و دیگر شهرهای عراق را می‌گرفتند قطعا ما در مرزها هم با آنها درگیر می‌شدیم.

وی خاطرنشان کرد: البته نیروهای ایرانی زمان و‌ مکان مناسب را تشخیص داده و‌ در نقطه شروع داعش با آنها مقابله کردند.

جانشین فرمانده سپاه اظهار داشت: ایجاد داعش باعث اتحاد رزمندگان افغانستانی و پاکستانی و عراقی و سوری و حزب الله و داوطلبان ایرانی برای مقابله با گروهی شد که هم تجهیز شده بودند هم از لحاظ عقیدتی مرگ برایشان حل شده بود. در این ماجرا، بسیج جهان اسلام شکل گرفت.

سردار سلامی تاکید کرد: یک ایرانی صرفا برای تامین امنیت ملی ایران به سوریه نمی‌رود بلکه امنیت سوریه و لبنان را هم تامین و دشمنان اسلام‌ را هم ناکام می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، رژیم آل سعود را ساخته دست استعمار عنوان کرد و گفت: حکام سعودی بقای خود را در تکیه بر قدرت امریکا و ارتباط مخفی با اسرائیل می‌دانند.

جانشین فرمانده سپاه افزود: چرا رژیم سعودی برای تضعیف حزب الله از رژیم صهیونیستی استمداد می‌کند؟ هرچند رژیم صهیونیستی با درک صحیح که هر جنگ جدیدی به محو آنها منجر می‌شود، به این درخواست پاسخ نداد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: با و جود تجربه حزب الله در جنگ با تکفیری ها و موشک های چند برابر جنگ 33 روزه و ده ها هزار نیروی آموزش دیده در سوریه، رزیم صهیونیستی دیگر در توان خود نمی‌بیند با حزب الله وارد جنگ شود.

وی تصریح کرد: سعودی ها نقطه وصل امریکایی ها به گروهای تکفیری بودند و از هیچ اقدامی برای سقوط نظام سوریه و‌تجزیه عراق دریغ نکردند.

جانشین فرمانده سپاه، اقدام سعودی در لبنان و به گروگان گرفتن نخست وزیر آن کشور را یک تلاش مذبوحانه عنوان کرد و اظهار داشت: منطق سعودی نه بر منطق عربیت و نه اسلامیت است، بلکه عطش قدرت طلبی است.

سلامی با بیان اینکه سعودی ها در باتلاق یمن گیر کرده‌اند، گفت: سعودی‌ها و امریکایی‌ها مدتی است که به شکست خوردن عادت کردند.

وی افزود: هر روز یمنی ها موازنه قدرت را به نفع خود تغییر می‌دهند و شلیک موشک از یمن به ریاض یک پیام‌ راهبردی دارد.

جانشین فرمانده سپاه درخصوص ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه موشک های یمنی شلیک شده به ریاض، ایرانی بود، گفت: یمن که در محاصره صد در صدی است. ما چگونه به آنها موشک داده ایم؟ اگر آنها اینقدر عرضه ندارند که ایران بتواند به یمن موشک برساند، ما حرفی نداریم ولی ما به آنها موشک نداده ایم.

سلامی تصریح کرد: یمنی ها در یک‌جهش علمی، دقت و برد موشکهای‌شان را بقدری بالا بردند که علی رغم فعال شدن همه پاتریوت ها به محل اصابت کردند.

وی گفت: یمنی ها موشک زیادی داشتند و با رعایت ملاحظاتی، از شلیک انبوه به عربستان خودداری کردند اما ممکن است شرایط جوری شود که از سلاح هایشان استفاده کنند.

جانشین فرمانده سپاه درخصوص تلاش غربی ها برای ایجاد محدودیت در توان موشکی ایران گفت: هم امریکا و هم اروپا و هم رژیم صهیونیستی علاقه زیادی دارند که ما از قدرتی که برای دشمنان فرامنطقه ای و منطقه ای ویرانگر است خلع سلاح شود اما ما هرگز درباره قدرتی که باعث اقتدار ما است مذاکره نمی‌کنیم چون در این صورت شکست خورده ایم.

سلامی افزود: به کشورهای اروپایی می‌گوییم که اگر تا امروز برد موشک‌هایمان را تا 2هزار کیلومتر نگه داشتیم و فعلا افزایش ندادیم، بدلیل نداشتن فناوری نیست زیرا از نظر فناوری هیچ محدودیتی برای برد موشکهایمان نداریم. اما چون هر عمل ما یک منطق راهبردی دارد، تا جایی که تهدید باشد، برد موشکهای ما تا آنجاست.

وی تاکید کرد: اگر اروپایی ها بخواهند وارد حریم موشک‌های ما بشوند شاید این محدودیت برد را برداریم.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: تا الان احساس می‌کردیم اروپا تهدید ما نیست و‌ برد موشکهایمان را تا اروپا افزایش ندادیم، ولی اگر اروپا بخواهد تهدید شود، برد موشک‌ها افزایش می‌یابد. ما مراعات می کنیم. آنها هم رعایت کنند.

سردار سلامی گفت: اگر بخواهیم از یمن حمایت کنیم‌ از کسی واهمه نداریم. همانطور که اعلام کردیم از گروه‌های فلسطینی و لبنانی و‌ سوری و عراقی حمایت می‌کنیم ولی حمایت فعلی ما از یمن، سیاسی و‌ معنوی است.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کارگرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
درود برسردار شجاع اسلام سردارسلامی عزیز.
said
|
Switzerland
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
سپاس سردار برای تودهنی به استکبار های جهانی...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
0
0
درود بر دیپلماسی مقاومت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار