کد خبر: 882861
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی ایران گفت: هیچ کشوری رشد نخواهد کرد مگر اینکه ضعف خود را بپذیرد، در حال حاضر ضعف عمده و اساسی در کشور مدیریت است.

سید جواد زمانی ظهر امروز در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نمی‌توانیم درزمینهٔ صادرات تبریک بگوییم چراکه صادراتی در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز دولت بیشتر از تئوری‌ها حرف می‌زند در صورتی که مسؤولان نظام باید تئوری‌ها را رها کنند، افزود: هیچ کشوری رشد نخواهد کرد مگر اینکه ضعف خود را بپذیرد، در حال حاضر ضعف عمده و اساسی در کشور مدیریت است.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دولت دوازدهم تلاش خود را می‌کند اما همچنان در وضعیت تئوری قرار دارد و امید است که سریعاً به عمل برسد، ادامه داد: صادرات کشاورزی کشوری مثل هلند که مساحتی به اندازه سه استان شمالی ایران دارد و بارش‌های سالانه آن نیز از این سه استان کمتر است با صادرات نفتی ایران برابری می‌کند آیا این ضعف مدیریتی در کشور را نشان نمی‌دهد.

زمانی با تأکید بر اینکه بعد از 40 سال که از انقلاب می‌گذرد شعار و پرداختن به تئوری‌ها کافی نیست؟ عنوان داشت: بعد از گذشت این 40 سال آیا دانشگاه‌ها، خیابان‌ها، مدارس، بانک‌ها و... در کشور اسلامی شده‌اند.

وی اسلامی بودن بانک‌ها در کشور را جک و شوخی دانست و اضافه کرد: مردم برای پوسته دین انقلاب نکردند بلکه آن‌ها خود اسلام را می‌خواستند، در کشور منابع زیادی داریم از نفت و گاز گرفته تا منابع طبیعی اما مدیریت نیست.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی ایران در ادامه بیان داشت: هم‌اکنون کشور با دو نوع تحریم روبرو است تحریم‌ها داخلی که درصد زیادی را تشکیل می‌دهد و تحریم‌ها خارجی، ازجمله تحریم‌های داخلی هزینه‌های بالای مواد اولیه، عدم ثبات قوانین و بخشنامه‌ها و... و تحریم‌های خارجی نیز شامل عدم شناخت تولیدکنندگان از بازارهای هدف، رعایت نکردن استاندارد از سوی تولیدکننده و ... هستند.

زمانی افزود: صادرات هیچ کشوری ترقی نخواهد کرد مگر اینکه تحریم‌های داخلی، حرف زدن و عمل نکردن، مدیریت روابط خارجی، رفع قوانین دست و پا گیر و... در آن رفع شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر