کد خبر: 882859
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
شهریورماه امسال یک میلیون و 800 هزار دلار شتر از ایتالیا، انگلستان ، آلمان و چند کشور آسيايي وارد شده است...
آیا به این شتران ننگریم که چگونه از فرنگستان وارد ایران شده‌اند؟!
آیا نپرسیم سه کشور اروپایی انگلستان، آلمان و ایتالیا بدون حتی یک وجب بیابان، چرا شتر پرورش داده‌اند و به ایران صادر کرده‌اند؟! آیا نپرسیم که ما با شعار اقتصاد مقاومتی و با چراگاه‌های بزرگ شتر در کرمان‌، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، چرا شتر - یا گوشت شتر - از اروپا وارد می‌کنیم؟!

البته در ساختار تجارت آزاد، هر چیزی را می‌شود وارد و صادر کرد اما آیا در همین ساختار، همین سه کشور از ایران، جو، نخودفرنگی و سبزیجات وارد می‌کنند؟
شوربختی اقتصاد مقاومتی ما آنجاست که معلوم شود این شترهای وارداتی در واقع شترهای صادراتی برخی کشورهای همسایه ما به اروپا است که از آنجا در بسته‌بندی‌‌هایی که قشر مرفه ایران می‌پسندند، به ایران «صادرات مجدد»، شده است و ما در این تجارت‌پیشگی پسابرجامی خود فقط پول بسته‌بندی به اروپا می‌دهیم.  واردات ایران از اروپا و برخی کشورهای آسیایی و امریکای جنوبی البته بسته‌های شرمگینانه‌تر از شتر هم دارد، اما شتر پسابرجامی فرنگی، مزه دیگری دارد که نشان می‌دهد اقتصاد مقاومتی فقط لقلقه زبان آقای معاون اول است. 

بر اساس آمار گمرک، در شهریورماه امسال فهرست واردات عجیب و غریب کشورمان کامل شد چرا که ایتالیا، انگلستان ، آلمان و کره توانستند به ایران بیش از 141 هزار دلار شتر صادر کنند!
کارشناسان بر این باورند محیط این کشور‌‌ها مناسب برای پرورش شتر نیست و واردات از این کشور‌‌ها اقدامی تعجب‌بر‌انگیز است، البته واکنش کاربران در فضای مجازی نیز در این باره تأمل‌برانگیز بود زیرا آنها بر این باور بودند که در تجارت با سه کشور اروپایی شتر استعاره‌ای است از ضرب‌المثل‌: «این شتری است که در خانه همه می‌خوابد.»برخی نیز بر این باور بودند واردات شتر از کشورهای اروپایی،کره و چین نتیجه توافقات برجام بوده است! مطابق آمارهای رسمی، محموله شتر وارداتی از انگلستان در شهریورماه ۱۳۹۷ به وزن 25هزارو430کیلوگرم و ارزش 41هزارو960 دلار بوده است.

محموله شتر وارداتی از ایتالیا هم به وزن 6هزارو910 کیلوگرم و ارزش 11هزارو402 دلار و محموله شتر وارداتی از آلمان به وزن 24هزارو 190 کیلوگرم و ارزش 39هزارو 914 دلار بوده است. علاوه بر این سه کشور اروپایی، ایران در سال جاری از چین، کره‌جنوبی، ترکیه، پاکستان، امارات و افغانستان هم شتر وارد کرده است. تنها از چهار کشور ایتالیا، آلمان‌، انگلستان و کره که محیطی بیابانی ندارند بیش از 140 هزار دلار و در مجموع بیش از یک میلیون و 800 هزار دلار شتر وارد شده که ارزش تومانی آن بیش از 7 میلیارد و 400میلیون تومان است‌. از آنجا که کشورهای اروپایی به علت اقلیم سرد خود، محل زندگی شتر نیستند، مشخص نیست محموله‌های شتر وارداتی از این کشور‌‌ها در سال جاری چطور صورت گرفته است. شاید بتوان واردات شتر از این سه کشور اروپایی را یکی از ثمرات برجام دانست. گفتنی است‌ بر اساس ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور واردات کالا‌‌هایی همچون الاغ، اسب، شتر و گوشت حیوانات حرام گوشت با ارز آزاد و پرداخت دو برابر سود بازرگانی از اول امسال مجاز شده بود. 
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
به جای شتر تعدادی کانکس وارد می کردند برای مناطق زلزله زده
said
|
Switzerland
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
این یکی از نشانه های بی کفایتی دولت به اصطلاح اصلاح طلب است
رمضانعلی محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
بسم الله.باسلام کسب ازهر مغازه ودکانی طبیعتا" بعداز افتتاح دکان لاجرم میتواند امکان پذیر بشود پس بااین فرض واخباری مبنی بر سعی در اشباع بازار ایران از اجناس بنجل وایضا" مهلک برای تولیدداخل مشخص میکند منظور دولتیان تدبیروامید از کاسبان برجام چه کسانی هستند..حال باید بهتر فهمیده شود تدابیر شیفتگان قدرت وتشنگان ثروت برای امیدواری چه کسانی است. ولقب فرماندهی اقتصاد مقاومتی فی الحال چه معنی میدهد :...والسلام.شهرک اندیشه.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
سایت جوان " شوربختی عده ای از جماعت ایرانی " ومتاسفانه
بالاتر از این عده " بعضی از مقامات کشور در وجودشان چنان سررریز شده ست " حتی چنین تجارت مسخره ای " انان را چنان سرخوش می کند " گوئی پیشرفت اقتصادی را به کشور وارد کرده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
0
0
خیلی جالب بود ممنون
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
به جای واردات شتر به کسانی که در ایران به پرورش شتر مشغول هستند کمک می کردند تا هم اشتغال زایی بیشتری صورت می گرفت و هم تولید ملی را تقویت می کرد .
متاسفانه کار این دولت شده اشتغالزایی برای بیگانگان !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار