کد خبر: 882856
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
نشست جهادگران علم و فناوري با حضور سردار غيب‌پرور، حجت‌الاسلام محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، حسين قدياني رئيس سازمان بسيج علمي و سرلشكر فيروزآبادي برگزار و در اين مراسم از طرح‌هاي مخترعين و نخبگان برتر علمي كشور رونمايي شد...
نشست جهادگران علم و فناوري با حضور سردار غيب‌پرور، حجت‌الاسلام محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، حسين قدياني رئيس سازمان بسيج علمي و سرلشكر فيروزآبادي برگزار و در اين مراسم از طرح‌هاي مخترعين و نخبگان برتر علمي كشور رونمايي شد. سردار غلامحسين غيب‌پرور، رئيس سازمان بسيج مستضعفين در نشست تجليل از جهادگران علم و فناوري در دانشگاه صنعتي اميركبير گفت: اعتلا در عرصه علم از نان شب براي ما واجب‌تر است، بعد از اين همايش بايد اتفاقي بيفتد كه اعتلاي بسيج را به همراه داشته باشد، اعتلا هم زماني رخ مي‌دهد كه نگاه تحولي وجود داشته باشد.

وي در بخش ديگري از اظهارات خود بيان داشت: اعتلاي بسيج در عرصه علم با شبكه‌‌سازي نخبگان علمي بسيج و رويه انقلابي ميسر است نه با مماشات و غفلت.  رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه يكي از موضوعات در راستاي تحول بسيج، تحول دانشگاه است، عنوان كرد: بايد ديد چرا برخي نمي‌گذارند افراد بسيجي با معدل بالا عضو هيئت علمي دانشگاه باشند، كساني نمي‌گذارند كه با انقلاب سرخوش نيستند؟ اگر نيستند بايد از آنها بپرسيم كه در دانشگاه حكومت ديني چه مي‌كنند. 

علوم انساني امروز تنگه اُحد ما است
در ادامه حجت‌الاسلام محمد محمديان، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها اظهار داشت: علوم انساني امروز تنگه اُحد ماست، ما امروز از غرب طلبكاريم براي اينكه علم و علوم انساني را به گونه‌اي ساماندهي كردند كه در دوران اوج پيشرفت تمدن غربي كشته‌شدگان جنگ‌ها با تاريخ بشريت برابري مي‌كند و بلكه بيشتر هم باشد.  رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها اظهار داشت: متأسفانه نتوانستيم پيام انقلاب را به گوش مديران مياني برسانيم، برخي از مديران فقط به دنبال اين هستند كه در اروپا و غرب چه مي‌گذرد، ما مشكل مديريت داريم براي همين هم هست كه تلاش جوان نخبه به‌جايي نمي‌رسد. 
 
تا زماني كه منابع پايان‌نامه‌هاي ما خارجي باشد ما عقب هستيم
سردار سرلشكر سيد حسن فيروزآبادي، مشاور عالي نظامي فرماندهي معظم كل قوا نيز در اين همايش با اشاره به دهه پيشرفت و عدالت گفت: براي پيشرفت در همه زمينه‌ها بايد توليد علم شود. من به عنوان عضو هيئت علمي در دانشگاه عالي دفاع وقتي به منابع پايان‌نامه‌ها نگاه مي‌كنم تأسف مي‌خورم و تا زماني كه منابع پايان‌نامه‌هاي ما خارجي باشد ما عقب هستيم.  همچنين حسين قدياني، مسئول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري نيز اظهار داشت: علم و فناوري و رسيدن به يك جامعه مدرن علمي، هدف كشورهاي جهان سوم است و مي‌توانيم با پيشرفت علم و تكنولوژي، در برابر تحريم‌ها و بحران‌هاي اقتصادي و موقعيت‌هاي چالش‌زا كه استكبار برايمان ايجاد كرده، مقابله كنيم. 
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
پیشرفت علم چنان است که بدون بهره گیری علمی هر اقادمی منجر به شکست می شود. در مواردی علم باور ها و قوانی گذشته را نیز عوض می کند . مثلا در نارسائی قلبی می گفتند بیمار حتی انگشتان خود را تکان ندهد ولی امروزه توصیه به حرکت می کنند. زمانی یک نفر مهندس یا پزشگ .یا ادیب و000 میشد .اما اکنون برای هر کدام رشته های تخصصی و فوق تخصصی ایجاد شده است . بطوری که یک متخصص چشمی که درای فوق تخصص شبکیه است در امور مربوط به قرنیه دخالت نمی کند. علت شکست های اقتصادی ایران هم عدم استفاده از علم ومتخصصین است .
دشمن دانا بلندت می کند بر زمین می زند نادان دوست
وضعیت مدیران ما هم نداشتن تخصص است و هر کاری را با سعی وخطا انجام می دهند . نتیجه اش می شود کارخانجات ورشکسته و معیشت بد مردم و بوجود امدن قشر اشراف ... و فساد گسترده اداری . بطوری که حتی بجای گرفتن حق اضافه بار در فردوگاه ها از مردم نقدا پول دریافت می کنند. اگر دوستانی بسیار هوشیار و رفیق شفیق نداشتیم اکنون هزار بار انقلاب از بین رفته بود. چون همان کودتا ی نوژه ویا حمله طبس می توانست کار انقلاب را تمام کند .و00000
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار